123isa Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er kalt inn jeg også! Blir Kr.Sand på meg, kommer nok til å melde meg opp første mulige dag. Noen fra området der som kan anbefale et hotell i nærheten av Kjevik? Er ikke aktuelt å kjøre hjemmefra kl 04 på natten og så dra rett på opptaksprøver Lenke til kommentar
vampen87 Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Blir nok Oslo på meg, siden jeg bor 10 minutter unna Drammen Gleder meg og gruer meg på en og samme tid. Blir noen harde uker fram til opptak, blir i så fall i slutten av mai for meg (siden jeg er kvinne ønsker jeg jo ikke at opptaksprøvene skal kollidere med syklusen haha) Så uansett, masse lykke til alle dere som skal på opptaksprøver! Lenke til kommentar
spjuk Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Blir spennende dette.. Men hvordan ligger folk an på det fysiske a? selv er jeg litt usikker på svømmingen. Ønsker alle lykke til i hvertfall Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Blir spennende dette.. Men hvordan ligger folk an på det fysiske a? Alle klarer det! Det interessante er hvor mange som klarer 12 poeng! Lenke til kommentar
vampen87 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Blir spennende dette.. Men hvordan ligger folk an på det fysiske a? selv er jeg litt usikker på svømmingen. Ønsker alle lykke til i hvertfall Mangler bittelitt på styrken, men det er ikke snakk om mye. Når det gjelder svømminga så er jeg i rute nå er det så nært opptak at man får nesten bare svømme så fort man kan uansett hvilken stil du velger på de 75 første min crawl stil er i alle fall langt unna perfekt Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Blir spennende dette.. Men hvordan ligger folk an på det fysiske a? selv er jeg litt usikker på svømmingen. Ønsker alle lykke til i hvertfall Jeg er godt innafor på styrkebiten. Har testa med på følgende: Benk 60kg: Klarte 24 rep Hangups: 7 rep Svømminga: svømte inn på 1:45 Så er det løpinga da.. Har folk testa seg på den? Har jo løpt testen før, men det var 10 min.. Er usikker på om det er "lettere" med den nye ordninga...? Lenke til kommentar
vampen87 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Noen sier det er enklere med den nye ordninga mens andre mener det omvendte.. så er vel nokså individuelt tror jeg.. men har du en stor grassplen eller liknende i nærheten (feks en fotballbane) så kan du jo teste der og få en venn til å holde tiden og rundene Forresten: har lagt merke til at man kan velge oppmøte for oss som skal til Oslo (PHS eller idrettshøgskolen) hva er forskjellen?? Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Litt usikker på hva forskjellen egentlig er.. Men jeg pleier å trene litt på PHS til tider, og bassenget der er bare 12,5 meter.. Om det er en fordel eller ikke vet jeg ikke Jeg skal velge Trondheim jeg.. Hatt opptak før der, så er litt trygt og godt Lenke til kommentar
123isa Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Noen sier det er enklere med den nye ordninga mens andre mener det omvendte.. så er vel nokså individuelt tror jeg.. men har du en stor grassplen eller liknende i nærheten (feks en fotballbane) så kan du jo teste der og få en venn til å holde tiden og rundene Forresten: har lagt merke til at man kan velge oppmøte for oss som skal til Oslo (PHS eller idrettshøgskolen) hva er forskjellen?? Forskjellen var ihvertfall i fjor at de som velger Idrettshøgskolen starter med fysiske tester, for så å dra ned til Politihøgskolen å skrive egenærklæring samt legeundersøkelse. Velger du Politihøgskolen så er det motsatt Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Trener folk på å komme seg ned på gulvet og opp igjen under 6-minuttersløpet da? Oslopolitiet er iferd med å bli forgubbet som han sa, er veeeeldig mange 50+ karer som ikke gir bort stillingen sin uten kamp. Hva slags stillinger er det da? Lenke til kommentar
vampen87 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har kjørt igjennom løpstesten sammen med min bedre halvdel (trengte jo noen til å telle runder og holde tida ) og klarte meg bra Fant til slutt ut at om jeg klarer ca 3 runder i minuttet så er man godt innenfor minstekravet (for kvinner)... Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Mener noen skrev at man trenger bare å løpe 4% raskere på løpstesten..? Er det noen som vet om det stemmer? Kunne regna det ut hadde jeg hatt tallene for det gamle opptaket. Lenke til kommentar
vampen87 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Mener noen skrev at man trenger bare å løpe 4% raskere på løpstesten..? Er det noen som vet om det stemmer? Kunne regna det ut hadde jeg hatt tallene for det gamle opptaket. Ja, har hørt det en plass før også.. noen synes det er enklere å gi masse på kort tid, mens andre synes det er bedre å gi mye over lengre tid(de tidligere opptakskravene) Så hvordan folk ser på vanskelighetsgraden blir muligens litt individuelt Lenke til kommentar
123isa Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Noen som vet lengden på bassenget i Kristiansand? Er vel 25m der også? Lenke til kommentar
vampen87 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Trur jeg leste tidligere i diskusjonen at det er 12.5m i Kr.sand.. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Da har jeg fått regnet ut hvor mye raskere man må løpet.. 6,7% https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1341157 Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Kaktuz, har du søkt i år? Nei. Det kom mer interessante ting i veien, så jeg venter sansynlig vis noen år. Lenke til kommentar
student90 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Er godt i rute og klarer toppkravet på benkpress og løping (testet i en gymsal). På svømmingen er jeg på grensen mellom 1 og 2, men satser på 2. Hangups er jeg foreløpig på stryk, sliter så ufattelig. Treningen i det siste har manglet fremgang. Klarer 1 helt opp, nesten 2, nesten 3 og 5 cm ifra på den 4. Det burde jo være fullt mulig å klare til uke 23 når jeg har meldt meg til opptak, men jeg blir så demotivert når det ikke går fremover! Noen som har noen gode tips? Trener nedtrekk og diverse øvelser i tillegg. Hva er den ultimate øvelsen for å forbedre hangups? Noen som vet hvor mange centimeter bommen er over bakken for jenter? Strides litt her på hvilke hull bommen skal stå i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå