Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

1. Mai i morgen, og det betyr at ventetiden er snart over :wow: Helga går fort, vips mandag og mulig svar.

 

Noen flere enn meg som har hatt noen tankefulle økter som har gått utover nattesøvnen???

 

Lykke til alle sammen!

Endret av rotsap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Har forsøkt å planlegge eller løse utfordringene mht opptaket, og selvfølgelig også tenkt tanken om "kanskje jeg ikke blir kalt inn"... og hvordan jeg vil reagere.

 

Fikk mye tid i natt da jeg hadde søvnmåling :roll: Søvn ble det lite av, og tankene fløt i store strømmer.

 

Og sitter og sniktitter på SO for å se om noe har "lekket ut" ;) Men neeeida.

 

Btw: Fått betennelse i ryggmuskelen nå. Utrolig hvor mye motstand moder jord gir meg før opptak :no:

 

Men blir jeg kalt inn, skal jeg klare det uansett smerte :D

 

 

Uansett får dere alle ha en kjempefin 1.mai og absolutt lykke til!!!

Lenke til kommentar
Kjempegodt å høre :)

 

Har du søkt oslo på 1.pri også? Selv falt kongsvinger som mitt førstevalg i år :) Og nå er det bare to nåløyer igjen :)

Begynner å øyne et lite håp også gitt :)

 

Jeg har Oslo som pri. 1, deretter Kongsvinger og Bodø. Men jeg klør meg litt i hode før jeg flytter til Bodø... Dette blir spennende ja, skal inn slutten av Mai i Oslo. Så 1 mnd til å finpusse svømme teknikken. Er forresten 30 år selv - så vi må vise ungdommen hva vi er gode for ;) En for alle, og alle for en som vi sa i garden :thumbup:

 

Klarer du forresten 2,80 m i lengde?? Ligger på rundt 2,40m... Virker umulig og få 1 der nesten..

Endret av rotsap
Lenke til kommentar

Vel. Jeg er en liten, småfeit gnom, men har alltid vært veldig spretten. Tror nok ikke jeg når helt til topps i noe av det, men skal klare det i hvertfall. I dag ligger jeg vel på omtrent samme som deg når det gjelder lengde.

 

Tror den beste treningen er å hoppe i trapper faktisk, gjerne prøve 2-3 trinn i hoppet, bare pass på anklene så ikke det kommer et lite knepp :)

 

Og ja! Vi skal vise barna hva vi kan :p

 

Satt opp kongsvinger, bodø og oslo til sist jeg da

Lenke til kommentar

Leste på phs sin intranettside at 2200 søkere er igjen for å kjøre løpet fullt ut. Mange har valgt bort phs grunnet at de har kommet inn på andre studier, eller som rett og slett har valgt noe annet i stedet for phs.

 

Det betyr at de fleste kalles inn til opptaksprøver.

 

Hvis vi tenker sånn ca tall ("vi" vil bety "jeg" :p ) som ryker på testene, for det er alltid noen som gjør det. Så vil vi ha igjen rundt 15- 1600 som har bestått da og går videre til intervju.

 

Det vil si at det er 1/3 sjanse for å komme inn, jf. 552 plasser i år.

 

Med dette vil jeg si: GJØR SÅ GODT DERE KAN PÅ OPPTAK!

 

I år er det flere plasser og gode sjanser for å komme inn. Stå på gutter og jenter! Som sagt hadde jeg satt stor pris på en tilbakemelding når dere har gjennomført opptaket. Også de som synes intervjuet har gått bra eller dårlig. Send meg PM. :)

 

Lykke til alle sammen! Glem nå ikke Politistudent når dere starter opp på skolen til høsten. :D

Lenke til kommentar

Hei.

Det står rett under navnet ditt i brevet. Det er samme nummer som står på omslagsarket også. Tror det er 6 siffer, men det er kanskje ikke alle som har det.

 

Edit:

Hvis du logger inn på samordnaopptak.no står det også på høyresiden av skjermen, i en liten blå boks under navnet ditt.

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar
Lykke til alle sammen! Glem nå ikke Politistudent når dere starter opp på skolen til høsten. :D

 

Det vil si at det er 1/3 sjanse for å komme inn, jf. 552 plasser i år.

 

Takk :)

Glemmer ikke min mentor :thumbup:

 

Edit:

Vel. 33,33% er ikke så dårlig da. :)

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Vi som skal søke til neste år hadde satt pris på om dere skrev hvordan dere syns intervjuet og sånt gikk her og ikke bare pm hehe :D

 

Til dere som har søkt i år: Har jeg fortstått det riktig når jeg sier at det brevet (egenvurdering eller hva det heter), som før skulle skrives på politistasjonen når man møtte opp for samtale, nå skal skrives hjemme og sendes? - Eller skal den skrives der hvor man tar de fysiske testene før testen? Jeg vet jeg hadde dratt fordel av å kunne skrive den hjemme på pc se :p

Lenke til kommentar

Hehe. Tanken streifet meg også, men du må nok skrive den under opptaket. Sier i hvertfall brevet :)

 

Og ta det rolig. Jeg klarer ikke å holde kjeft så lenge, og skal skrive litt enten her eller i bløggen min om hvordan jeg følte det gikk etc. Er sikkert mange andre også som gjør det

Lenke til kommentar

Jaja, da var jeg meldt opp da! Litt rar følelse det her gitt. Ble utrolig glad for at jeg kom med på opptaksprøvene. Selvom jeg ikke kommer inn på skolen i år, så har jeg iallefall vært med på opptaksprøvene, noe jeg ser som en bra ting neste gang jeg skal søke. Greit å ha vært gjennom det, liksom!

Lenke til kommentar

Vel. Du har vel like god / dårlig sjanse som resten av oss til å komme inn :p

 

Er rimelig spent selv, ja. Det er først nå tankene begynner å komme frem for dagen.

 

Og som du sier... kommer jeg ikke inn i år, kan jeg søke neste år. Forskjellen da er at jeg vet hva som venter meg :)

Endret av Rune29(+1)
Lenke til kommentar

Ok gutter og jenter (mest gutter her eller?), egenerklæringen skrives under opptaket. Vel og merke etter bestått fysisk opptak. På egenerklæringen skriver dere om dere selv fra dere var liten frem til nå. Resten er vel om politiet, hva du syns om politiet og hva du tror andre syns om politiet. Ikke noe hokus pokus der altså.

 

Husk å sjekke rettskrivingen! For de vil se hvordan dere skriver, bygger opp setningene og lignende. For å si det slik, masse trykkleifer og grammatikkfeil ser uheldig ut. Husk at halve jobben vår er rapportskriving.

 

Ellers, tren godt, men ikke bli overbelastet. :D

 

Husk karborikt frokost også. Dere skal få meny'en jeg hadde på opptaket.

 

4 skiver med nugatti

4 new energy bar

3 flasker powerade

 

Det må ha vært sukkerkicket, men jeg hadde skikkelig overskudd på opptaket. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...