Trollfjes Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) ... Endret 24. juli 2009 av Teh WolF Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei politistudent! Du lurer kanskje på hvem jeg er, har ikke vært så aktiv på forumet, fordi alt som postes kommer på mail. Inspirasjonen fra deg er HELT utrolig, er bare evig glad for at jeg har fulgt dine poster og svar. Lykke til videre, jeg skal nok klare å komme i dine fotspor en dag Lenke til kommentar
Linn_ Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Kanskje de er strengere på det å stryke én enkelt test, enn det å få mer enn 20 poeng totalt. Når jeg var på opptak var det fler som fikk beskjed om å fullføre, selv etter å ha pasert 20-grensa. Uansett, trist nyhet... Mhm. DEt var det i Oslo også. DE som ikke klarte svømmingen fikk fullføre alle testene og så ble det tatt en vurdering om de fikk komme på intervju eller ikke. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Som kevin har annonsert, har jeg skutt meg i foten til de grader. Etter å ha kjørt 40 mils omvei i ren forbannelse, dvs hele setesdalen og gjennom hele telemark, er jeg kommet på min rette plass, dvs foran min egen PC. Det som skjedde for min del, er at jeg nesten ikke sov i natt pga hoste. Ville ikke ta hostsafter og medisiner med ymse morfinpreparater i pga opptakslegen. Dykkingen gikk fint, men da svømmingen skulle ta til, begynte jeg så vidt, og fikk et skikkelig hosteanfall, noe som fylte lunger og magesekk med herlig klorvann. Fikk prøve en gang til, med sammt utfall. Snakket med instruktøren på siden etterpå, og han mente at jeg ikke behøvde å tenke på å fortsette siden jeg hadde strøke svømmingen. Uansett så ser jeg ikke på dette som negativt selv om jeg blir jævlig forbanna på meg selv, men dette gir meg enda større muligheter neste år. Da er det KUN 1'er karakterer i alt, 60 kg benkpress, 20 reps på hver arm! 25 hangups etc etc. Og til petramco som også var der nede, lykke til for alt det er verdt Jeg håper bare jeg får muligheten til neste år også, og lover å bestå og komme inn på skole i 2010 faktisk :D Edit: Nå blir det nok en tur ut for å få et trøstenyp hihi Bare å msn'e meg på [email protected] hvis noen vil prate eller skjelle meg huden full. Endret 11. juni 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) ... Endret 24. juli 2009 av Teh WolF Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Spørsmål til dere erfarne: Tror dere jeg kan få flyttet opptaket og kanskje få en ny sjanse om en ukes tid, når jeg er frisk? Det er så jævla irriterende å vite at jeg klarer det uten å ha fått sjansen ... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ville ikke ta hostsafter Kanskje like greit: – Lite som virker mot akutt hoste Det er lite dokumentasjon for at hostedempende medisiner har effekt på akutt hoste. Dette gjelder både de reseptfrie og de reseptbelagte preparatene. Litt off-topic. Sorry. Men tenkte bare å nevne det siden der har vært mye snakk om hoste i det siste Uansett så ser jeg ikke på dette som negativt selv om jeg blir jævlig forbanna på meg selv, men dette gir meg enda større muligheter neste år. Da er det KUN 1'er karakterer i alt, 60 kg benkpress, 20 reps på hver arm! 25 hangups etc etc. Nå har du et helt år på å trene deg opp. Det er jo positivt. Men hadde jeg vært i din situasjon tror jeg faktisk jeg hadde insistert på å gå gjennom alle øvelsene, bare for å vite bedre hva jeg skulle møte om et år. Kanskje lettere å trene hvis man har vært gjennom alt. Spørsmål til dere erfarne: Tror dere jeg kan få flyttet opptaket og kanskje få en ny sjanse om en ukes tid, når jeg er frisk? Det er så jævla irriterende å vite at jeg klarer det uten å ha fått sjansen ... Kontakt PHS og spør? Det kan jo ikke skade. Det kan til og med vise at du er skikkelig gira, noe som er positivt Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Bronkitt suger maks Vi fikk beskjed, som flere her også, at vi kunne gjennomføre hvis vi ville, men at det ikke var noe vits fordi vi ikke ville bli innkalt til intervju allikevel. Trua instruktøren til å skrive at jeg ikke fullførte svømmingen pga bronkitt/hosteanfall, så ser de i hvertfall at jeg prøvde. Det som er faen, er at jeg hadde klart det hvis ikke bronitthosten hadde kommet ... kunne den ventet et halvt minutt til :s Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Spørsmål til dere erfarne: Tror dere jeg kan få flyttet opptaket og kanskje få en ny sjanse om en ukes tid, når jeg er frisk? Det er så jævla irriterende å vite at jeg klarer det uten å ha fått sjansen ... Jeg mener at det har latt seg gjøre tidligere. Jeg har ikke gjort noe lignende selv, men jeg har hørt av "noen" at om man får en sykemelding å vise til, kan man få en ny dato. Men det begynner å haste.. Endret 11. juni 2009 av Eircag Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Sender en mail til mr.Rønnow med en gang jeg Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Sender en mail til mr.Rønnow med en gang jeg Og ring i morgen tidlig! Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Absolutt. Litt trist. Var ei jente som strøk der rett før meg, da hun ikke klarte dykkingen. Det verste er at jeg har på følelsen av at hun ville blitt perfekt i politiet, og mest sannsynlig ville gjort det utmerket på de andre testene, men hun ble også "jaget". Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hva mener du med "jaget"? Og hvordan klarte hun å ikke klare dykkingen? Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jaget? "Hvis det er noe du ikke klarer, kan du godt fortsette, men det er ikke noe vits, siden du ikke vil bli kalt inn til intervju likevel..." Kaller det for motivasjonssetningen. Hun hadde klarte det hvis det ikke hadde vært andre til stede. Det er jeg nesten sikkert på. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Åja, sånn sett. Jaget bort fra resten av opplegget Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Kort forklart: Ikke akkurat motivert... Virker som det er flere som har fått den beskjeden, og at det er vidt forskjellig praksis på de forskjellige opptakene. Uansett, om jeg får en sjans til i år eller ikke, er jeg tilbake neste år. Da har jeg følgende mål: Svømming: 1 poeng Benkpress: 20 reps a 60 kg ... pr.arm! Kroppsløft: 1 poeng Spenst: 1 poeng Dykking: bestått OG pøse på med medisiner, gjerne hele sortimentet på apoteket for å forhindre sånn drit som jeg har i dag Ser positivt på det tross alt. Høres det ikke bra ut Endret 11. juni 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
Achilles09 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hva mener du med "jaget"? Og hvordan klarte hun å ikke klare dykkingen? Hvis det ikke var andre tilstede? Pga press mener du? Kall meg i så fall en drittsekk, men hvis man blir SÅ stresset av at noen ser deg dykke på opptak til PHS at du ikke klarer det, hvordan går det i andre situasjoner da? Bare en tanke, nå får jeg sikkert masse kjeft..mye mulig jeg misforstår, in that case my bad;) Jaget? "Hvis det er noe du ikke klarer, kan du godt fortsette, men det er ikke noe vits, siden du ikke vil bli kalt inn til intervju likevel..." Kaller det for motivasjonssetningen. Hun hadde klarte det hvis det ikke hadde vært andre til stede. Det er jeg nesten sikkert på. Hvis det ikke var andre tilstede? Pga press mener du? Kall meg i så fall en drittsekk, men hvis man blir SÅ stresset av at noen ser deg dykke på opptak til PHS at du ikke klarer det, hvordan går det i andre situasjoner da? Bare en tanke, nå får jeg sikkert masse kjeft..mye mulig jeg misforstår, in that case my bad;) Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hun hadde klarte det hvis det ikke hadde vært andre til stede. Det er jeg nesten sikkert på. Det kan jo være at hun i løpet av politikarrièren trenger å kunne dykke etter en person.. det er nok mer stressende enn å ha tilskuere Det er også denne berømte livredningstesten som man ikke har en snøballs sjanse i helvete til å klare om man ikke kan dykke på den grunne enden av bassenget. Synd, men slik er det. Jeg er litt kynisk og tenker at man vet om disse testene i god tid i forveien og med mindre man har gode grunner, er det ingen unnskyldning for å stryke. Gjøre det dårlig er "ok". Men stryk? Endret 11. juni 2009 av Eircag Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Joda, men nå var det fullt av ukjente der, og hu var kanskje ikke helt trygg på seg selv. Blir litt mer annerledes når man kan trene sammen med "kjente" og da vil man vel mest sannsynlig bli tryggere på seg selv OG... hvor mange ganger har du hørt om en i politiet som dykker i tjeneste, "rett fra brygga"? Uansett så føler jeg en egen skam, og vurderer å trekke meg ut av denne tråden i så henseende. Noen som er enige med meg? At jeg har sagt nok nå og bør pelle meg vekk? Endret 11. juni 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Joda, men nå var det fullt av ukjente der, og hu var kanskje ikke helt trygg på seg selv. Blir litt mer annerledes når man kan trene sammen med "kjente" og da vil man vel mest sannsynlig bli tryggere på seg selv OG... hvor mange ganger har du hørt om en i politiet som dykker i tjeneste, "rett fra brygga"? Uansett så føler jeg en egen skam, og vurderer å trekke meg ut av denne tråden i så henseende. Noen som er enige med meg? At jeg har sagt nok nå og bør pelle meg vekk? Hørt at det har skjedd faktisk. Bil av veien og ut i fjorden. Men selv om det er sjeldent, så er det nok at det skjer "den ene gangen". Du har å bli her på tråden Uansett er ikke skipet seilt for din del.. en ekstra bump i veien, men det fikser du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå