Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432
Så om noe helt annet, som er delvis relatert til dette med å trene seg opp til opptaket; kosthold.

Er det noen som følger et sadistisk innspirert kosthold der ute, eller beholder dere roen og fortsette å drikke cola på tredemølla? :)

Jeg føyer meg nok inn i rekken av sistnevnte.

Det skal ikke være lett... Selv har jeg sånn halvveis bra kosthold - prøver å spise hver tredje time, fylle halve tallerken med grønnsaker, spise frukt, ikke spise sent på kveld/natt... Har (nesten) helt droppet brusen, kun en sjelden gang, kanskje en gang i mnd, og drikker for det meste masse vann :D Det er ikke så vanskelig som man tror, og utbyttet er forholdsvis bra! :) Vurderer å bli protein-nazi også når jeg får komt igang med treningen igjen (dvs. regne ut hvor mye proteiner jeg trenger om dagen, hehe).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så var det denna svømminga da...

Tro meg, det lærer du fort hvis du begynner. Dagbladet hadde en fin video-serie med det basale, og skal prøve å finne linken til dette.

Veit at flere som kom inn på PHS i år ikke lærte (ja lærte!) å svømme før utpå nyåret...

Jeg erstatter brus (cola) med sprite zero blandet med fun light lime, smaker knall! :D

Æsj :p

Lenke til kommentar
Tro meg, det lærer du fort hvis du begynner. Dagbladet hadde en fin video-serie med det basale, og skal prøve å finne linken til dette.

Veit at flere som kom inn på PHS i år ikke lærte (ja lærte!) å svømme før utpå nyåret...

Jeg trur på deg! :)

Det er bare om å gjøre å få begynt, alt ligger egentlig til rette for det.

Ved siden av all trening må jeg også få gjennomført laseroperasjon. Det bør jeg faktisk begynne å ordne med om ikke så altfor mange måneder...

Svømminga bør komme på plass etter dette. Lett å miste kontaktlinser når man dykker gitt...

Lenke til kommentar
Vann og sitronskive! :new_woot:

*snip*

Nei. Det bør du begynne med allerede nå :) Alt som er gjort, er bra :)

Helt sant det Rune. Det står egentlig ikke på penga heller, men jeg bruker for mye tid på denne høgskolen jeg studerer ved nå. Hehe...

Hvis vann og sitronskive blir for surt så går det ann å smette oppi en sukett om det er lørdag. ;P

Lenke til kommentar

Laseroperasjon bør taes snarest. Dette fordi du vil ikke kunne "ta på øyet" eller noe lignende på 2 mnd (?) etter at du har tatt operasjonen. Det kan bli problematisk på PHS vil jeg tro.

Så ta det tidligst mulig.

----

Noe jeg har merket er at jeg har blitt mer nærsynt etter at jeg begynte med linser enn når jeg ikke brukte noenting. Noen andre som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Det skal ikke være lett... Selv har jeg sånn halvveis bra kosthold - prøver å spise hver tredje time, fylle halve tallerken med grønnsaker, spise frukt, ikke spise sent på kveld/natt...

Bruk mindre tallerken, så ser det ut som om du spiser mer mat. ;)

Tror ikke det der fungerer i praksis.. Så lenge du "prøver å påvirke" din egen psykologi bevisst..

Lenke til kommentar
Det skal ikke være lett... Selv har jeg sånn halvveis bra kosthold - prøver å spise hver tredje time, fylle halve tallerken med grønnsaker, spise frukt, ikke spise sent på kveld/natt...

Bruk mindre tallerken, så ser det ut som om du spiser mer mat. ;)

Tror ikke det der fungerer i praksis.. Så lenge du "prøver å påvirke" din egen psykologi bevisst..

I praksis er det akkurat det samme som å fortelle seg selv at du klarer litt til når kroppen din egentlig ikke kan. Noen klarer det, andre klarer det ikke.

Hjernen er lettere å lure enn man tror.

Lenke til kommentar
Laseroperasjon bør taes snarest. Dette fordi du vil ikke kunne "ta på øyet" eller noe lignende på 2 mnd (?) etter at du har tatt operasjonen. Det kan bli problematisk på PHS vil jeg tro.

2 måneder er nok litt lenge. :)

Det jeg fikk høre fra optikeren min var at restitusjonstiden varierer veldig fra person til person, noen ser helt bra og merker lite ubehag etter bare en dag eller to, mens andre kanskje må ta det rolig i 14 dager.

Hvis man merker ubehag over flere måneder trur jeg det er noe galt fatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...