sinatra Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hei! Jeg lurer på om du har noen forslag/tips til greie deltidsjobber som man som politistudent har mulighet til å søke på? Jeg har ikke så veldig lyst å jobbe i butikk, men trenger en liten deltidsjobb. Og da ville det jo vært supert å finne noe som er litt relevant i forhold til jobben. Jeg kommer til å jobbe deltid som vekter. Også en jobb som har mye relevant mot fremtidig jobb som politi. For å nevne noe: Konflikthåndering, håndtering av uroelement, mye kontakt med mennesker etc. Er også en jobb som er genial å ha som deltidsansatt, da man for det meste kan velge selv når man vil jobbe. Selv blir det annenhver helg for min del, samt noen kvelder i mnd. Ellers er det vel mye smak og behag hva man liker. Har også hørt om flere politistudenter som jobber i skjenkekontroll osv. Endret 21. juli 2008 av Austvoll Lenke til kommentar
frgmnt Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Vekter er nok et lurt valg, og det hadde jeg også gjort dette året dersom jeg ikke hadde kommet inn. Men det krever jo vekterkurs, og det har jeg ikke. Derfor er jeg i all hovedsak ute etter litt relevante jobber hvor det ikke trengs noe utdanning, men hvor man som politistudent allikevel kan være heldig og få jobb. Om det var forståelig. Kanskje noe vakthold av noe slag? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Er det ikke slik at en ikke kan ha vekterjobber ved siden av politistudiene? Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Vekter er nok et lurt valg, og det hadde jeg også gjort dette året dersom jeg ikke hadde kommet inn. Men det krever jo vekterkurs, og det har jeg ikke. Derfor er jeg i all hovedsak ute etter litt relevante jobber hvor det ikke trengs noe utdanning, men hvor man som politistudent allikevel kan være heldig og få jobb. Om det var forståelig. Kanskje noe vakthold av noe slag? Sjekk ut www.skan-kontroll.no Endret 21. juli 2008 av bowardsen Lenke til kommentar
traxt0r Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Har søkt igjennom tråden men ikke funnet det jeg leiter etter. Vil det ha noe som helst å si om man har utdanning på befalskolen og noen år som befal på baken? Eller stiller man likt som de som har hatt vanlig jobb? Bortsett fra erfaringer selvfølgelig. Endret 21. juli 2008 av traxt0r Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Du kan jobbe som vekter i 6 måneder uten kurs. Kurset får du vel etterhvert. Jeg jobbet som vekter og i skjenkekontrollen i GU1. Nå er det nye greier med vekterkurset og slikt, trinn 1,2 og 3. Bare søk! Storkoste meg i vekterstilling under studiene. Og jeg kan nevne at politistudenter er veldig etterspurt overalt, spesielt i vekterjobber. "Druknet" nesten i jobbtilbud blant vaktselskapene når jeg skrev i søknaden at jeg er politistudent. Ved to tilfeller ble jeg tilbudt jobb etter 3-4 minutters "intervju". Kun i praksisåret at ekstrajobbene strammes inn og man må søke politimesteren om tillatelse. Jeg vil også anbefale skjenkekontrollen, det er en utrolig morsom jobb å kontrollere Oslos utesteder. Mange morsomme, spennende og rare opplevelser man får der. Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Er det ikke slik at en ikke kan ha vekterjobber ved siden av politistudiene? Du kan jobbe som vekter, men ikke i GU2 (praksåret). Der er reglene veldig strenge slik at det ikke kan oppstå rollekonflikter mellom det å være vekter og politi. I GU1 og GU3 er du da student igjen og ikke har noen politimyndighet, dermed fritt fram for å jobbe med det du vil. Kan forøvrig nevne at jeg ikke fikk jobbe som vekter i GU2 av politimestern. Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Har søkt igjennom posten men ikke funnet det jeg leiter etter. Vil det ha noe som helst å si om man har utdanning på befalskolen og noen år som befal på baken? Eller stiller man likt som de som har hatt vanlig jobb? Bortsett fra erfaringer selvfølgelig. Har du fullført befalskolen er det et stort pluss! Men det å være skikket for polititjeneste er det viktigste. Så til slutt er det skikkhet og modenhet som teller mest. Nytter ikke å ha vært høyt oppe i forsvaret når man ikke er skikket til å være politi i det hele tatt. Men uansett, veldig bra med en velfylt cv, og absolutt positivt med befalskole. Veldig mange i klassen min har fullført befalskolen. Lenke til kommentar
traxt0r Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Leste akkurat at 1/4 stryker på PHS og ikke får utdelt vitnemål. Hvilke fag er det de fleste bikker under i? Og er det så enkelt som å ta opp igjen eksamen du strøk på så er du skikket? Regner med at det er visse ting du ikke kan ta opp om du stryker, tilnærmet militære forhold på befalskolen. Bare lurer Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 2: At 1/4 stryker på phs er ganske overdrevet. Det som derimot har skjedd er at noen studenter stryker på ett fag eller to, og dermed ikke får vitnemålet sitt. Studentene har da mulighet til å ta opp faget igjen et par måneder senere, og vitnemålet er da i hånda. Du må ikke starte på nytt eller noe som helst, du må bare gå opp til ny eksamen i faget du strøk på. Dette er bare noe media har "blåst opp". Men GU3 på phs er et veldig tungt år! mvh politistudent Lenke til kommentar
sinatra Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Er det ikke slik at en ikke kan ha vekterjobber ved siden av politistudiene? Du kan jobbe som vekter, men ikke i GU2 (praksåret). Der er reglene veldig strenge slik at det ikke kan oppstå rollekonflikter mellom det å være vekter og politi. I GU1 og GU3 er du da student igjen og ikke har noen politimyndighet, dermed fritt fram for å jobbe med det du vil. Kan forøvrig nevne at jeg ikke fikk jobbe som vekter i GU2 av politimestern. Kan jobbe som vekter i GU2 også. Så lenge det ikke er i samme politidistrikt. Har flere kollegaer som nettop er ferdig med GU2 som også jobbet som vekter. Dette varierer vel som sagt fra distrikt til distrikt.. Endret 21. juli 2008 av Austvoll Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Er det ikke slik at en ikke kan ha vekterjobber ved siden av politistudiene? Du kan jobbe som vekter, men ikke i GU2 (praksåret). Der er reglene veldig strenge slik at det ikke kan oppstå rollekonflikter mellom det å være vekter og politi. I GU1 og GU3 er du da student igjen og ikke har noen politimyndighet, dermed fritt fram for å jobbe med det du vil. Kan forøvrig nevne at jeg ikke fikk jobbe som vekter i GU2 av politimestern. Kan jobbe som vekter i GU2 også. Så lenge det ikke er i samme politidistrikt. Har flere kollegaer som nettop er ferdig med GU2 som også jobbet som vekter. Dette varierer vel som sagt fra distrikt til distrikt.. Varierer nok fra distrikt til distrikt ja. Jeg hadde fått vekterjobb i Oslo, og hadde praksis i et annet distrikt, likevel fikk jeg avslag med begrunnelsen rollekonflikter. Men det er jo politimestre som avgjør dette, så det vil nok variere. Lenke til kommentar
MIRU Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg er 33 år og kom inn på politihøgskolen i Bodø. Jeg hører rykter om at de fleste på min alder kommer inn i oslo, er dette tilfelle, eller er det bare noe noen tror? ikke at alder har noe å si... Lenke til kommentar
tom_bjk(politistudent) Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er 33 år og kom inn på politihøgskolen i Bodø. Jeg hører rykter om at de fleste på min alder kommer inn i oslo, er dette tilfelle, eller er det bare noe noen tror? ikke at alder har noe å si... Tror alle er fordelt rettferdig uavhengig av alder og kjønn. Jeg fikk jo inntrykk av at det var veldig mange unge på PHS i Oslo. Selv er jeg kun 26 år,men følte nesten at jeg ble litt gammel i forhold til de andre studentene,tror snittalderen er på rundt 23-24 år for 1.årsstudenter. Lenke til kommentar
MIRU Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er 33 år og kom inn på politihøgskolen i Bodø. Jeg hører rykter om at de fleste på min alder kommer inn i oslo, er dette tilfelle, eller er det bare noe noen tror? ikke at alder har noe å si... Tror alle er fordelt rettferdig uavhengig av alder og kjønn. Jeg fikk jo inntrykk av at det var veldig mange unge på PHS i Oslo. Selv er jeg kun 26 år,men følte nesten at jeg ble litt gammel i forhold til de andre studentene,tror snittalderen er på rundt 23-24 år for 1.årsstudenter. Takk for svar:) Da blir vel jeg en av de eldste... Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Takk for svar:) Da blir vel jeg en av de eldste... Mange i kullet mitt i Oslo er rundt din alder. I min klasse var det et par tre stk som var 33 og 36 år gamle da de begynte. Så du har nok god selskap der. ^^ Det er mange som studerer på phs som er i 30 årene. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg synes ikke du eller andre skal føle dere "gamle" om dere er 30 eller mer. Selv er jeg 22 år og begynner på phs i oslo nå til høsten og jeg håper og regner med at dere litt eldre studenter har en del flere erfaringer som dere kan dele med oss litt yngre. Tror dette blir et flott miljø for læring. Lenke til kommentar
politistudent2 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Alder er bare et nummer Har hørt rykter om at utroskapen florerer på PHS! Dama er litt nervøs i disse dager... hehe Lenke til kommentar
tom_bjk(politistudent) Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Alder er bare et nummer Har hørt rykter om at utroskapen florerer på PHS! Dama er litt nervøs i disse dager... hehe Får ikke tro det florerer internt på skolen da,er vel rundt 40% damer. Kan bli mye kniving om damene.. Ellers tror jeg det kommer en del utroskap i kjølvannet av de "beryktede" blålysfestene.. Lenke til kommentar
Grøndahl Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Fullt mulig å ta opp fag for å forbedre snittet. Jo høyere snitt, jo flere konkurransepoeng til phs. Ingen høydekrav for å søke phs. Konkurransepoengene regnes utifra poengene søkerne har. Har flertallet av søkerne generelt høyt snitt, vil konkurransepoengene være høyere for å komme inn, og motsatt med generelt lavt snitt. Når det gjelder kull 2009 vil de som havner i Kongsvinger, Sæther gård, bo på leiren. Moderne og fine fasiliteter, og dermed ingen stress ved å måtte finne hybler. Hvordan velger de ut hvem som skal til Kongsvinger? Velger de etter hva vi ønsker eller er det lotteritrekk=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå