Fredrik. Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Når vi først snakker om ufaglært arbeidskraft. Lurer på om fortsatt dette er vanlig rundt omkring i landet Endret 28. oktober 2009 av Fredrik. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Som nevnt i artikkelen var det 20 % i 2008. Antageligvis har antallet holdt seg stabilt frem til nå. Overraskelse at Arne Johannesen vil at lensmannskontorene skal stenges... Akkurat som at Tekna gjerne vil bli kvitt regelen om at personer med mesterbrev kan lede arbeidet like bra som ingeniører. Lenke til kommentar
Glava Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Nei jeg er ikke over 25. Fikk jobben da jeg var 21 faktisk. Har jobbet innen sikkerhetsbransjen, militæret og kriminalomsorgen. Søkte på mellom 30-40 lensmannskontorer over hele vestlandet og fikk napp. Det jeg trengte var altså de samme kravene som de stiller til opptaket på PHS. var stillingene utlyst i forkant da,? eller sendte du bare rundt søknad til bestemte lensmannskontorer? Endret 1. november 2009 av datating Fjernet lang quote Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) var stillingene utlyst i forkant da,? eller sendte du bare rundt søknad til bestemte lensmannskontorer? Tror det er litt individuelt fra lensmannskontor til et annet. Han i videoen har ganske mye å stille opp med, f.eks. ambulansefagarbider, røde kors osv. Så kan være at han er sinnsykt heldig som får jobbe som ufaglært, og samme med de andre. At du må stille godt opp med erfaring.. Men om de utlyser "Søker ufaglærde politibetjenter" tror jeg ikke, men at de tar i mot søknader - yeah. Endret 1. november 2009 av datating Fjernet lang quote Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Noen helt unødvendige innlegg er fjernet, samt kortet ned på quotene. Husk at det ikke er vits i å quote 7-8 innlegg. Dette innlegget skal ikke kommenteres, reaksjoner tas på PM. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg minner om at innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Innlegg er slettet. Hold dere til sak og ikke person folkens. (Denne posten skal som vanlig ikke kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Som nevnt i artikkelen var det 20 % i 2008. Antageligvis har antallet holdt seg stabilt frem til nå. Overraskelse at Arne Johannesen vil at lensmannskontorene skal stenges... Akkurat som at Tekna gjerne vil bli kvitt regelen om at personer med mesterbrev kan lede arbeidet like bra som ingeniører. Innlegget mitt ble slettet, så jeg bare retter det opp igjen; 20 personer, ikke 20% ufaglærte (Ikke for å rakke deg ned eller noe, men bare for å heve kvaliteten på tråden). Lenke til kommentar
Jong-san Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvor mye vekt legger de på karakterene? Og hva er karakterkravet? Blir nervøs, jeg! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) x Endret 24. februar 2010 av Loffelur Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Angående opptaket, så vil vel opptaksgrensen være litt lavere i 2010 med tanke på det økte opptaket, men hvem vet? Om noen skulle lure på praksisåret ved PHS, så har ihvertfall politistudent / p-betjent skrevet en fin artikkel om dette på politiportalen.no: Praksisåret på PHS Lenke til kommentar
Jong-san Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvor mye vekt legger de på karakterene? Og hva er karakterkravet? Blir nervøs, jeg! Hvor mange poeng du må ha for å klare opptaket? Om alt går bar og du klarer det fysiske og intervjudelen teller karakterene alt. (noen unntak, men det er bare særtilfeller) ca. 45p som er minstekravet. Å regne poeng er en lang prosess, men om du akkurat har gått ut av videregående bør du ha 4.5 i snitt. Venter du lengere får du alderspoeng og kan klare deg med litt under 4 i snitt. Det jeg var redd for! Gikk ut av vgs for halvannet år siden, så får jo alderspoeng og poeng for militærtjeneste. Det er jo bra! Et annet spørsmål; er det noen som vet hvor dårlig en kan se? Har sett på det som står på phs.no, men skjønner ikke hva de mener Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Et annet spørsmål; er det noen som vet hvor dårlig en kan se? Har sett på det som står på phs.no, men skjønner ikke hva de mener Det er standarder som leger benytter. Snakk med fastlegen din, event bestill time hos øyelege om du føler du ikke ser helt bra. Om du har godt syn så holder det med at fastlegen kontrollerer synet og bemerker det på legeskjemaet du skal sende inn. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Et annet spørsmål; er det noen som vet hvor dårlig en kan se? Har sett på det som står på phs.no, men skjønner ikke hva de mener Det er standarder som leger benytter. Snakk med fastlegen din, event bestill time hos øyelege om du føler du ikke ser helt bra. Om du har godt syn så holder det med at fastlegen kontrollerer synet og bemerker det på legeskjemaet du skal sende inn. Hvordan foregår det medisinske? Sjekker de øynene dine der selv om du har med erklæring på at du ser godt nok? Fikk beskjed at jeg ser godt nok og har mye igjen til jeg ser for dårlig ifølge optiker. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Et annet spørsmål; er det noen som vet hvor dårlig en kan se? Har sett på det som står på phs.no, men skjønner ikke hva de mener Det er standarder som leger benytter. Snakk med fastlegen din, event bestill time hos øyelege om du føler du ikke ser helt bra. Om du har godt syn så holder det med at fastlegen kontrollerer synet og bemerker det på legeskjemaet du skal sende inn. Hvordan foregår det medisinske? Sjekker de øynene dine der selv om du har med erklæring på at du ser godt nok? Fikk beskjed at jeg ser godt nok og har mye igjen til jeg ser for dårlig ifølge optiker. Hvordan det foregår hos legen på PHS mener du? Vel, først blir synet kontrollert hos vanlig lege i forbindelse med skjemaet man sender inn sammen med søknaden. Om legen mener synet er for dårlig eller for dårlig generellt, kan du bli henvist til optiker. Dersom legen mener synet ditt er godt nok, fyller han ut skjemaet der og da og du er klar for videre opptak. Jeg vet ikke hvordan / om legen på PHS sjekker synet (jeg husker ikke dette fra mitt opptak). Om legen gjør det går jeg ut i fra at det er en vanlig tavle med bokstaver du skal lese opp, en test for fargesyn og en for synsfelt. Det er forøvrig den samme testen som fastlegen din gjennomfører. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Kanskje det er greit å få utført laseroperasjon før man går til legetesten da? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Kanskje det er greit å få utført laseroperasjon før man går til legetesten da? Svaret ligger jo i det han sier, med mindre du vil ha en negativ attest For min del så var det rart, fastlegen til en kompis sa at han hadde for dårlig syn, og han har bare 0,25 på begge øynene mer enn meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 For min del så var det rart, fastlegen til en kompis sa at han hadde for dårlig syn, og han har bare 0,25 på begge øynene mer enn meg Det trenger ikke å være så rart. 0,25 er faktisk litt, og i tillegg så har de sikkert en grense å gå etter. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 For min del så var det rart, fastlegen til en kompis sa at han hadde for dårlig syn, og han har bare 0,25 på begge øynene mer enn meg Det trenger ikke å være så rart. 0,25 er faktisk litt, og i tillegg så har de sikkert en grense å gå etter. Er jo også forskjell på hvor godt faktisk ser i disse styrkene også, noen har lettere enn andre til å kjenne igjen former har jeg hørt. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Svaret ligger jo i det han sier, med mindre du vil ha en negativ attest Det jeg egentlig vil vite er om nemda/opptakslegen godtar ettersendt attest fra klinikken hvor jeg tar laseroperasjonen. Da kan jeg jo ta legeundersøkelsen og få testa hørsel osv. først, og deretter få fiksa synet. Men det blir vel hipp som happ kanskje! Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Vel, først blir synet kontrollert hos vanlig lege i forbindelse med skjemaet man sender inn sammen med søknaden. Om legen mener synet er for dårlig eller for dårlig generellt, kan du bli henvist til optiker. Dersom legen mener synet ditt er godt nok, fyller han ut skjemaet der og da og du er klar for videre opptak. Hva om man går til optiker med en gang da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå