Pjassop Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 For all del, men nå ser vi på fokus til opptak, der det står til at det legges vekt på naturlig autoritet. Mener du at en liten, lav, tynn, blond jente med pipestemme utstråler naturlig autoritet? Når det kommer til kvotering av innvandrere og for å få PHS opp i rampelyset er én ting. Hvorvidt disse består praksisåret med en politimann som må jobbe overtid med rapporter hele tiden er en annen ting. Det lønner seg å være smart i lengden. Det er et pluss at du har naturlig autoritet, ikke et krav, det kan ha vært mange andre ting som trakk disse opp til å bli skikket. Hvor mye kreves egentlig for å bli tolket som skikket? Men skal sant sies at PHS kvoterer inn ikke etnisk norske, fo' shizzle. Dette var jo interessant da: http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/FAQ/ Kvoteres jenter, minoriteter og samer inn på Politihøgskolen? Ingen søkere kvoteres inn på Politihøgskolen på bakgrunn av kjønn eller etnisk bakgrunn. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 De kvoteres vel ikke inn, men unnviker kravene helt uten videre? Bare ren tilfeldighet? Det var jo blåst opp stor sak i flere aviser og på politiforum, samt pf.no om dette her. Minioritenene ble mobbet fordi de ikke tilfredstilte kravene osv. osv. -- Til påstanden over om den tynne blonde jenta; I utgangspunktet har hun samme utdanning som enhver annen, og om hun har naturlig autoritet eller ei skal jeg ikke blande meg borti, har ikke møtt så mange med naturlig autoritet. Det er et fåtall av mennesker som har dette. Men for øvrig tror jeg ikke en liten, lav og tynn blond dame (har sett slike damer med brunt hår, bortsett fra at hun var innvandrer og litt sideflesk) i tjenesten, og må si hun hadde nok autoritet til å holde en hel folkemengde, untatt én person unna en gate i Oslo mens en komponist skulle gravlegges (kjøres vekk fra den store kirka i sentrum). Hun trengte ikke å skrike eller noe slikt, bare holde ut hånda, noe som viser at hun har autoritet. Var godt 40-50 mennesker der, men skal sant sies at én og annen gikk forbi uansett og at de to politimennene som blokkerte de andre veiene hadde full kontroll på både kjøretøy og folk fra to sider. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Vel, jeg mener det er åpenbart at de kvoterer inn folks om egentlig ikke har noe på PHS å gjøre (fordi de ikke oppfyller kravene). Derfor er det merkelig at de påstår at de ikke kvoterer. Når det gjelder autoritet, så gir jo uniformen dette, som jeg allerede har nevnt. Spørsmålet var om en slik jente har naturlig autoritet. Jeg vil påstå at hun ikke har det. Likevel finnes disse i politiet. Lenke til kommentar
mezzanine Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Vel, jeg mener det er åpenbart at de kvoterer inn folks om egentlig ikke har noe på PHS å gjøre (fordi de ikke oppfyller kravene). Derfor er det merkelig at de påstår at de ikke kvoterer. Når det gjelder autoritet, så gir jo uniformen dette, som jeg allerede har nevnt. Spørsmålet var om en slik jente har naturlig autoritet. Jeg vil påstå at hun ikke har det. Likevel finnes disse i politiet. By all means, en kan ha egne meninger om alt. Men syntes kanskje en ikke skal være så sinnssykt bastant med å sitte her inne og snakke om hvem som har/ikke har noe å gjøre i politiet... Vi snakker om folk som kan ha 30+ år i etaten, og som nok kan bedømme ganske greit om en person kan bli en god tjenestemann ETTER tre år på skolebenken (du skal ikke oppfylle kravene til å VÆRE politi på opptaket). Kanskje i motsetning til en del inne på forumet her Minoritetsdebatten og kvoteringen går sin naturlige gang, og det er en viktig debatt. Det er klart jeg personlig syntes det er ille at søkere med 2´ere i skriftlig norsk kommer inn (hvor en da kan skrive dårlige rapporter som ikke holder i rettsystemet osv), men jeg syntes det er mindre vesentlig at noen kommer inn på grunnlag av at de er elendig svømmere. Dette kan en både lære på i løpet av tre år, samt at det nok er et fåtall polititjenestemenn som faktisk er i vannet totalt sett iløpet av tida si (det bare gjetter jeg, ikke noe bevis). Det er en grunn til at man i lys av flere drukningsulykker blant innvandrere i senere tid, en nå jobber med konkrete tiltak for å lære minoritetsbarn å svømme. Foreldrene kan det ofte ikke heller, og de har derfor aldri "tatt" i et basseng. Ja, man kan lære å svømme før opptak, men dette er jo ikke den tyngste vekta på skåla i forhold til det store bildet her? En må ikke stirre seg grønn på at noen kommer inn på bekostning av andre som har oppfylt alle preliminære krav, det er en grunn til at vi må få økt antall minoritetsgrupper i politiet. Selv om det er møkk surt for de som føler seg forbigått, så må jo folk skjønne at det er en hensikt her?? 552.000 personer i norge har enten innvandret til landet, eller er barn av innvandrere. Det vil si over 11% av hele befolkningen. At en nå litt for sent har skjønt at politiet (som til enhver tid skal gjenspeile samfunnet) har altfor få med minoritets bakgrunn, fører til triste hastetiltak som å fire ned på skriveferdigheter..... MEN at en tar drastiske grep for å få de INN i politiet raskt, det mener jeg er viktigere enn at noen stryker på ting andre fikk gå videre på. Husk at skjebnen er i stor grad i dine egne hender uansett hva andre gjør på opptak! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Om du er kvinne eller mann, liten eller stor, blond eller brun har ikke nødvendigvis noe å si for hvorvidt du innehar naturlig autoritet. Noen mennesker stoler man på av natur, man tar det vedkommende sier som god fisk og følger hans/hennes instruksjoner. Noen politifolk trenger ikke politiuniform for å bli hørt på. Disse er naturlig autoritative, og det er viktig innen flere deler av politiet, spesielt ordenstjenesten. Det er også viktig i mange andre yrker, og er generelt en god egenskap. Det handler om kroppsholdning, stemmebruk, ordvalg og utstråling, og det kan definitivt trenes. Lenke til kommentar
permj Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Vel, jeg mener det er åpenbart at de kvoterer inn folks om egentlig ikke har noe på PHS å gjøre (fordi de ikke oppfyller kravene). Derfor er det merkelig at de påstår at de ikke kvoterer. Når det gjelder autoritet, så gir jo uniformen dette, som jeg allerede har nevnt. Spørsmålet var om en slik jente har naturlig autoritet. Jeg vil påstå at hun ikke har det. Likevel finnes disse i politiet. By all means, en kan ha egne meninger om alt. Men syntes kanskje en ikke skal være så sinnssykt bastant med å sitte her inne og snakke om hvem som har/ikke har noe å gjøre i politiet... Vi snakker om folk som kan ha 30+ år i etaten, og som nok kan bedømme ganske greit om en person kan bli en god tjenestemann ETTER tre år på skolebenken (du skal ikke oppfylle kravene til å VÆRE politi på opptaket). Kanskje i motsetning til en del inne på forumet her Minoritetsdebatten og kvoteringen går sin naturlige gang, og det er en viktig debatt. Det er klart jeg personlig syntes det er ille at søkere med 2´ere i skriftlig norsk kommer inn (hvor en da kan skrive dårlige rapporter som ikke holder i rettsystemet osv), men jeg syntes det er mindre vesentlig at noen kommer inn på grunnlag av at de er elendig svømmere. Dette kan en både lære på i løpet av tre år, samt at det nok er et fåtall polititjenestemenn som faktisk er i vannet totalt sett iløpet av tida si (det bare gjetter jeg, ikke noe bevis). Det er en grunn til at man i lys av flere drukningsulykker blant innvandrere i senere tid, en nå jobber med konkrete tiltak for å lære minoritetsbarn å svømme. Foreldrene kan det ofte ikke heller, og de har derfor aldri "tatt" i et basseng. Ja, man kan lære å svømme før opptak, men dette er jo ikke den tyngste vekta på skåla i forhold til det store bildet her? En må ikke stirre seg grønn på at noen kommer inn på bekostning av andre som har oppfylt alle preliminære krav, det er en grunn til at vi må få økt antall minoritetsgrupper i politiet. Selv om det er møkk surt for de som føler seg forbigått, så må jo folk skjønne at det er en hensikt her?? 552.000 personer i norge har enten innvandret til landet, eller er barn av innvandrere. Det vil si over 11% av hele befolkningen. At en nå litt for sent har skjønt at politiet (som til enhver tid skal gjenspeile samfunnet) har altfor få med minoritets bakgrunn, fører til triste hastetiltak som å fire ned på skriveferdigheter..... MEN at en tar drastiske grep for å få de INN i politiet raskt, det mener jeg er viktigere enn at noen stryker på ting andre fikk gå videre på. Husk at skjebnen er i stor grad i dine egne hender uansett hva andre gjør på opptak! GODT skrevet! Jeg tror ikke dere skal henge der sånn opp i ordet autoritet. Jeg er ikke en veldig autoritær person, men jeg var meg selv på intervjuet og svarte så godt jeg kunne på de spørsmålene som ble stilt. Var ikke verre.. Tips til neste år:(erfaringer fra opptaket) Nemda ser VELDIG mye på den egenerklæringen dere skriver og spør neste utelukket ut ifra den så bruk god tid på den, svar godt. Ellers, vær dere selv og vis at dere er nogenlund oppdatert på det som skjer i norge/verden (Ikke bare politi stuff). Så går det som oftest veldig bra. Husk, de aller fleste som kommer til intervju blir funnet skikket. Det er somregel karakterer eller ikke bestått fysisk som stopper de fleste som møter til opptak...... Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Og etter hele den diskusjonen og kloke ord så har vi enda en som bruker ordet "autoritær". *Facepalm* På bekostning av etaten tar vi inn folk som ikke opprettholder de standardene PHS setter. Vi har som sagt hatt en del diskusjoner som går på tema gjenspeiling av samfunnet, men politiet skal avspeile samfunnets idealer, ikke samfunnet selv - Kilde - Prinsipp nr. 1 Det å kvotere inn innvandrere med annen hudfarge og ikke polakker osv. synes nå jeg er rasisme, for det viser at det er forskjell på folk. Jeg tviler på at en farget politimann gjør en bedre jobb enn en arisk politimann, men heller en lik jobb, derfor heller ingen grunn til å kvotere inn disse, men at konkurransen fortsetter og likestilling og at alle mennesker er like mye verdt fortsetter. Skal ikke bevege meg over på kvinnedebatten, for alle her inne vet hvem som hører hjemme på kjøkkenet. *Spøk spøk* -- Er det noen som har sett noen statistikk på hvor mange som er skikkede i forhold til antall som blir kalt inn til opptak? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 En farget politimann gjør kanskje ikke en bedre jobb enn en arisk en, isolert sett, men en viss andel minoriteter i politiet gjør at politiet får en helt annen legitimitet overfor andre som tilhører samme minoritet, og har en helt annen forståelse for den delen av samfunnet. Det kan hjelpe veldig mye. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) For en integrering vi har i Norge.. Vi skal tilpasse politiet vårt våre nye landsmenn fordi de har en annen bakgrunn enn oss selv? Blir mye om og men, påstander i hytt og pine for det er jo to sider av denne saken. Jeg synes det er flott med rekruttering av nordmenn som er fargede, men at de slipper kravene som alle andre må i gjennom inkl. meg selv synes jeg ikke er fair play i det hele tatt. Det blir som om noen skulle fått handicap i OL på -2 minutter etter mål siden de er tregere enn den som leder - Vinneren som har slitt står der uten pokalen. Endret 20. juli 2010 av Balto Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Nå handler det ikke om å vinne eller tape, eller om å gjøre ungdom lykkelig, men å sørge for å ha en så god politietat som mulig. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ja, og jeg sier meg helt uenig med hva PHS gjør om dagen med inbisill kvotering. Noen av disse menneskene tilfredstilte ikke norskkravet som er 3 i utgangspunktet på VGS i fra eksamen og standpunkt. Nordmenn og innvandrere vil møte mennesker som ikke har den samme kommunikasjonsevnen (pga. det unnvikende kravet i norsk) som en med god nok norsk karakter. Jeg snakker bare om at PHS river muren, ikke åpner dører. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Karakteren i norsk fra VGS er da vitterlig ikke noe representativt utsagn for kommunikasjonsevnen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Inbisill? Uansett, du har særdeles lite grunnlag for å vurdere hva som er en god politimann og hva som er en dårlig politimann. Nemnda vet at selv om de stiller høye krav til folk flest, så klarer de tilfredsstille behovet for politistudenter. Dessverre klarer man ikke finne mange nok med minoritetsbakgrunn som også tilfredsstiller de kravene. Så man bestemmer seg for at det er viktigere å ha en politietat med en viss minoritetsandel, enn at samtlige skriver godt. Det finnes oppgaver hvor det ikke er nødvendig å skrive feilfritt norsk, og det kan uansett læres på PHS/i praksis. Klart, det er bedre å ha en som kan det, enn en som ikke kan det, men siden man ikke finner noen som kan det som også tilfredsstiller kravet om minoritetsbakgrunn, så er sistnevnte viktigere. Du må gjerne mene det er feil, men det avfeier jeg som syting, og ikke akkurat kvalifisert kritikk. Lenke til kommentar
marradi Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 En farget politimann gjør kanskje ikke en bedre jobb enn en arisk en, isolert sett, men en viss andel minoriteter i politiet gjør at politiet får en helt annen legitimitet overfor andre som tilhører samme minoritet, og har en helt annen forståelse for den delen av samfunnet. Det kan hjelpe veldig mye. Både enig og uenig med deg, uenig fordi man kan spørre seg om en politimann som ikke oppfyller kravene publikum forventer av en politimann vil ødelegge mer for politiet enn det vil hjelpe, men nå vet sikkert nemda som velger dem ut om de er skikket eller ei. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Vel, jeg mener det er åpenbart at de kvoterer inn folks om egentlig ikke har noe på PHS å gjøre (fordi de ikke oppfyller kravene). Derfor er det merkelig at de påstår at de ikke kvoterer. Når det gjelder autoritet, så gir jo uniformen dette, som jeg allerede har nevnt. Spørsmålet var om en slik jente har naturlig autoritet. Jeg vil påstå at hun ikke har det. Likevel finnes disse i politiet. By all means, en kan ha egne meninger om alt. Men syntes kanskje en ikke skal være så sinnssykt bastant med å sitte her inne og snakke om hvem som har/ikke har noe å gjøre i politiet... Vi snakker om folk som kan ha 30+ år i etaten, og som nok kan bedømme ganske greit om en person kan bli en god tjenestemann ETTER tre år på skolebenken (du skal ikke oppfylle kravene til å VÆRE politi på opptaket). Kanskje i motsetning til en del inne på forumet her Minoritetsdebatten og kvoteringen går sin naturlige gang, og det er en viktig debatt. Det er klart jeg personlig syntes det er ille at søkere med 2´ere i skriftlig norsk kommer inn (hvor en da kan skrive dårlige rapporter som ikke holder i rettsystemet osv), men jeg syntes det er mindre vesentlig at noen kommer inn på grunnlag av at de er elendig svømmere. Dette kan en både lære på i løpet av tre år, samt at det nok er et fåtall polititjenestemenn som faktisk er i vannet totalt sett iløpet av tida si (det bare gjetter jeg, ikke noe bevis). Det er en grunn til at man i lys av flere drukningsulykker blant innvandrere i senere tid, en nå jobber med konkrete tiltak for å lære minoritetsbarn å svømme. Foreldrene kan det ofte ikke heller, og de har derfor aldri "tatt" i et basseng. Ja, man kan lære å svømme før opptak, men dette er jo ikke den tyngste vekta på skåla i forhold til det store bildet her? En må ikke stirre seg grønn på at noen kommer inn på bekostning av andre som har oppfylt alle preliminære krav, det er en grunn til at vi må få økt antall minoritetsgrupper i politiet. Selv om det er møkk surt for de som føler seg forbigått, så må jo folk skjønne at det er en hensikt her?? 552.000 personer i norge har enten innvandret til landet, eller er barn av innvandrere. Det vil si over 11% av hele befolkningen. At en nå litt for sent har skjønt at politiet (som til enhver tid skal gjenspeile samfunnet) har altfor få med minoritets bakgrunn, fører til triste hastetiltak som å fire ned på skriveferdigheter..... MEN at en tar drastiske grep for å få de INN i politiet raskt, det mener jeg er viktigere enn at noen stryker på ting andre fikk gå videre på. Husk at skjebnen er i stor grad i dine egne hender uansett hva andre gjør på opptak! Jeg sier ikke noe om den lille, blonde jenta har noe i politiet å gjøre eller ikke. Jeg setter spørsmålstegn ved at det ønskes "naturlig autoritet" og "naturlig myndighet", og likevel er det folk i politiet som åpenbart ikke har noen av delene (uten uniform). Hvorfor skal det være et "krav" da? Det samme gjelder forøvrig i kvoteringsdebatten. Igjen ser det ut som PHS påstår en ting, og gjør noe annet. Det er dette jeg reagerer på. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 For en integrering vi har i Norge.. Vi skal tilpasse politiet vårt våre nye landsmenn fordi de har en annen bakgrunn enn oss selv? Blir mye om og men, påstander i hytt og pine for det er jo to sider av denne saken. Jeg synes det er flott med rekruttering av nordmenn som er fargede, men at de slipper kravene som alle andre må i gjennom inkl. meg selv synes jeg ikke er fair play i det hele tatt. Det blir som om noen skulle fått handicap i OL på -2 minutter etter mål siden de er tregere enn den som leder - Vinneren som har slitt står der uten pokalen. Det er viktig med personer med minoritetsbakgrunn i politiet. Virkeligheten er nå engang slik at de vil kunne kommunisere bedre med mange andre med minoritetsbakgrunn. Derimot blir det feil å fire på kravene for å få inn flere. Ikke bare gir det et dårligere politi til slutt, men det gir en også inntrykket av at folk med minoritetsbakgrunn ikke er gode nok, og derfor må få spesialbehandling. Dette anser jeg for å være en form for rasisme, selv om det nok egentlig er godt ment. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Vel, jeg mener det er åpenbart at de kvoterer inn folks om egentlig ikke har noe på PHS å gjøre (fordi de ikke oppfyller kravene). Derfor er det merkelig at de påstår at de ikke kvoterer. Når det gjelder autoritet, så gir jo uniformen dette, som jeg allerede har nevnt. Spørsmålet var om en slik jente har naturlig autoritet. Jeg vil påstå at hun ikke har det. Likevel finnes disse i politiet. By all means, en kan ha egne meninger om alt. Men syntes kanskje en ikke skal være så sinnssykt bastant med å sitte her inne og snakke om hvem som har/ikke har noe å gjøre i politiet... Vi snakker om folk som kan ha 30+ år i etaten, og som nok kan bedømme ganske greit om en person kan bli en god tjenestemann ETTER tre år på skolebenken (du skal ikke oppfylle kravene til å VÆRE politi på opptaket). Kanskje i motsetning til en del inne på forumet her Minoritetsdebatten og kvoteringen går sin naturlige gang, og det er en viktig debatt. Det er klart jeg personlig syntes det er ille at søkere med 2´ere i skriftlig norsk kommer inn (hvor en da kan skrive dårlige rapporter som ikke holder i rettsystemet osv), men jeg syntes det er mindre vesentlig at noen kommer inn på grunnlag av at de er elendig svømmere. Dette kan en både lære på i løpet av tre år, samt at det nok er et fåtall polititjenestemenn som faktisk er i vannet totalt sett iløpet av tida si (det bare gjetter jeg, ikke noe bevis). Det er en grunn til at man i lys av flere drukningsulykker blant innvandrere i senere tid, en nå jobber med konkrete tiltak for å lære minoritetsbarn å svømme. Foreldrene kan det ofte ikke heller, og de har derfor aldri "tatt" i et basseng. Ja, man kan lære å svømme før opptak, men dette er jo ikke den tyngste vekta på skåla i forhold til det store bildet her? En må ikke stirre seg grønn på at noen kommer inn på bekostning av andre som har oppfylt alle preliminære krav, det er en grunn til at vi må få økt antall minoritetsgrupper i politiet. Selv om det er møkk surt for de som føler seg forbigått, så må jo folk skjønne at det er en hensikt her?? 552.000 personer i norge har enten innvandret til landet, eller er barn av innvandrere. Det vil si over 11% av hele befolkningen. At en nå litt for sent har skjønt at politiet (som til enhver tid skal gjenspeile samfunnet) har altfor få med minoritets bakgrunn, fører til triste hastetiltak som å fire ned på skriveferdigheter..... MEN at en tar drastiske grep for å få de INN i politiet raskt, det mener jeg er viktigere enn at noen stryker på ting andre fikk gå videre på. Husk at skjebnen er i stor grad i dine egne hender uansett hva andre gjør på opptak! GODT skrevet! Jeg tror ikke dere skal henge der sånn opp i ordet autoritet. Jeg er ikke en veldig autoritær person, men jeg var meg selv på intervjuet og svarte så godt jeg kunne på de spørsmålene som ble stilt. Var ikke verre.. Tips til neste år:(erfaringer fra opptaket) Nemda ser VELDIG mye på den egenerklæringen dere skriver og spør neste utelukket ut ifra den så bruk god tid på den, svar godt. Ellers, vær dere selv og vis at dere er nogenlund oppdatert på det som skjer i norge/verden (Ikke bare politi stuff). Så går det som oftest veldig bra. Husk, de aller fleste som kommer til intervju blir funnet skikket. Det er somregel karakterer eller ikke bestått fysisk som stopper de fleste som møter til opptak...... Jeg skjønner fortsatt ikke dette med egenerklæring. Er det bare en helt åpen "oppgave" hvor man skriver hva man vil? Får man ingen føringer for hva de ønsker å høre om? Kan man ikke da utelate viktige ting? Og når de stiller spørsmål, er det slik at de prøver å vinkle ting du har skrevet på en måte som kanskje gjør det vanskelig/ubehagelig å svare? Prøver de å sette deg litt fast for å vri ut sannheten om ting de kanskje har merket seg? F.eks. at hvis du skriver at du var en av de "kule gutta" på skolen, så spør de om du mobbet andre eller om du ble opplevd som et problem av lærerne? Har du noen eksempler på ting de spurte om fra din egenerklæring (uten at du utleverer for mange personlige detaljer selvsagt)? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det er ikke et krav, men et ønske som blir lagt vekt på i intervjuet. Lenke til kommentar
mezzanine Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Både enig og uenig med deg, uenig fordi man kan spørre seg om en politimann som ikke oppfyller kravene publikum forventer av en politimann vil ødelegge mer for politiet enn det vil hjelpe, men nå vet sikkert nemda som velger dem ut om de er skikket eller ei. Forventer publikumet du nevner gode svømme og skriveferdigheter? Er det gjengs for mannen i gata?? Og når det gjelder det Balto skriver om å "få -2 minutter i handicap", så må jeg jo si at det i beste fall er relevant subjektivt. Objektivt kan jeg ennå ikke forstå at en ikke forstår at man velger ut i fra hva man trenger i politiet, og dette gjelder ikke bare etnisk norske. Hadde man slitt like mye med rekrutteringen av kvinner, så hadde man lempet på enkelte krav for å få flest mulig (tross alt) gode kandidater til intervju. Har det slått deg at Politiet kanskje trenger både en Balto og en etnisk norsk, men kanskje ikke to Baltoer og ingen etnisk norske?? Ti ganger viktigere å få inn minoriteter i etaten, når man har så mange minoriteter som allerede har et anstrengt forhold til politiet (mange pga politiet i opprinnelseslandet), enn at noen som sannsynligvis ikke har gjort et særlig godt opptak allerede, føler seg forbigått. De ville ALDRI tatt inn en student av noe som helst slag, om ikke de trodde de ville kunne gjøre en god politibetjent av han/henne (uavhengig av kjønn, alder, etnisitet etc). Endret 21. juli 2010 av mezzanine Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Jeg er nå etnisk norsk jeg? Født og oppvokst på Hamar. Noen ganger gjør man ofringer for å se bra ut. Det er bra på kortet at 10% av elevene ved PHS er utenlandske. Nok om det, melder meg ut av diskusjonen. -- Ser du har et argument her; Mange har hatt et anstrengt forhold til politiet i opprinnelseslandet. Så skal de komme hit og møte sitt eget folk i norsk uniform og det skal gjøre saken mye bedre om det er en som klarte kravene ved PHS? Krav er til for å opprettholdes. Skulle man lempe på krav her og der så ville ikke politiet vært det det er i dag. Endret 21. juli 2010 av Balto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå