Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Hva mener du med fordypningspoeng?

 

Noen som snakket om at poenggrensen i år var rundt 49ognoe. Var dette snittet fra videregående, eller det man har til sammen etter litt alderspoeng osv?

 

Konkurransepoengene for å bli tatt opp i år var 49,5 etter det jeg hørte.

Da er dette snittet (x10) pluss diverse alders/ militærpoeng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pluss realfagspoeng og fordypningspoeng. 2 ekstra poeng hvis du har to fordypningsfag, 4 hvis du har tre. (fordypnignsfag er fag med tilsammen 8 uketimer fordelt over to år, som "hører til hverandre). Dessuten gir alle realfag på andreklassenivå 0,5 poeng og alle realfag på tredjeklassenivå 1 poeng.

Lenke til kommentar

49,5 var det vel. Og det er konkurransepoeng. Dvs om du har 4 i snitt fra vgs, tilsvarer det 40 poeng. Disse 40 kan du plusse på alderspoeng / militæret / studier osv. Tilslutt ender du opp med konkurransepoeng, eller sekundært vitnemål som jeg har hørt det kalles.

 

Edit: Litt sent ut der. Folk står i kø for å svare her gitt.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar
Hva mener du med fordypningspoeng?

 

Noen som snakket om at poenggrensen i år var rundt 49ognoe. Var dette snittet fra videregående, eller det man har til sammen etter litt alderspoeng osv?

 

Opps, jeg mente realfagspoeng, var noe sånt jeg leste... Har du matte og fysikk så får du ekstra poeng, de poengene vil forsvinne.

Lenke til kommentar
Hva mener du med fordypningspoeng?

 

Noen som snakket om at poenggrensen i år var rundt 49ognoe. Var dette snittet fra videregående, eller det man har til sammen etter litt alderspoeng osv?

 

Opps, jeg mente realfagspoeng, var noe sånt jeg leste... Har du matte og fysikk så får du ekstra poeng, de poengene vil forsvinne.

 

Nei det stemmer ikke helt. Realfagspoengene går ned fra maks 6 til maks 4 (som det sto litt over her), mens fordypningspoengene forsvinner helt. Har du da andreklasse matte (2mx/2mz e.l.) tilsvarer det 0,5 poeng, mens tredjeklasse matte (3mx/3mz) får du 1 poeng for, altså maks 4 poeng der. Har du andre- og tredjeklasse matte får du 1,5 poeng osv.

Lenke til kommentar
Politistudent: Har ikke tilfeldigvis karakterene fra de forskjellige idrettstestene vi tar i GU1 i hodet?

Hørt at vi bl.a skal ta 3000m istedenfor løpetesten og kjøre makstest i benk?

 

 

Hei, nei jeg har det ikke i hodet.

 

Men det stemmer at som studenter har vi tester i 3000m, makspress i benk, kroppsheving i bom og lengdehopp.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Politistudent: Har ikke tilfeldigvis karakterene fra de forskjellige idrettstestene vi tar i GU1 i hodet?

Hørt at vi bl.a skal ta 3000m istedenfor løpetesten og kjøre makstest i benk?

 

 

Hei, nei jeg har det ikke i hodet.

 

Men det stemmer at som studenter har vi tester i 3000m, makspress i benk, kroppsheving i bom og lengdehopp.

Er det noen krav på disse testene?

Lenke til kommentar
Politistudent: Har ikke tilfeldigvis karakterene fra de forskjellige idrettstestene vi tar i GU1 i hodet?

Hørt at vi bl.a skal ta 3000m istedenfor løpetesten og kjøre makstest i benk?

 

 

Hei, nei jeg har det ikke i hodet.

 

Men det stemmer at som studenter har vi tester i 3000m, makspress i benk, kroppsheving i bom og lengdehopp.

Er det noen krav på disse testene?

 

Det er er krav ja. Du må løpe innen en viss tid, løfte en viss vekt osv. for at du skal kunne bestå.

 

Jeg skal finne kravene og poste det her så snart jeg kan.

Lenke til kommentar
Hørt at du må løfte 105 kg i benken for å få A iafall.

 

Da var den A'n sikret her =)

 

 

Jo tyngre du løfter, jo mere poeng får du Løfter du maks antall kg i benken får du maks poeng i nivå 1. Du kan løfte 70 kg og ligge i nivå 1 og, men da får du laveste poengscore i nivå en.

 

Samlet poeng fra alle tester og arrestasjonsteknikk avgjør en karakter, om det blir A, B eller C osv

 

Gjennomsnittlig lav poengscore gir en lavere karakter.

Endret av politistudent
Lenke til kommentar
Hmm, vet du når disse testene er på året, er det til jul eller er det en slags slutt- test til sommeren igjen?

 

 

GU1: Testen kjøres et par uker etter oppstart, altså tidlig i høsten.

Test nr. 2 er på vårparten. Mai måned ca.

 

GU2: Test ved oppstart av praksisåret..

Test nr. 2 i juni, uken du avslutter studieåret. MÅ bestås for å få karakteren "norm" på praksisåret.

 

GU3: Hvis jeg husker det riktig er det avsluttende test i løpet av høsten. Kan ta det om igjen en gang til på våren dersom du stryker. Det er i GU3 at det er avgjørende.

 

Testen i GU1 er bare for å sjekke hvilket nivå du er på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...