Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.

Anbefalte innlegg

Ikke hvis du øver litt.. Jeg svømmer fra kompisene mine på rygg, mens de svømmer vanlig bryst.. :) Nok skryt, bare tenk litt på hvordan du kan nyttegjør deg av armene under vann, og ta rolige, men kraftige, slyngespark. Ikke plask!

Skal du på opptak i år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg hjemme igjen etter to hektiske dager :)

Fysiske prøver på tirsdag og intervju i går!

Føler det gikk bra, og nå er det bare å vente til 20 juli.

Til de av dere som ikke har vært inne enda så er det ikke noe å grue seg for.

Hyggelige instruktører og et godt miljø oss søkere imellom.

Lykke til :)

Endret av 123isa
Lenke til kommentar

Møtte en fyr i badstuen i går som jeg engasjerte i samtale. Viser seg at han var på opptaket i år. VI snakket om svømmingen, og han sa det var 100-meter på tid. Og minstekravet var 2:20 eller noe slikt, han var ikke sikker. Jeg kan ikke huske å ha lest at det er 100-meter på tid på opptak, så tenkte jeg skulle informere :)

Lenke til kommentar
Møtte en fyr i badstuen i går som jeg engasjerte i samtale. Viser seg at han var på opptaket i år. VI snakket om svømmingen, og han sa det var 100-meter på tid. Og minstekravet var 2:20 eller noe slikt, han var ikke sikker. Jeg kan ikke huske å ha lest at det er 100-meter på tid på opptak, så tenkte jeg skulle informere :)

Dette står da klart og tydelig beskrevet på PHS sine sider:

http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/Fysiske-tester/

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ellers folk her inne ha snakka seg grønn om svømmeteknikk etc?

Lenke til kommentar

Hehe, my bad. Var det med 100-meter og tiden jeg tenkte på, ikke at det ble svømming på opptak. Såpass antar jeg at alle vet. Beklager at jeg ga dere informasjon dere allerede hadde^^,

Edit: For øvrig virker det som 100 meter svømming på denne tiden virker ekstremt lett. Svømte i basseng i forrige uke, etter over et år uten å ha svømt i det hele tatt, og basert på det vil jeg si at 100 meter er noe de fleste burde klare på godt under 1:30.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Svømmeferdigheter er ikke bare veldig individuelt, det er og ganske genetisk betinget.. Det er mye lettere for enkelte.. Jeg selv svømmer på 1:45 uten store problemer, og har ikke trent spes mye.. Men jeg ser kompiser som trener masse er mye treigere enn meg.

Dette står det og en del om i treningsprogrammet fra phs/nih.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, my bad. Var det med 100-meter og tiden jeg tenkte på, ikke at det ble svømming på opptak. Såpass antar jeg at alle vet. Beklager at jeg ga dere informasjon dere allerede hadde^^,

Edit: For øvrig virker det som 100 meter svømming på denne tiden virker ekstremt lett. Svømte i basseng i forrige uke, etter over et år uten å ha svømt i det hele tatt, og basert på det vil jeg si at 100 meter er noe de fleste burde klare på godt under 1:30.

Svømte du også 25 meter rygg med armene under vann?

Lenke til kommentar

Nei, jeg sa heller ikke at jeg nailet 100-meteren på en god tid. Faktisk synes jeg selv at jeg var patetisk der i bassenget, og både teknikk og utholdenhet var elendig. Jeg sa at, basert på mine opplevelser i svømmehallen, tror jeg de aller fleste vil kunne klare 100-meter på en mer enn god nok tid. Jeg tror nemlig jeg kunne gjort det svært bra om jeg hadde trent målrettet i svømmehallen.

25 meter på rygg uten å bruke hendene er da ingen stor sak, man bruker beina. 25 meter er heller ikke spesielt langt. Vil anta at det tar ca. 15-20 sekunder.

Så klart, alle er forskjellige. Men er grenser for hva man ikke får til, om man legger litt trening i det.

Lenke til kommentar

15-20 sek på ryggen syns jeg vel var litt optimistisk på slutten av 100 meteren.. Da svømmer man vel inn på 1.10 og da skal man være veldig flink til å svømme.. Men det er er vanskelig å prioritere hva man skal satse mest på å trene.. Personlig trente jeg mest styrke, da det var der jeg hadde mest å hente..

Lenke til kommentar

Ganske mange minioriteter som har fått frafall på den fronten, og enkelte her i tråden som her sleti med svømmetesten, så det er nok veldig individuelt. Jeg klarer forsåvidt uten å ha svømt mye, svømmekravet med noen sekunder under uten fullt kjør. Det jeg sliter med er vel å svømme bakover, i og med at jeg så og si aldri har gjort det.

Lenke til kommentar

Da var siste treningsøkt før opptaket gjennomført. Avsluttet med å løpe løpetesten i en gymsal. Etter 18 runder gadd jeg ikke mer, hadde nesten 1 min igjen av tiden da, men da vet jeg i allefall at jeg er godt innafor kravet :thumbup:

Testa meg og i bommen før jeg løp, klarte 7 hangups, noe som er 1 mindre enn hva jeg klarer i stang. Er et lite unikum på akkurat det området har jeg skjønt.. Har forstått det slik at normen er motsatt.

Har og vært å testa svømminga to ganger i det siste, svømte da på 1.45 og 1.50, så det skal jo og gå veien :)

Så nå er det 3 hviledager før opptaket på tirsdag. :) Wish me luck! :w00t:

Lenke til kommentar

Når det er sagt så er det vel ikke ALT for ofte en vanlig politimann hopper i vannet for å redde liv.

Spesiellt ikke i en by? Men det er vel som med algebra og trigonometri på skolen. Man må lære det for å komme seg videre.

*ser for meg en skurk som svømmer avgårde i oslofjorden med to politimenn svømmende etter seg*

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...