Stingah Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ikke hvis du øver litt.. Jeg svømmer fra kompisene mine på rygg, mens de svømmer vanlig bryst.. Nok skryt, bare tenk litt på hvordan du kan nyttegjør deg av armene under vann, og ta rolige, men kraftige, slyngespark. Ikke plask! Skal du på opptak i år? Lenke til kommentar
123isa Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Da er jeg hjemme igjen etter to hektiske dager Fysiske prøver på tirsdag og intervju i går! Føler det gikk bra, og nå er det bare å vente til 20 juli. Til de av dere som ikke har vært inne enda så er det ikke noe å grue seg for. Hyggelige instruktører og et godt miljø oss søkere imellom. Lykke til Endret 9. juni 2011 av 123isa Lenke til kommentar
123isa Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg var på opptak i Kristiansand. Har en kompis som var på opptak i Oslo, vi hadde samme opplegg! Dykk, svømming, styrke, løping! Lenke til kommentar
timberius Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg var på opptak i Kristiansand. Har en kompis som var på opptak i Oslo, vi hadde samme opplegg! Dykk, svømming, styrke, løping! Er det 12,5 meters basseng der? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Går ikke det fryktelig sakte da? En liten Sherlock Holmes du? ;---D Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Møtte en fyr i badstuen i går som jeg engasjerte i samtale. Viser seg at han var på opptaket i år. VI snakket om svømmingen, og han sa det var 100-meter på tid. Og minstekravet var 2:20 eller noe slikt, han var ikke sikker. Jeg kan ikke huske å ha lest at det er 100-meter på tid på opptak, så tenkte jeg skulle informere Lenke til kommentar
123isa Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg var på opptak i Kristiansand. Har en kompis som var på opptak i Oslo, vi hadde samme opplegg! Dykk, svømming, styrke, løping! Er det 12,5 meters basseng der? Jepp Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Møtte en fyr i badstuen i går som jeg engasjerte i samtale. Viser seg at han var på opptaket i år. VI snakket om svømmingen, og han sa det var 100-meter på tid. Og minstekravet var 2:20 eller noe slikt, han var ikke sikker. Jeg kan ikke huske å ha lest at det er 100-meter på tid på opptak, så tenkte jeg skulle informere Dette står da klart og tydelig beskrevet på PHS sine sider: http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/Fysiske-tester/ Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Møtte en fyr i badstuen i går som jeg engasjerte i samtale. Viser seg at han var på opptaket i år. VI snakket om svømmingen, og han sa det var 100-meter på tid. Og minstekravet var 2:20 eller noe slikt, han var ikke sikker. Jeg kan ikke huske å ha lest at det er 100-meter på tid på opptak, så tenkte jeg skulle informere Hvorfor skal ellers folk her inne ha snakka seg grønn om svømmeteknikk etc? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Hehe, my bad. Var det med 100-meter og tiden jeg tenkte på, ikke at det ble svømming på opptak. Såpass antar jeg at alle vet. Beklager at jeg ga dere informasjon dere allerede hadde^^, Edit: For øvrig virker det som 100 meter svømming på denne tiden virker ekstremt lett. Svømte i basseng i forrige uke, etter over et år uten å ha svømt i det hele tatt, og basert på det vil jeg si at 100 meter er noe de fleste burde klare på godt under 1:30. Endret 10. juni 2011 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Svømmeferdigheter er ikke bare veldig individuelt, det er og ganske genetisk betinget.. Det er mye lettere for enkelte.. Jeg selv svømmer på 1:45 uten store problemer, og har ikke trent spes mye.. Men jeg ser kompiser som trener masse er mye treigere enn meg. Dette står det og en del om i treningsprogrammet fra phs/nih. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hehe, my bad. Var det med 100-meter og tiden jeg tenkte på, ikke at det ble svømming på opptak. Såpass antar jeg at alle vet. Beklager at jeg ga dere informasjon dere allerede hadde^^, Edit: For øvrig virker det som 100 meter svømming på denne tiden virker ekstremt lett. Svømte i basseng i forrige uke, etter over et år uten å ha svømt i det hele tatt, og basert på det vil jeg si at 100 meter er noe de fleste burde klare på godt under 1:30. Svømte du også 25 meter rygg med armene under vann? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Nei, jeg sa heller ikke at jeg nailet 100-meteren på en god tid. Faktisk synes jeg selv at jeg var patetisk der i bassenget, og både teknikk og utholdenhet var elendig. Jeg sa at, basert på mine opplevelser i svømmehallen, tror jeg de aller fleste vil kunne klare 100-meter på en mer enn god nok tid. Jeg tror nemlig jeg kunne gjort det svært bra om jeg hadde trent målrettet i svømmehallen. 25 meter på rygg uten å bruke hendene er da ingen stor sak, man bruker beina. 25 meter er heller ikke spesielt langt. Vil anta at det tar ca. 15-20 sekunder. Så klart, alle er forskjellige. Men er grenser for hva man ikke får til, om man legger litt trening i det. Lenke til kommentar
flaske Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 15-20 sek på ryggen syns jeg vel var litt optimistisk på slutten av 100 meteren.. Da svømmer man vel inn på 1.10 og da skal man være veldig flink til å svømme.. Men det er er vanskelig å prioritere hva man skal satse mest på å trene.. Personlig trente jeg mest styrke, da det var der jeg hadde mest å hente.. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Ganske mange minioriteter som har fått frafall på den fronten, og enkelte her i tråden som her sleti med svømmetesten, så det er nok veldig individuelt. Jeg klarer forsåvidt uten å ha svømt mye, svømmekravet med noen sekunder under uten fullt kjør. Det jeg sliter med er vel å svømme bakover, i og med at jeg så og si aldri har gjort det. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Svømmeferdigheter er like genetisk betinget som andre ferdigheter. Uansett hvem morra di er, må du trene for å bli god, uavhengig av hvilken sport det er snakk om. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Agreed. Uansett hvor genetisk det er, blir det for dumt å være på et politiopptak og se folk hundesvømme for å kave seg mot andre siden. Melder man seg opp, bør man kunne svømme til en viss grad. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Da var siste treningsøkt før opptaket gjennomført. Avsluttet med å løpe løpetesten i en gymsal. Etter 18 runder gadd jeg ikke mer, hadde nesten 1 min igjen av tiden da, men da vet jeg i allefall at jeg er godt innafor kravet Testa meg og i bommen før jeg løp, klarte 7 hangups, noe som er 1 mindre enn hva jeg klarer i stang. Er et lite unikum på akkurat det området har jeg skjønt.. Har forstått det slik at normen er motsatt. Har og vært å testa svømminga to ganger i det siste, svømte da på 1.45 og 1.50, så det skal jo og gå veien Så nå er det 3 hviledager før opptaket på tirsdag. Wish me luck! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Når det er sagt så er det vel ikke ALT for ofte en vanlig politimann hopper i vannet for å redde liv. Spesiellt ikke i en by? Men det er vel som med algebra og trigonometri på skolen. Man må lære det for å komme seg videre. *ser for meg en skurk som svømmer avgårde i oslofjorden med to politimenn svømmende etter seg* Endret 11. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå