Trollfjes Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Håper de fikser det innad 3 år i hvertfall. Evt. om det kan finnes noe øyedroper som svir sykt i 2 sek, også ser du perfekt etterpå Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Håper de fikser det innad 3 år i hvertfall. Evt. om det kan finnes noe øyedroper som svir sykt i 2 sek, også ser du perfekt etterpå Haha, ja det hadde vært noe det! Hadde nok blitt de dyreste øyedråpene du hadde tatt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det er bare gjort én endring på lang tid, og det var fjerning av dukketesten, hvor du skal dra en 75-78 kg tung dukke 15 meter langs bakken. Hvorfor ble den fjernet? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Leit at jeg med -0,50 på hver av øynene må korrigere for å komme inn på phs. Er ikke 0,5 øvre grense? Altså, at det er godkjent? Har en med -8,5 på jobb, han sa at de på synslazer (elns) sa at det ikke var grunn til å korrigere med laser ettersom det mest sannsynlig ville gli tilbake etter ca et år :/ Synslaser mener du? Bra de er ærlige om slikt da! Så forresten en reklameplakat fra Synslaser om at de nå hadde en laser som kunne fikse synet uten at de må fysisk berøre øynene dine. Frem til nå har man enten måttet skjære av den ytre delen delvis, eller etse eller pusse den bort. Endret 1. oktober 2009 av Pricks Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Så forresten en reklameplakat fra Synslaser om at de nå hadde en laser som kunne fikse synet uten at de må fysisk berøre øynene dine. Frem til nå har man enten måttet skjære av den ytre delen delvis, eller etse eller pusse den bort. Er det cTen du mener? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Ja, er sannsynligvis den. Lenke til kommentar
sinatra Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Laseroperasjon bør taes snarest. Dette fordi du vil ikke kunne "ta på øyet" eller noe lignende på 2 mnd (?) etter at du har tatt operasjonen. Det kan bli problematisk på PHS vil jeg tro. Så ta det tidligst mulig. ---- Noe jeg har merket er at jeg har blitt mer nærsynt etter at jeg begynte med linser enn når jeg ikke brukte noenting. Noen andre som kan bekrefte dette? Dette var ny info gitt.... Selv tok jeg operasjon i 10 tiden på ettermiddagen og var på jobb igjen på kvelden. Eneste som var et "problem" var at øynene var litt tørre den første tiden og at man måtte ligge med øyebeskyttelse første natta. Samtidig måtte man bruke noe øyedråper som skulle forhindre infeksjon i en uke eller noe. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Det er bare gjort én endring på lang tid, og det var fjerning av dukketesten, hvor du skal dra en 75-78 kg tung dukke 15 meter langs bakken. Hvorfor ble den fjernet? Konkret hvorfor det ble fjernet *hmm*, det kan jeg ikke svare deg på. Vet bare at det ble gjort. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Laseroperasjon bør taes snarest. Dette fordi du vil ikke kunne "ta på øyet" eller noe lignende på 2 mnd (?) etter at du har tatt operasjonen. Det kan bli problematisk på PHS vil jeg tro. Så ta det tidligst mulig. ---- Noe jeg har merket er at jeg har blitt mer nærsynt etter at jeg begynte med linser enn når jeg ikke brukte noenting. Noen andre som kan bekrefte dette? Dette var ny info gitt.... Selv tok jeg operasjon i 10 tiden på ettermiddagen og var på jobb igjen på kvelden. Eneste som var et "problem" var at øynene var litt tørre den første tiden og at man måtte ligge med øyebeskyttelse første natta. Samtidig måtte man bruke noe øyedråper som skulle forhindre infeksjon i en uke eller noe. Jeg skal ikke si noe i mot det. Min mor er tildels hypokonder og kan finne på ting for at andre skal synes synd på henne. Så om det er "blusset opp" vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vi får se da veit dere, jeg skal fortelle hvordan det gikk når jeg har blitt operert. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Vi får se da veit dere, jeg skal fortelle hvordan det gikk når jeg har blitt operert. Om ikke her så ta det på min PM ^^, Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Om ikke her så ta det på min PM ^^, Skal se om jeg klarer å huske på det. Hehe... Lenke til kommentar
Glava Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Jeg lurer på en ting, for jeg finner ikke hvor kravene på hva en må ha på synet... fikk litt "angst" her når jeg ser at folk med -0.50 må fikse på det... tror jeg har +0.50på det ene øyet... kjedelig for på det andre har jeg 100% syn ja ja... men uansett... jeg vet det er skrevet om synet tidligere på tråden men det er så langt tilbake... så da spør jeg heller en gang til om det er noen som har tallene... Burde egentlig ikke disse synskravnene ligge ute på phs sine sider? har ikke funnet noe.... Endret 2. oktober 2009 av Glava Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Synskrav som pdf-fil Lenke til kommentar
Glava Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Synskrav som pdf-fil Takk... ! Tror bare jeg skal sjekke det ut raskest mulig... nå er jo tiden inne for de 6 gylne månedene også.... Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jøsses: 4.11 Synskrav Søkeren må ha normalt synsfelt. Søkeren skal ha synsstyrke fjern tilsvarende 5/5 på hvert øye og ved samsyn. Korreksjon tillates med bløte linser med styrke inntil -7/+5 dioptrier der søker har minst 6 måneders brukererfaring. Men i ettertid står det også at dette er slettet, og erstattet med; uten korreksjon på begge øyne som ikke er dårligere enn 5/10 (6/12),(0.5). Disse kravene gjelder hvert enkelt øye for seg og som synsstyrke samsyn. Søkeren bør ha normalt funksjonerende øyne og normalt samsyn. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hva er det ulven ikke ser Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hva er det ulven ikke ser Men disse tallene Hva betyr nå de? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Dette står for visusmål, eller mål av synsskarphet. 5/10 betyr at det en 'normal' person ser klart på 10 meter ser du klart på 5 meter. For å få sertifikat (uten brillekrav) må man ha 0,5 / 5/10. For å kunne lese en avisside komfortabelt må man ha 0,33 / 6/18 eller bedre. Å sjekke om du har visus 1,0 (5/5) kan du enkelt måle: Du skal kunne lese et bilskilt på 20 meters avstand. Skritt opp 20 meter fra rumpa på bilen til mor/far og sjekk om du kan lese skiltet. Kan du ikke det går du nærmere inntil du kan. Del antall meter du sto fra skiltet på 20, og resultatet er din ukorrigerte visus/synsskarphet med "samsyn", dvs med begge øyne. Du skal sjekke venstre øye for seg, høyre øye for seg, og begge øynene sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå