Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.

Anbefalte innlegg

En polititjenestepersons kompetanse måles ikke i høyde, og så lenge en på 160-170 klarer å mestre en situasjon på en tilfredsstillende måte, burde det ikke være til hinder. Hvordan man kan avgjøre om en med relativt få cm er like godt egnet som andre, blir jo en annen sak.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Kom over denne nyttige tråden da jeg googlet litt om Politihøgskolen.

Er mann, 25 år og skal søke Politihøgskolen i 2012. Håper ikke jeg er for gammel? Hehe

Søkte Politihøgskolen i 2008, men da kom jeg ikke inn. Ble satt på venteliste, men har forstått nå at snittet har gått litt ned de siste årene? Har ca 46 konkurransepoeng nå hvis jeg har regnet riktig.

Begynte da isteden på en bachelor i pedagogikk som jeg nettopp er ferdig med. Skal ut å reise i 5 måneder nå før det blir hjem til Norge i juletider.

Er det flere enn meg her som skal søke neste år?

Håper det blir like mye liv i denne tråden det kommende året og ønsker alle søkere dette året lykke til :)

Lenke til kommentar

Heisann!

Kom over denne nyttige tråden da jeg googlet litt om Politihøgskolen.

Er mann, 25 år og skal søke Politihøgskolen i 2012. Håper ikke jeg er for gammel? Hehe

Søkte Politihøgskolen i 2008, men da kom jeg ikke inn. Ble satt på venteliste, men har forstått nå at snittet har gått litt ned de siste årene? Har ca 46 konkurransepoeng nå hvis jeg har regnet riktig.

Begynte da isteden på en bachelor i pedagogikk som jeg nettopp er ferdig med. Skal ut å reise i 5 måneder nå før det blir hjem til Norge i juletider.

Er det flere enn meg her som skal søke neste år?

Håper det blir like mye liv i denne tråden det kommende året og ønsker alle søkere dette året lykke til :)

25 er ikke for gammelt, heller nærmere perfekt :) At du har noen år på baken setter de bare pris på! Klassen vår går helt fra 21 til 33!

46 poeng holder antagelig til å komme inn, men antagelig ikke i Oslo. Så om kongsvinger, stavern eller bodø er ok for deg, så kan det gå i boks dette :) (hvis ikke tar du bare opp noen enkle fag fra videregående.... Menneskerettigheter osv)

Lenke til kommentar

Takker for svar fra dere begge!

Vil jo være 26 når jeg søker i 2012, men forhåpentligvis så vil litt livserfaring og en bachelorgrad telle positivt :)

Tror ikke jeg vil forsøke å forbedre noen karakterer fra videregående, har nettopp fullført en bachelorgrad og kunne nå tenke meg et år med "fri" før man eventuelt starter på enda en utdannelse. Får håpe at karakterene fra vgs holder til enten Stavern eller Kongsvinger.

Er det snakk om å justere ned antall studieplasser? Er ikke det litt rart ettersom Storberget sier at han innen 2020 skal oppnå to polititjenestemenn pr 1000 innbygger? Da bør han jo opprettholde det høye opptaket.

Lenke til kommentar

Joda, nå er opptaket vel overstått! Det fysiske gikk nå helt ok med 7 poeng. Målet var nå egentlig 8 eller 9 men etter den bihulebetennelsen er jeg egentlig veldig fornøyd med bestått=) Intervjuet var i dag, og syns det er ufattelig vanskelig å si hvordan det gikk! Alle syns vel egentlig det går dårlig, så vi får nå se. Nå krysser jeg fingrene, og venter i spenning på 20. juli.

Musikkhøyskolen har jo også opptakskrav og er tilknyttet SO, og de får jo vite det med en gang prøvespillene er ferdig. Syns PHS kunne fulgt det samme opplegget!

Og to i min pulje var over 30 år, og vel etablerte med familie så 25 er da ingen alder. De hadde også mye yrkeserfaring som var relevant og mastergrad i relevant tema. Vil tro de kommer inn, krysser virkelig fingrene for dem!

Lykke til alle dere andre som skal på opptak!

Lenke til kommentar

Hehe, det tror/vet jeg at du gjør som du vil. De sier ikke noe på teknikken på svømminga. Hele begrensningen ligger i at du skal ligge på brystet de første 75 metrene.

Men å svømme med hodet over vann, vendt forover (?) høres jo ut som en merkelig svømmeart.. Type hund kanskje? :tease:

Lenke til kommentar

Et spm angående svømminga. Må man ha hodet "under" vann når man svømmer crawl, eller kan man ta hodet "over", selv om det fører til at det går litt saktere?

Det heter ikke fristil for ingenting, du svømmer som du vil.

Men hvorfor i all verden skal du svømme en hjemmesnekra løkstil når du kan svømme fortere? Hvis du er en av de som ikke klarer å holde hodet under vann uten å holde for nesa, bør du trene ett år til før du melder deg på. Sånt er bare flaut når man er over 20 år.

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar
Det er kun ryggsvømmingen det er noe som helst restriksjoner på utførelsen.

Altså kan du svømme de første 75 meterene i hva slags variant av bryst du vil.

Jeg skjønner ikke denne ryggsvømmingen. Hva slags teknikk bruker man der?

Det var da veldig strengt.. :p Men jeg er tildels enig da.. Går det raskere å svømme i denne hunde-stillinga enn vanlig bryst da?

Crawl er mye raskere enn bryst.

Lenke til kommentar
Svømmingen fortsetter direkte med 25 m som skal svømmes på ryggen. Det skal benyttes slyngbenspark. Armene kan i denne fasen være med på å skape framdrift' date=' men skal hele tiden befinne seg under vannflaten. Ryggcrawl er ikke tillatt.[/quote']
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke denne ryggsvømmingen. Hva slags teknikk bruker man der?

Vanlig ryggsvømming med froskebeinspark, bare uten armer over vann. Det skal vel simulere måten man svømmer på når man svømmer med en person på slep.

Går ikke det fryktelig sakte da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...