Ingeniørstudent Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Kravet for 3000 meter var veldig lett synes jeg. Altså for nivå 1. Hva må til for å få maks poeng innenfor nivå 1? Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Kravet for 3000 meter var veldig lett synes jeg. Altså for nivå 1. Hva må til for å få maks poeng innenfor nivå 1? Som jeg har nevnt flere ganger. Jeg har ikke det inne for øyeblikket. Nå har jeg skrevet minstekravet til 3000m. Jeg skal legge ut hele lista senere. Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Nå er endelig den nye siden til phs ute på nett! =) http://blipoliti.phs.no/ Har vært der inne å tittet nå og den kan absolutt anbefales å ta en titt på =) Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Nå er endelig den nye siden til phs ute på nett! =) http://blipoliti.phs.no/ Har vært der inne å tittet nå og den kan absolutt anbefales å ta en titt på =) Det var en kjekk side! Flotte saker, burde hjelpe på rekrutteringa denne. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kommer politiskolen i Trondheim til å bli noe av? De klager på at det ikke er nok folk , folk bytter jobb osv og man får ikke tak i vikarer. Men på skolene ryker folk ut første uken. Senke kravene litt? Evt ha Gym i pensum og øke nivået under utdanningen? Lenke til kommentar
Grøndahl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har de endret søknadsfristen til 1. mars????? Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har de endret søknadsfristen til 1. mars????? Ja, da skolen blir en del av samordna opptak =) Så vi slipper frammøte på politistasjon og den delen før fysiske prøver Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Kommer politiskolen i Trondheim til å bli noe av?De klager på at det ikke er nok folk , folk bytter jobb osv og man får ikke tak i vikarer. Men på skolene ryker folk ut første uken. Senke kravene litt? Evt ha Gym i pensum og øke nivået under utdanningen? Politihøgskolen "kommer" ikke til Trondheim. I stedet vil 5 klasser i 2009 kullet bli sendt til Sæther gård i det første året og fullføre GU3 på phs. Ingen studenter som ryker ut første uken. Har du kommet inn skal det mye til for å miste plassen. Hvis du mener folk ryker ut på opptaket er det enten at de ikke har trent godt nok, eller har blitt klassifisert som "ikke skikket". At tjenestemenn bytter jobb og går over til det private henger sammen med lønna. Å senke kravene blir bare dumt. Det skal være vanskelig å komme inn i politiyrket da vi er samfunnets eneste fysiske maktapparat. Opptakskravene er overkommelige. Det kreves bare trening. Å ønske senking i kravene er rett og slett latskap. Treningen til opptaket handler om viljestyrke og motivasjon. Gidder man ikke å trene ordentlig og være forberedt har man ingenting på phs å gjøre. I yrkeslivet vil man møte mange utfordringer. Takler du ikke det det fysiske opptaket, takler du neppe politihverdagen som kan være hard. Idrett inngår i politihøgskolepensumet, og som vi har diskutert masse om nå nylig. Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Har de endret søknadsfristen til 1. mars????? Ja, da skolen blir en del av samordna opptak =) Så vi slipper frammøte på politistasjon og den delen før fysiske prøver Dere slipper frammøte på politistasjonen. I stedet vil intervjuet etter bestått fysisk opptak være lengre og "verre" i følge min hovedveileder som også jobber med opptaket. TIdligere har egenerklæringen og intervjuet ved personlig frammøte vært med på å luke de verste. Ettersom dette blir borte må dere påregne et tyngre intervju med nemnda. Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Nå er endelig den nye siden til phs ute på nett! =) http://blipoliti.phs.no/ Har vært der inne å tittet nå og den kan absolutt anbefales å ta en titt på =) EN meget, meeeget fin side! Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) EN meget, meeeget fin side! Edit: Phs viser absolutt sin beste side på nettstedet. Det er mye spennende vi øver og trener på. Kommende studenter kan bare glede seg. En bakdel er den massive lesingen og treningen. Husk at ingenting er umulig. Det som er vanskelig tar bare litt lengre tid enn det som er lett. Endret 20. juni 2008 av politistudent Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 En del av dere har stilt spørsmål både i tråden og i private beskjeder. Det jeg ikke klarer å svare på (jeg er tross alt bare student) kan phs garantert svare dere. Bruk "kontakt" i blipoliti.phs.no Ellers kan jeg fortelle at praksisåret mitt er offisielt fullført og bestått, deriblant fysiske tester. Nå venter et sommervikariat hos praksisstedet fram til jeg begynner GU3 til høsten. Til kommende GU1: Gled dere! Til kommende søkere: Tren hardt, jobb hardt, ingenting kommer gratis i livet. Og det er ingen snarvei inn i blåskjorta. Lykke til så mye! Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Gratulerer, og lykke til på praksisstedet . Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Gratulerer, og lykke til på praksisstedet . Hjertelig takk. Lenke til kommentar
Grøndahl Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Har de endret søknadsfristen til 1. mars????? Ja, da skolen blir en del av samordna opptak =) Så vi slipper frammøte på politistasjon og den delen før fysiske prøver Dere slipper frammøte på politistasjonen. I stedet vil intervjuet etter bestått fysisk opptak være lengre og "verre" i følge min hovedveileder som også jobber med opptaket. TIdligere har egenerklæringen og intervjuet ved personlig frammøte vært med på å luke de verste. Ettersom dette blir borte må dere påregne et tyngre intervju med nemnda. NEEEEEEEEEEIII!! det var jo hele sjarmen med søknadsprosessen!! SØREN og! når er de fysiske opptaksprøvene da? tenker de ikke på at de intervjuene på politistasjonene kan være til fordel for oss også! Nei, nå blei jeg deprimert.. dette var jeg uenig i!! Dvs. at folk ikke får svar før i JULI også.. ah, samordna opptak systemet er jo så dårlig!! Endret 20. juni 2008 av Grøndahl Lenke til kommentar
msorli Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Har de endret søknadsfristen til 1. mars????? Ja, da skolen blir en del av samordna opptak =) Så vi slipper frammøte på politistasjon og den delen før fysiske prøver Dere slipper frammøte på politistasjonen. I stedet vil intervjuet etter bestått fysisk opptak være lengre og "verre" i følge min hovedveileder som også jobber med opptaket. TIdligere har egenerklæringen og intervjuet ved personlig frammøte vært med på å luke de verste. Ettersom dette blir borte må dere påregne et tyngre intervju med nemnda. Selv om søknadsfristen nå er endret og det fremmøte bortfaller så står det fortsatt at det blir sett på skriftlig og muntlig framstillingsevne. Da må det vel være en eller annen form for egenærklæringsutfyllelse? Intervjuene nå har jo basert seg noe på den egenærklæringen. Blir spennende å se hvordan de løser det. Enda verre intervjuer høres jo artig ut! Intervjuet i år gikk jo veldig fint for min del (står på venteliste), så skal nok klare et litt tøffere et sådan Lenke til kommentar
msorli Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Kommer politiskolen i Trondheim til å bli noe av?De klager på at det ikke er nok folk , folk bytter jobb osv og man får ikke tak i vikarer. Men på skolene ryker folk ut første uken. Senke kravene litt? Evt ha Gym i pensum og øke nivået under utdanningen? Politihøgskolen "kommer" ikke til Trondheim. I stedet vil 5 klasser i 2009 kullet bli sendt til Sæther gård i det første året og fullføre GU3 på phs. Vil det si at de tar inn enda flere studenter neste år, eller er PHS sin kapasitet i Oslo sprengt? Endret 20. juni 2008 av msorli Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Vil det si at de tar inn enda flere studenter neste år, eller er PHS sin kapasitet i Oslo sprengt? Stemmer det! Til 2009 kullet vil det bli tatt opp ca 530 studenter. 5 klasser vil bli sendt til Sæther Gård på Kongsvinger. Sæther gård er stedet GU2 og GU3 er på leir, i tillegg til Stavern. De driver og bygger ut Sæther gård nå, for å kunne ta i mot disse klassene til 2009 kullet. GU1 vil gjennomføres i Kongsvinger, men GU3 fullføres i enten Oslo/BOdø. Kapasiteten på phs er sprengt ja, derfor vil Sæther gård virke som en midlertidig løsning. Jeg kan nevne at fasilitetene på Sæther er meeeget bra. Da jeg gikk GU1 var vi 360 i kullet, mens daværende GU3 var 288, likevel merket vi at det var "trangt" på skolen. Da kan du tenke deg åssen det blir med 432 kullet og 530 kullet på skolen samtidig. Hvorvidt phs flytter eller får ny bygning vet jeg ikke. Men det kommer garantert i media når det skjer. Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 NEEEEEEEEEEIII!! det var jo hele sjarmen med søknadsprosessen!! SØREN og! når er de fysiske opptaksprøvene da? tenker de ikke på at de intervjuene på politistasjonene kan være til fordel for oss også! Nei, nå blei jeg deprimert.. dette var jeg uenig i!! Dvs. at folk ikke får svar før i JULI også.. ah, samordna opptak systemet er jo så dårlig!! Jeg aner rett og slett ikke hvordan de vil få tid til å innkalle folk til opptak, intervju og sende ut svar på så kort tid. Jeg hadde foretrukket det gamle systemet med personlig oppmøte. Regner med at de høye herrer der oppe vet hva de driver med. Uansett må søkerne forberede seg godt til opptaket og intervjuet. Lenke til kommentar
Grøndahl Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 NEEEEEEEEEEIII!! det var jo hele sjarmen med søknadsprosessen!! SØREN og! når er de fysiske opptaksprøvene da? tenker de ikke på at de intervjuene på politistasjonene kan være til fordel for oss også! Nei, nå blei jeg deprimert.. dette var jeg uenig i!! Dvs. at folk ikke får svar før i JULI også.. ah, samordna opptak systemet er jo så dårlig!! Jeg aner rett og slett ikke hvordan de vil få tid til å innkalle folk til opptak, intervju og sende ut svar på så kort tid. Jeg hadde foretrukket det gamle systemet med personlig oppmøte. Regner med at de høye herrer der oppe vet hva de driver med. Uansett må søkerne forberede seg godt til opptaket og intervjuet. Jeg tror de prøver å gjøre det enklere, men gikk på en bom der.. men man må prøve for å feile. Men de kunne faktisk beholdt den delen hvor man møter personlig opp på politistasjonen for intervju, selv om søknadsdatoen endres. Det sier litt om engasjement for å søke det. Nei, det her kunne jeg diskutere i timesvis, men til ingen nytte... Men møter jeg den rette personen, kan jeg bli farlig ærlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå