Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Fikk utført inngrepet gratis for litt over to år siden, fordi jeg sa jeg skulle søke PHS. Den ordningen ble avviklet noen få dager etter at jeg gjorde det, forståelig nok. Jeg har aldri måttet dokumentere at jeg faktisk har søkt (og kommet inn), så det er ingen tvil om at dette var en ordning mange urettmessig kunne benyttet seg av. Men jeg sparte i alle fall nesten 30 000 kroner :)

 

Jeg vil absolutt anbefale deg å ta laseroperasjon dersom du har muligheten. Selve inngrepet er kun litt ubehagelig, og så er det ganske vondt og ømfintlig det påfølgende døgnet. Det vil si, jeg tror det er ganske individuelt hvor vondt folk synes det er.

Lenke til kommentar
Fullt mulig å ta opp fag for å forbedre snittet. Jo høyere snitt, jo flere konkurransepoeng til phs.

 

Ingen høydekrav for å søke phs.

 

Konkurransepoengene regnes utifra poengene søkerne har. Har flertallet av søkerne generelt høyt snitt, vil konkurransepoengene være høyere for å komme inn, og motsatt med generelt lavt snitt.

 

Når det gjelder kull 2009 vil de som havner i Kongsvinger, Sæther gård, bo på leiren. Moderne og fine fasiliteter, og dermed ingen stress ved å måtte finne hybler.

 

 

Hvordan velger de ut hvem som skal til Kongsvinger? Velger de etter hva vi ønsker eller er det lotteritrekk=)

 

Det vet ikke jeg, eller de jeg har spurt noe om.

Lenke til kommentar
Ja. Fikk utført inngrepet gratis for litt over to år siden, fordi jeg sa jeg skulle søke PHS. Den ordningen ble avviklet noen få dager etter at jeg gjorde det, forståelig nok. Jeg har aldri måttet dokumentere at jeg faktisk har søkt (og kommet inn), så det er ingen tvil om at dette var en ordning mange urettmessig kunne benyttet seg av. Men jeg sparte i alle fall nesten 30 000 kroner :)

 

Jeg vil absolutt anbefale deg å ta laseroperasjon dersom du har muligheten. Selve inngrepet er kun litt ubehagelig, og så er det ganske vondt og ømfintlig det påfølgende døgnet. Det vil si, jeg tror det er ganske individuelt hvor vondt folk synes det er.

 

 

Jeg har selv tatt laseroperasjon for 4 år siden. Da opplyste jeg at jeg skulle søke politihøgskolen, men de sa at den gratisordningen nylig var fjernet. Her er det noe rart...

 

I hvertfall, opplyser du om dette i din selvangivelse vil du får store deler refundert på skatten (dersom du kom inn på phs). En jeg er på praksis med fikk en del penger tilbake på skatten da hun opplyste at hun laseroperte seg for å søke phs.

 

Operasjonen var smertefritt for min del, selv om det var litt ubehagelig å kjenne at noen fiklet med øynene dine. Men det var absolutt verdt penga hvis målet er phs. Ble selvfølgelig litt småsvimmel i en dag eller to, men ingen voldsomme smerter.

Lenke til kommentar
Alder er bare et nummer :p

 

Har hørt rykter om at utroskapen florerer på PHS! Dama er litt nervøs i disse dager... hehe

 

 

Får ikke tro det florerer internt på skolen da,er vel rundt 40% damer. Kan bli mye kniving om damene..:p

 

Ellers tror jeg det kommer en del utroskap i kjølvannet av de "beryktede" blålysfestene..:p

 

 

Og spesielt når vi fester med sykepleierstudentene. hhehe...

Lenke til kommentar
Alder er bare et nummer :p

 

Har hørt rykter om at utroskapen florerer på PHS! Dama er litt nervøs i disse dager... hehe

 

 

Får ikke tro det florerer internt på skolen da,er vel rundt 40% damer. Kan bli mye kniving om damene..:p

 

Ellers tror jeg det kommer en del utroskap i kjølvannet av de "beryktede" blålysfestene..:p

 

 

Og spesielt når vi fester med sykepleierstudentene. hhehe...

 

 

 

Haha,erfaringer du vil dele?..:p

 

Men lurer litt rundt det å søke seg til et distrikt i 2. året. Har du peiling på om det er mange som søker seg til Hamar og omegn? Kunne veldig gjerne tenke meg dit.

Lenke til kommentar
Jeg har selv tatt laseroperasjon for 4 år siden. Da opplyste jeg at jeg skulle søke politihøgskolen, men de sa at den gratisordningen nylig var fjernet. Her er det noe rart...

 

Merkelig. Jeg ble tipset om det av en venninne som jobber i politiet, og etter et par kjappe telefoner og en konsultasjonstime hos øyelegen var alt klappet og klart for min del. Jeg måtte ta begge øynene samtidig for at vi skulle rekke det før ordningen gikk ut.

 

Jaja, det anbefales uansett. Et linsefritt liv er herlig :)

Lenke til kommentar
Noken som har erfaring med laserkorreksjon?

 

Grattis til alle som kom inn.

 

Jupp=) jeg tok en i mai, den var vellykket!! Hva vil du vite om det?

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke ville få det dekket gjennom trygda fordi jeg ville søke phs.. da måtte jeg har -6 eller mer.. Så jeg måtte punge ut 30 000.. men han som utførte operajonen på meg var kjempeflink! Har aldri vært mer fornøyd! Jeg var ganske smånervøs før jeg gikk inn, og blir kjørt inn under laseren (eller star wars showet, kan man nesten kalle det).. Men kirurgen satt og sang og fortalte hva som skjedde hele tiden og var ganske rolig, så det hadde mye å si for min del.. Men det lukter brent, som når du filer negler! Og den sugekoppen de setter på øyet er ubehagelig.. eller var hele greia for meg ganske avslappende og behagelig=) Men forhør deg med flere steder før du velger. Hva som ligger i prisen osv. Jeg valgte Romerike Synskirurgi, og det er jeg veldig fornøyd med.. alt skjedde på 2 uker, fra jeg bestemte meg for å ville ta operasjonen privat til det var over!

Endret av Grøndahl
Lenke til kommentar
Alder er bare et nummer :p

 

Har hørt rykter om at utroskapen florerer på PHS! Dama er litt nervøs i disse dager... hehe

 

 

Får ikke tro det florerer internt på skolen da,er vel rundt 40% damer. Kan bli mye kniving om damene..:p

 

Ellers tror jeg det kommer en del utroskap i kjølvannet av de "beryktede" blålysfestene..:p

 

 

Og spesielt når vi fester med sykepleierstudentene. hhehe...

 

 

He he.. Jeg får finne meg en sykepleier jeg da, det finnes vel noen menn der også...;) Sånn at vi kan snu litt på denne statistikken...:)))

Lenke til kommentar

Litt morsomt at alle har tatt synskorrigering her, for det har jeg og :)

 

Angrer ikke ett sekund, men for meg var det VELDIG vondt.

 

Har visst veldig tynne hornhinner, slik at inngrepet måtte gjøres litt annerledes. Var vel inne ca en uke etterpå, med alle lys avskrudd til enhver tid. Bare et lite stearinslys virket som om hele sola kom inn i stua. Dette var meget smertefult. Åpnet på øynene kanskje et par ganger i døgnet der jeg byttet cd på lydbøkene

 

Men da uken var over, ble alt bra!

 

Ikke for å skremme liksom, men hvis du er som meg, så gjør det vondt!

Lenke til kommentar
Litt morsomt at alle har tatt synskorrigering her, for det har jeg og :)

 

Angrer ikke ett sekund, men for meg var det VELDIG vondt.

 

Har visst veldig tynne hornhinner, slik at inngrepet måtte gjøres litt annerledes. Var vel inne ca en uke etterpå, med alle lys avskrudd til enhver tid. Bare et lite stearinslys virket som om hele sola kom inn i stua. Dette var meget smertefult. Åpnet på øynene kanskje et par ganger i døgnet der jeg byttet cd på lydbøkene

 

Men da uken var over, ble alt bra!

 

Ikke for å skremme liksom, men hvis du er som meg, så gjør det vondt!

 

Usjda. Selv hadde jeg ingen komplikasjoner. Var inne til operasjon klokken 12 og senere på kvelden gikk jeg på nattevakt på jobb. Eneste jeg opplevde som ubehagelig i starten var at øynene var veldig tørre den første uken. Tok gjerne 10-15 minutter på morningen for å få opp øynene. Selve operasjonen var smertefritt. Det eneste som var ubehagelig var den nevnte "sugekoppen" når de fjerner de øverste laget på øyet for å bruke laser. Kjenne svilukt var heller ikke noe digg, da flyr det endel tanker gjennom hodet :D

Lenke til kommentar
Alder er bare et nummer :p

 

Har hørt rykter om at utroskapen florerer på PHS! Dama er litt nervøs i disse dager... hehe

 

 

Får ikke tro det florerer internt på skolen da,er vel rundt 40% damer. Kan bli mye kniving om damene..:p

 

Ellers tror jeg det kommer en del utroskap i kjølvannet av de "beryktede" blålysfestene..:p

 

 

Og spesielt når vi fester med sykepleierstudentene. hhehe...

 

 

 

Haha,erfaringer du vil dele?..:p

 

Men lurer litt rundt det å søke seg til et distrikt i 2. året. Har du peiling på om det er mange som søker seg til Hamar og omegn? Kunne veldig gjerne tenke meg dit.

 

Hehe, jeg får holde meg taus om festene med sykepleierne, så får dere heller oppleve det selv til høsten.

 

Uansett er det vanskelig å si noe tall om hvor mange søker seg hvor. Er det flere med tilknytninger til hedmarksområdet vil nok flere søke seg dit. Såvidt jeg vet hadde Hamar fire studenter i år. Blir nok en eller to ekstra til neste år igjen.

Lenke til kommentar
Fint at dere forteller om alt dette her, slik at jeg kan gå og glede meg til den dagen jeg har råd til operasjon da. :wee:

 

 

Jeg betalte selv 32 000 kr i 2004.

Legen var så grei at han ordna 12 måneders rentefri avdrag.

 

Men, synskorrigering er noe man bare MÅ ha gått i gjennom, dersom man bruker briller og har som mål å komme inn på politihøgskolen.

Lenke til kommentar
Jeg betalte selv 32 000 kr i 2004.

Legen var så grei at han ordna 12 måneders rentefri avdrag.

 

Men, synskorrigering er noe man bare MÅ ha gått i gjennom, dersom man bruker briller og har som mål å komme inn på politihøgskolen.

 

Det er sant, så det er bare å stå på for min del. :)

Mange barrierer som skal krysses før jeg kan nå frem gitt.

Lenke til kommentar

Jeg har fått kikket på fagplanen. Faget stats- og kommunalkunnskap er ikke fjernet og vil være en del av pensum for GU1 til høsten. hehehe, ikke akkurat det mest spennende faget.

Eksamen i første klasse er:

- Veitrafikkrett

- Spesielle juridiske emner/ forvaltningsrett

- Sosiologi (muntlig?)

- Stats- og kommunalkunnskap

 

 

For oss som begynner i GU3 ser det ut fra planen at det blir et helsikes hektisk år. Gruer og gleder meg samtidig. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...