Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Er det jeg som har misforstått det som står på PHS.no grovt?

 

Søkere må oppfylle følgende formelle krav:

 

Generell studiekompetanse *
Karakteren 3 i norsk hovedmål, skriftlig **

 

Og så vidt jeg kan se så står det én stjerne på generell studiekompetanse som betyr;

 

* Krav må være oppfylt ved søketidspunkt

 

Kilde: http://www.phs.no/no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/

Endret av Aviaton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et lite raskt spørsmål.

 

Jeg fikk 2 på eksamen og 3 i standpunkt.

 

Jeg må da ta opp igjen en eksamen eller noe, også få 3 på den da for å kunne søke på PHS til neste år right?

 

Siden de rekner gjennomsnittet.

 

(Jeg syntes det er irriterende, spessielt om dere fikk med dere eksamensoppgavene i år, men men)

 

Jeg klarer da å skrive norsk selv om jeg ikke er så glad i Essayer og Artikkel analyser vel.

 

Om noen kunne forklart hvordan dette gjørest også, hadde jo det vært fint. Skal først inn i forsvaret et år, så har jo god tid på meg, men greit og ha det iorden.

Endret av Notfree
Lenke til kommentar

Hvor går grensen når man bevisst fortsetter å føre folk bak lyset?

 

Storberget har fått mye kritikk for at han nok en gang driver med direkte talltriksing. PF har igjen påpekt at uttalelsene fra Regjeringen ikke stemmer overens med virkeligheten.

 

Storbergets svar på kuttene i politiet er at det er 190 ledige stillinger i politiet. Men dette vet han jo ikke er et holdbart argument i det hele tatt!

 

Når skal Storberget stilles til ansvar for sine direkte villedende uttalelser?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei alle sammen.

 

Ny bruker her.

 

Glad jeg fant denne siden. Skal søke PHS 2012 pga at jeg holder på med å ta GSK nå. Bare to fag da, matte og historie. Så det burde gå veldig bra.

 

Søkte PHS ifjor og kom opp til opptak og intervju.... veldig moro og hardt. Løping med nedlegg/hinder var en skikkelig manndomsprøve...(så tren på den de som skal søke nå) alt gikk bra, lite poeng... men kom ikke inn :( trur nok det er på grunn av manglende GSK. Så derfor tar jeg den nå :) Trur ikke det var på grunn av de 2 små prikkene jeg har på rullebladet som skjedde for 10 år siden. Som var veldig, veldig lite alvorlig. Ung og dum og mye stress hjemmefra. Da kan man dette ned fra skinnene men kom meg fort på dem igjen da ;)

 

Er 31 år gammel. Har drevet med Taekwondo i 15 år.

 

Uansett, her er jeg og gleder meg til å bli kjent med dere.

 

Holt

Endret av MasterHolt
Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Ny bruker her.

 

Glad jeg fant denne siden. Skal søke PHS 2012 pga at jeg holder på med å ta GSK nå. Bare to fag da, matte og historie. Så det burde gå veldig bra.

 

Søkte PHS ifjor og kom opp til opptak og intervju.... veldig moro og hardt. Løping med nedlegg/hinder var en skikkelig manndomsprøve...(så tren på den de som skal søke nå) alt gikk bra, lite poeng... men kom ikke inn :( trur nok det er på grunn av manglende GSK. Så derfor tar jeg den nå :) Trur ikke det var på grunn av de 2 små prikkene jeg har på rullebladet som skjedde for 10 år siden. Som var veldig, veldig lite alvorlig. Ung og dum og mye stress hjemmefra. Da kan man dette ned fra skinnene men kom meg fort på dem igjen da ;)

 

Er 31 år gammel. Har drevet med Taekwondo i 15 år.

 

Uansett, her er jeg og gleder meg til å bli kjent med dere.

 

Holt

Spurte du om begrunnelse for avslaget da? Jeg tror det skal være mulig å få.

Lenke til kommentar

ja, men det kom aldri...

 

snakket senere med en på opptakskontoret og forklarte min sak og la mine kort på bordet og han mente at det VAR pga manglende GSK og ikke de prikkene jeg hadde på rullebladet. Han sa slikt blir kan bli regnet som bagateller som kan hende og siden det var SÅ lenge siden skulle ikke det ha noe betydning. Han anbefalte meg sef å ta GSK og søke senere igjen. Og det skal jeg :)

Endret av MasterHolt
Lenke til kommentar

Hentet fra phs.no

 

POLITIHØGSKOLENS OPPTAKSREGLEMENT

 

Eksisterende opptaksreglement vil gjelde for opptaket i 2011.

 

Politihøgskolens opptaksreglement vil trolig bli erstattet av en forskrift om opptak til bachelorutdanningen i løpet av 2011. Inntil dette skjer er det altså det eksisterende reglementet som gjelder, og som alle interessenter til politiutdanningen skal forholde seg til:

 

Opptaksreglement PHS

 

Den nye forskriften vil bli fastsatt av Justisdepartementet i medhold av politiloven § 24 b og universitets- og høyskoleloven § 3-6, 5. ledd jf. forskrift om delvis innlemming av Politihøgskolen under universitets- og høyskoleloven.

 

Tidspunktet for når dette vil finne sted er ikke avklart og Politihøgskolen har derfor besluttet å følge nåværende opptaksreglement for opptaket i 2011.

 

 

 

 

Kan vi forvente store endring for opptaket i 2012 +++ ?

 

 

Sist oppdatert: 27.10.2010

Endret av Zerocool1984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...