Fredrik. Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hvilke krav var det du ikke oppfylte da Cortezz? Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 litt skeptisk selv. velger å si jeg "har hatt astma og allergi" siden jeg ikke lenger bruker mediakamenter eller har noen form for problemer med pusten. har vokst en del av det av meg, så det er jo bra. får se hva mr. opptak-lege sier Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Får vel bare håpe at han lar deg gå gjennom vel Klarer du testene så har du vel egentlig overbevist også legen? Se på skigutta våre. Flesteparten av dem er astmatikere uten at det direkte stopper dem Endret 4. mai 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hvordan er benkpress-øvelsen satt opp? Er det 60 kg inkludert stang, eller 60 kg vekter i tillegg til stang? Og er det en fordel å gjøre det veldig bra på de fysiske testene, eller er poenget bare å bestå? Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) 60 kg er vel: Stang: 20 kg Vekter: 40 kg Ellers blir vel vekten 80 kg? Uten at jeg vet, så tror jeg nok det er like viktig å gjøre det bra som å består. Men består du så viser du i hvertfall at du er i nogenlunde form (les meg ). Endret 4. mai 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 For å komme inn tror jeg ikke det har noe å si om man akkurat består eller gjør det bra, basert på det jeg har hørt her på forumet og phs-facebook. Men å gå inn for og akkurat bestå er vel bare og skyte seg selv i foten uansett da kravene blir høyere hvis man kommer inn på skolen. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Off 60 kg benkpress er tungt nok hvis du spør meg. Trener alene, så er vel bare et tidspørsmål før jeg blir liggende most under den stanga og hveser etter hjelp. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Off 60 kg benkpress er tungt nok hvis du spør meg. Trener alene, så er vel bare et tidspørsmål før jeg blir liggende most under den stanga og hveser etter hjelp. AHAHAHA! Been there, done that Tok noen minutter før det gikk opp for meg at jeg kunne gå litt ned i vekt og heller ta flere reps. Hehe. Anbefales ikke overhodet. Klemmer litt i brystet gitt Der og da var pubmuskelen en god ting å ha. Sjelden man er glad for innebygget airbag men. Tenkte jeg skulle briske meg også, og vippa 50 kg+stang, og nappa til. Fy f... å kjapt den kom ned og smalt rett i brystkassen. Rimelig glad for at jeg ikke låste skivene, for da fikk stanga sidefart med skiver og hele driten rett i gulvet. Resultat: 30+stang og mange reps Endret 4. mai 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hadde en lignande opplevelse som du hadde men eg trente med manualer. Skulle teste 25kg manualer på bryst for første gang. klarte 10rep og da eg skulle senke manualane mista eg kontrollen og manualen smalt i gulvet og snissa panna mi. kunne blitt stygt Over til mitt spørsmål: Korleis gikk det med dissa lønnsforhandlingane i politiet? Var ikkje det snakk om ei stund om at PHS studenter skulle få "lønn" under utdannelsen 2 året ? Er det mulighet for å jobbe pittelitt vedsiden av PH studiet? Eg har litt lån eg må betale på i 2år til med ca 2lapper i mnd. Oslo er ikkje akkuratt billigt å bu i. 6700 - 2000 er ikkje mykje igjen til husleige, mat og morro. Er PH Skule i Bergen lagt helt på is? Endret 4. mai 2009 av Solefald Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hmm... trodde jeg var alene gitt. Jeg sliter med endel lapper fast hver måned, så må nok bruke helgene på jobbing, gitt Tror ikke det er noe problem å ha jobb ved siden av, men ettersom jeg husker at politistudent sa, er det litt begrensninger på hva en kan ha som jobb. Jeg sjekket med lånekassen, og får utbetalt ca 6500 i måneden, og det er snevert mot det jeg er vant til. Får håpe firmaet mitt får hjulene i full gang, for da går det stort sett av seg selv, takket være velvillige familiemedlemmer til pakking og forsendelse Har ikke hørt noe mer om lønn under andre året, men har forstått det slik at du kan få muligheten til å jobbe utover "standard" praksis timer hos politiet, og da får du ordinær lønn, men det er kanskje litt avhengig av hvilket distrikt du jobber i. Håper student kan korrigere meg når han kjem frå jobb Edit: Bergen er vel helt nei ettersom jeg har forstått, i og med at kongsvinger blir bygget opp i år. Anyway, så holder de på å bygge studentleiligheter i kongsvinger i regi av student-greiene i oslo. Endret 4. mai 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Ja litt jobbing må til skal eg overleve. Eg har jobba som vekter i 2år, det må no vere tillatt som deltids jobb? En kan det ja, det burde jo vere kurant å overleve da egentlig. Eg søkte meg inn på PHS i 2007. Eg gikk almenn påbygg 2007/2008, men ettersom eg måtte ha fullført gen stud FØR opptaksprøver fikk eg ikkje lov til å møte på opptaksprøver. Så det vart eit år på Ingeniør studie som ikkje var noke for meg. heh. Berre gleder meg til å vere ferdig i Juni. Så blir det eit jobb år der det blir jobbing, musikk og trening. Endret 4. mai 2009 av Solefald Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Shit... du er jo skolert jo! Tror faktisk vekter var et av nei-yrkene, men ta det med en klype salt Vel. Er utdannet elektriker gr.l (uten fagbrev), og ambulansearbeider jeg da, og har kastet bort hele yrkeslivet langs veien bak rattet på 50+ tonn. Kjørt langt, bredt, tungt, lett. Tyngste 195 tonn, lengste 34 meter. Har vært aktiv i røde kors hjelpekorps i mange, mange år, med endel operative verv. Tanken til PHS har slått meg mange ganger, men i august i fjor bestemte jeg meg. Meldte meg opp som privatist i alle de fagene jeg ville forbedre, og gikk opp rett før jul. Bestod alle eksamenene med brukbare karakterer, og fikk GENS midt i januar Og HÅPER jeg klarer opptaksprøvene med godt resultat og ikke minst det å faktisk kunne komme inn. Det er vel en av mitt livs største drømmer egentlig. