Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har søkt PHS. er 85 modell, så blir 23 i år.. eg jobber over 100t i mnd som vekter vedsia påbyggingsår, så har dessverre ikkje fått trent alt for mykje :/ trener med 50kg no, og legger på litt kver veke, så får håpe eg klarer å få benk over 60, sånn at eg klarer noke fornuftigt der:/ skal heldigvis jobbe mindre framover, så får meir tid til trening og karakterer. satser på 4.7 ca i snitt før tillegg. Har også vert i militæret, så håper eg kjem inn. Mulig eg tar eit år til på Ingeniør høgskule før eg søker PHS igjen. for å få trent enda meir, og ha prøvd litt alternativer.

Politijurist kunne vert artigt å prøvd.

Får du tilgang til mange kurs som 2 års student?

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Løpstesten er tung i og med at du stanser opp for å legge deg på mage og rygg to ganger hver runde.

Hvor langt er vanlig å løpe?

Jeg løpte 3200 meter på 10:45, så jeg regner med at jeg skal klare kondisjonstesten uten problemer (jeg er vant til å løpe. Jeg elsker det).

Derimot frykter jeg kroppshevningen.

Men, jeg har fortsatt noen år på meg.

Jeg tenker at jeg skal på folkehøyskole med hovedfag i trening til høsten, for så å gå inn i militæret året etterpå. Deretter skal jeg søke meg inn på PHS.

Lenke til kommentar
Edit: Mange tror at de fysiske testene på opptaket er det verste, og hvis man kommer gjennom det blir alt bra.

Det er feil. Det blir tyngre når du har kommet inn. :D

Akkurat det jeg hørt og! :)

Herlig! Takk, nok en gang.

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
Disse testene blir vi foretatt 2- 3 ganger i førsteklasse om jeg husker det riktig.

I andre klasse blir vi testet på dette 2 ganger, hvorav vi må bestå kravene den andre gangen vi blir testet. I tredje klasse blir det eksamen i det.

Hva om du ikke klarer å bestå feks kondisjonstesten i andreklasse. Blir du kastet ut av skolen?

Og er det eksamen i benkpress?

Lenke til kommentar

Hei, Politistudent! Jeg lurte rett og slett på hvordan man får jobb i den mer ukjente delen av Politiet? Da tenker jeg ikke på innsatsstyrken, men mer på feks Uro-patruljen i Oslo? Er det slik at man jobber seg oppover?

Mvh, Jonas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...