Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sjiter i hva du mener de bør være. Hva skal de i følge forskriftene for utdanningen være?

Ikke vær så irriterende kjepphøy neste gang, gi folk en sjangs og vis ydmykhet!

Poenget mitt var altså at du startet med "det heter seg at ..." i første innlegget jeg svarte på, og i neste innlegg så formulerer du deg med "jeg mener at" og "det burde". Det er to helt forskjellige grunnlag for diskusjon.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har lyst til å søke pilitihøgskolen men det er noen år til jeg kan søke så jeg lurer på hvordan utdanning som er relevant til politihøgskolen som kan øke sjangsene mine for å bli tatt med?

Det spørsmålet har blitt svart på så mange ganger i denne tråden at jeg må be deg bruke søkefunksjonen. Eller bare sjekk ett par sider tilbake.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har lyst til å søke pilitihøgskolen men det er noen år til jeg kan søke så jeg lurer på hvordan utdanning som er relevant til politihøgskolen som kan øke sjangsene mine for å bli tatt med?

Kort fortalt er det i bunn og grunn ingen utdanning som gir deg noen fordel over en annen.

Det er mer hva slags erfaring du har tatt med deg i livet som kan gi positiv uttelling på intervjuet i slutten av opptaksperioden.

Militærtjeneste og relevant arbeidserfaring anses som positivt i denne sammenhengen.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg går nå andre året medier og kommunikasjon, men jeg fant ut at den bransjen ikke var helt meg. Så nå har jeg tenkt til og forfølge min livslange drøm, nemlig å bli politi!

Men jeg har ikke så altfor bra karakterer på mediefaget og matte, ligger mellom to og tre. Vil jeg ha problemer med og komme meg inn på politihøgskolen med omtrentlig gjennomsnitt på rundt 4?

Lenke til kommentar

Med snitt på 4 vil du trenge 4,1poeng (tall fra 09) for å komme inn, noe du får når du blir 22 =)

Jeg vil heller foreslå å gjøre noe fornuftig i mellomtiden. Studere litt, dra på folkehøgskole, gjennomføre militærtjeneste eller lignende. 2 poeng der. Ikke vanskelig å forbedre et snitt på 4 heller, evt. ta opp realfag. Definitivt ikke vanskelig å få 4 i realfagene om du kan fokusere på dem.

Lenke til kommentar

Da kom inkallinga til opptak på mail :new_woot: Da er det bare å trappe opp (hard)treninga.. Noen som vet hvor lange bassengene er på PHS og Idrettshøgskolen? Står i papirene til PHS at det er test i 12,5 meters basseng, men mener å ha hørt at det er 25 meter noen steder..

Lenke til kommentar

På utstyr som må medbringes så står det joggesko med lys såle. Må man virkelig kjøpe seg innesko kun for dette opptaket? Har nettopp investert i nye joggesko,og de sverter ikke.Det er vel ikke så mange joggesko nå til dags som sverter av på gulvet?

Lenke til kommentar

Da kom inkallinga til opptak på mail :new_woot: Da er det bare å trappe opp (hard)treninga.. Noen som vet hvor lange bassengene er på PHS og Idrettshøgskolen? Står i papirene til PHS at det er test i 12,5 meters basseng, men mener å ha hørt at det er 25 meter noen steder..

Vet i hvertfall at det er 12,5 m i Kristiansand. Hvordan det er med resten av landet vet jeg ikke, men mener å huske at det er 25 i Oslo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...