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Såpass! utdannet elektriker og ambulanse ja. da kan en litt forskjelligt. Har køyrt litt lastebil også, fikk lappen gratis i armyen. Tok klasse C, vekterkurs, tok GK og VKI Sveising ++++. ser litt likheter her ja. Kunne ikkje tenkt meg å køyrt dissa store beista av noken vogntog;) lengste eg har køyrt var vel 14-15 meters distribusjonsbil. Gratulere! Bra jobba det. En må ha en dose med sjølvdisiplin for å gjere det bra som privatist. Eg måtte ta om igjen Engelsk eksamen i desember. Eg fikk ikkje fritak fra eksamen. Brokk operasjon 60mil unna og fly heim høg på morfin var ikkje god nok grunn. Så eg måtte møte opp og det gikk adundas. Ironisk å stryke i faget en har 6 i. Det er jo virkelig bra du finner ut kva du vil og satser på det. Antar du gleder deg til at året skal vere omme og opptaksprøva skal komme raskt =) Eg sliter skikkelig skikkelig med det om dagane. Eg fyller 24 i år, og har lyst å vere utdanna før eg er 30. Så må få ut fingeren snart. Eg har eliminert Ingeniør, så no er det å enten satse på musikken min, (synger) eller PHS. Har litt soulsearching forran meg. Eg har gått GK elektro, VK1 Elektronikk, Vk2 Serviceelektronikk, 9mnd læretid - Førstegangstjeneste - Almennpåbygg, fikk vel 4.6 i snitt og jobbet 100t i mnd som Vekter. Har gått første året på Automasjonsingeniør. Einaste grunnen til at eg gikk det var pengane rett og slett og det var ikkje nok stimulering av min motivasjon. Edit: Rødekors bør jo vere positive innslag på opptaksprøver. Lærer masse nyttigt der. Endret 4. mai 2009 av Solefald Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hahaha Rune! Det hørtes ikke godt ut:P Uhu! Hvordan skal vi unge "rett ut av skolen"-type søkere kunne konkurrere med deres erfaringer? Røde Kors hørtes bra ut! Vurderte ambulanse selv i "vente" året, men det ble siviltjeneste. Hadde håpet på en relevant sommerjobb nå også, men det ser ikke bra ut med dette jobbmarkedet. Avslag etter avslag. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hahaha Rune! Det hørtes ikke godt ut:P Uhu! Hvordan skal vi unge "rett ut av skolen"-type søkere kunne konkurrere med deres erfaringer? Røde Kors hørtes bra ut! Vurderte ambulanse selv i "vente" året, men det ble siviltjeneste. Hadde håpet på en relevant sommerjobb nå også, men det ser ikke bra ut med dette jobbmarkedet. Avslag etter avslag. Joda, men vi eldre pådrar oss influensa, brokk både her og der, isjas ... you name it Det slipper dagens ungdom. Som jeg alltid har sagt: Alt var bedre før. Neida. Mener at man skal likestilles uansett alder og erfaring jeg da ... (hysj!) Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Fint mulig å jobbe som vekter i GU1 og GU3. Flere i klassen min som jobber deltid i diverse firma. Når man er i praksis, må man søke om i det hele tatt få lov til å jobbe ved siden av. Det det går i er om du kan få problemer med rollen du har som politi. Politirollen er overordnet. Dørvakt, taxisjåfør, vekter m.m er yrker hvor man kan havne i situasjoner hvor man kan komme i konflikt med politirollen. Som sagt, så lenge man hører til på skolen, kan man jobbe med stort sett hva man vil. Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hvordan er benkpress-øvelsen satt opp? Er det 60 kg inkludert stang, eller 60 kg vekter i tillegg til stang? Og er det en fordel å gjøre det veldig bra på de fysiske testene, eller er poenget bare å bestå? Mener å ha lest på siden dems at du kunne maks ha 10 poeng fra styrke øvelsene, altså bom og benkpress, for å gå videre. Så du kan ikke få dårligste vurdering to ganger. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Stemmer det. Og totalt 20P på alle øvelsene til sammen Lenke til kommentar
Chaalex Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hahaha Rune! Det hørtes ikke godt ut:P Uhu! Hvordan skal vi unge "rett ut av skolen"-type søkere kunne konkurrere med deres erfaringer? Røde Kors hørtes bra ut! Vurderte ambulanse selv i "vente" året, men det ble siviltjeneste. Hadde håpet på en relevant sommerjobb nå også, men det ser ikke bra ut med dette jobbmarkedet. Avslag etter avslag. Joda, men vi eldre pådrar oss influensa, brokk både her og der, isjas ... you name it Det slipper dagens ungdom. Som jeg alltid har sagt: Alt var bedre før. Neida. Mener at man skal likestilles uansett alder og erfaring jeg da ... (hysj!) Hehe. I forhold til om man er skikket eller ikke burde man jo likestilles. Men det er jo ingen tvil om at slik erfaring er svært nyttig! Men politietaten har jo så dårlig råd og jo yngre man er jo lenger kan man jo jobbe før man blir pensjonert haha XP Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Men politietaten har jo så dårlig råd og jo yngre man er jo lenger kan man jo jobbe før man blir pensjonert haha XP Vel. Omtrent som i det private næringslivet da Som sagt så blir vi eldre fort pensjonister, og da har vi gjort vår nytte, og blir bare slengt inn i et skap der vi kan stå inntil noen finner oss under ei opprydning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå