Frekkas Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Påtide at lønnen økes i politiet! 280000 er rett og slett skammelig! Lenke til kommentar
Cuddlefluff Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Hei! Jeg er 21 år, plettfri vandel, 1.88høy 75 kg. Er på vei inn på Fredly FHS security, og jobber i miljø blant barn og ungdom med div utfordrende atferd. Jeg trives godt med dette, og gjør det bra med "problemgutta" våre. Håper på noen år innen vekter yrket/ psykiatri før jeg prøver PHS som litt erfaring, + alderspoeng. Jeg har også lang erfaring med tunge psykiatriske tilfeller utenfor jobb. Anser meg som bestemt, rolig, ærlig, pålitelig og empatisk. Søker PHS fordi det virker som den beste utdannelsen for å hjelpe andre mennesker, som støtte eller trygghet. Har sunne verdier og prinsipper, ut ifra hva som er norm å regnes. Håper på "felten" der jeg kan jobbe og hjelpe andre, samt få litt spenning av og til. Tenkte på ambulanse først, men er få jobber og tar hardt på ryggen. Jeg har bare gode attester fra jobb, stortrivdes i forsvaret og svært bra tjenesteuttalelse fra vakt og sikring, som HTV og noe NK-VK stilling. Jeg har også anbefalelse fra en tidligere politimann. Gikk opp 11kg i forsvaret, kutta røyken, fiksa synet, og ble i bedre form generelt. Jeg prøvde et UB kurs, lå på på rundt 3.5-3.8 i fysikksnitt på opptaket der kravet var 2. 24 push, 9 pullups, 30 situps, 3000m 13.26, scora ca 5 på psykiske tester og intervju(utenom tallrekker som jeg aldri hadde prøvd før; = instastryk på endelig opptak=) Greia er vel karakterene mine som ligger på ca 2.9-3.0 uten tillegg. (Har ca 41 konk poeng, og 5 5 4 3 i eks karakter vk2.) Skal prøve å ta noen eksamener før/i folkehøyskolen for å få opp snittet, samt fyfo trening. Jeg mener, allmenn... 3 år admin & bedrifts øk, skolelei av tørre retningsløse fag alt fra gk. Stemmer det ikke at de gis inntil 20% disp på total vurdering, så har jeg god praksis/erfaring innen psykiatri kan de 20% dekke over mesteparten de av de dårlige karakterene som jeg ikke får redda? Er pull-upsene motsatt av forsvaret, dvs håndflatene peker mot deg? :/ http://www.phs.no/Grunnutdanning/Fysiske-t...--hoy-bom-menn/ sier noe annet :1 Hvor stor er mine nåværende sjanser for å komme inn på phs hvis vi regner med at jeg står minstekrav alt i år etter FHS? Kommer nok til å søke tre fire ganger etterhvert som jeg får utbedret litt, men likevel interessant å vite! Endret 16. februar 2008 av Cuddlefluff Lenke til kommentar
Cuddlefluff Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) dobbelpost ftw! Endret 16. februar 2008 av Cuddlefluff Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 får håpe det blir orden på lønna=) skammelig at folk med bachelor grad begynner på 280.000. andre bachelor grader begynner ofte med rundt 400.000. Lenke til kommentar
kptpower Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 får håpe det blir orden på lønna=) skammelig at folk med bachelor grad begynner på 280.000. andre bachelor grader begynner ofte med rundt 400.000. Enig at det hadde vært bra. Men blir det et skikkelig løft vil nok de andre offentlige ansatte også kreve mer. Noe som etterhvert vil gjøre at renta kan gå opp mer. Skummelt egentlig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Solefald: Du skal være bra heldig om du får begynnerlønn på 400'000 med en bachelorgrad. Du får det i hvert fall ikke i det offentlige! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Solefald: Du skal være bra heldig om du får begynnerlønn på 400'000 med en bachelorgrad. Du får det i hvert fall ikke i det offentlige! visst du leser engang til så står det rundt. kjenner fleire som begynte på 370.000 + tillegg og feriepenger =) Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Hei!Jeg er 21 år, plettfri vandel, 1.88høy 75 kg. Er på vei inn på Fredly FHS security, og jobber i miljø blant barn og ungdom med div utfordrende atferd. Jeg trives godt med dette, og gjør det bra med "problemgutta" våre. Håper på noen år innen vekter yrket/ psykiatri før jeg prøver PHS som litt erfaring, + alderspoeng. Jeg har også lang erfaring med tunge psykiatriske tilfeller utenfor jobb. Anser meg som bestemt, rolig, ærlig, pålitelig og empatisk. Søker PHS fordi det virker som den beste utdannelsen for å hjelpe andre mennesker, som støtte eller trygghet. Har sunne verdier og prinsipper, ut ifra hva som er norm å regnes. Håper på "felten" der jeg kan jobbe og hjelpe andre, samt få litt spenning av og til. Tenkte på ambulanse først, men er få jobber og tar hardt på ryggen. Jeg har bare gode attester fra jobb, stortrivdes i forsvaret og svært bra tjenesteuttalelse fra vakt og sikring, som HTV og noe NK-VK stilling. Jeg har også anbefalelse fra en tidligere politimann. Gikk opp 11kg i forsvaret, kutta røyken, fiksa synet, og ble i bedre form generelt. Jeg prøvde et UB kurs, lå på på rundt 3.5-3.8 i fysikksnitt på opptaket der kravet var 2. 24 push, 9 pullups, 30 situps, 3000m 13.26, scora ca 5 på psykiske tester og intervju(utenom tallrekker som jeg aldri hadde prøvd før; = instastryk på endelig opptak=) Greia er vel karakterene mine som ligger på ca 2.9-3.0 uten tillegg. (Har ca 41 konk poeng, og 5 5 4 3 i eks karakter vk2.) Skal prøve å ta noen eksamener før/i folkehøyskolen for å få opp snittet, samt fyfo trening. Jeg mener, allmenn... 3 år admin & bedrifts øk, skolelei av tørre retningsløse fag alt fra gk. Stemmer det ikke at de gis inntil 20% disp på total vurdering, så har jeg god praksis/erfaring innen psykiatri kan de 20% dekke over mesteparten de av de dårlige karakterene som jeg ikke får redda? Er pull-upsene motsatt av forsvaret, dvs håndflatene peker mot deg? :/ http://www.phs.no/Grunnutdanning/Fysiske-t...--hoy-bom-menn/ sier noe annet :1 Hvor stor er mine nåværende sjanser for å komme inn på phs hvis vi regner med at jeg står minstekrav alt i år etter FHS? Kommer nok til å søke tre fire ganger etterhvert som jeg får utbedret litt, men likevel interessant å vite! Det stemmer at 20% kan gis dispensasjon etter en total vurdering. Akkurat den delen er jeg noe usikker på, da nemnda bestemmer hvem som har relevant utdannelse eller erfaring som kan gis dispensasjon og bli tatt opp som student. Du har et veldig lavt snitt fra vgs, og jeg tror det vil være det eneste som kan hindre at du blir tatt opp. Jeg ville ikke satset på å være blant de 20% som får disp. Du er 21 nå, venter du til du blir 23 i opptaksåret får du 4 konkurransepoeng til. Prøv å ta opp eksamen og fag for å bedre snittet ditt. Ellers kan du i beste fall havne på venteliste. Pull- ups på opptak til phs: HåndBAKEN skal peke MOT deg. Jeg tror du har gode sjanser for å komme inn, hindringen vil være det lave snittet. Du har i hvert fall et godt grunnlag med deg. Hvordan du vil presentere deg foran nemnda er annen ting. mvh Politistudent Endret 17. februar 2008 av politistudent Lenke til kommentar
Cuddlefluff Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Takk, kjekt å vite. :] Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Fikk innkallelse til opptak i går. 6 Mars braker det løs i husebyhallen. Jeg skjelver i buksene, men gleder meg også veldig! Bestemt meg for å ikke drikke alkohol før jeg er ferdig med testen, siden jeg har hørt at en fyllekule kan ødelegge for noen dager og ikke ukers trening. Blir å være ganske seriøs de neste ukene! Flere som kommer? Lenke til kommentar
chal Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei. Eg skal søkje opptak på phs til neste år, og lurer av den grunn på korleis ein skal gå fram når ein skal søkje. kva papirer skal ein ha med, og om det er mogleg å etterende papirer, som til dømes tjenestebevis dersom ein ikkje er ferdig med militæret når ein søkjer. mvh Christian Lenke til kommentar
politistudent Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Hei. Eg skal søkje opptak på phs til neste år, og lurer av den grunn på korleis ein skal gå fram når ein skal søkje. kva papirer skal ein ha med, og om det er mogleg å etterende papirer, som til dømes tjenestebevis dersom ein ikkje er ferdig med militæret når ein søkjer. mvh Christian Hei Christian, det er ganske så enkelt. Dersom du bor i Oslo, går du inn på www.phs.no og finner et telefonnummer du skal ringe og avtale tid for å levere søknad. Bor du andre steder enn Oslo skal du besøke ditt lokale lensmannskontor eller politistasjon gjerne i god tid før 4. desember for å få lagt inn en søknad til politihøgskolen. Der får du søknadspapirer og info på hva du skal gjøre. Ettersendelse av vitnemål og attester er senest i slutten av januar eller begynnelsen av februar. Det husker jeg ikke helt. Uansett må formelle krav være oppfylt for at du skal kunne søke. Søknadspapirene kan du også laste ned på www.phs.no slik at det er ferdig utfylt innen du kontakter din lokale politistasjon. mvh Politistudent Endret 17. februar 2008 av politistudent Lenke til kommentar
kptpower Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Fikk innkallelse til opptak i går. 6 Mars braker det løs i husebyhallen. Jeg skjelver i buksene, men gleder meg også veldig! Bestemt meg for å ikke drikke alkohol før jeg er ferdig med testen, siden jeg har hørt at en fyllekule kan ødelegge for noen dager og ikke ukers trening. Blir å være ganske seriøs de neste ukene! Flere som kommer? 25 mars på meg ! Noen andre da eller ? Har hatt alko kutt siden nyttår Angrer ikke ett sekund!! Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Fikk innkallelse til opptak i går. 6 Mars braker det løs i husebyhallen. Jeg skjelver i buksene, men gleder meg også veldig! Bestemt meg for å ikke drikke alkohol før jeg er ferdig med testen, siden jeg har hørt at en fyllekule kan ødelegge for noen dager og ikke ukers trening. Blir å være ganske seriøs de neste ukene! Flere som kommer? 5 mars i Husebyhallen her ! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 har ikkje fått dato i posten enda eg:( Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Da kommer det nok i morra skal du se. Broren min har en kollega som skal på opptak, og han hadde ringt å etterlyst brevet sitt, da hadde de sagt at de ble sendt ut i slutten av forrige uke. Da i trøndelag. Vet ikke hvor du holder til? Hun jeg snakket med sa også at de som fikk avslag ville få breven sine litt senere. Men viss man hadde plettfri vandel, gode karakterer fra v.g og en god legeerklæring ville de fleste få innkallelse! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 eg fikk brev for ei god stund sia at eg var godkjent for opptaks prøver, og meir informasjon skulle bli sendt seinere. Bur i førde, så Bergen er nermaste stad da. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Ja, men da er det nok bare snakk om noen dager før brevet er i postkassa! Sikkert blitt spurt om før, men viss man kommer seg gjennom intervjuet på dag 2, når ca får man vite om man kommer inn? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Eg veit vel så og sei at eg ikkje kjem inn i år dessverre, men skal møte opp for å vise at eg vil klarer 60kg kun 1 gang, og kroppshevinger er like dårlig. det blir veldig mange poeng :/ har vel mulighet for jobb som Bedriftskonsulent i Securitas. bra jobb og har eit år å trene på får ca 4.7 i snitt fra allmenn påbygg, så karakterer er greie=) Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Ja, men da er det nok bare snakk om noen dager før brevet er i postkassa! Sikkert blitt spurt om før, men viss man kommer seg gjennom intervjuet på dag 2, når ca får man vite om man kommer inn? Rundt midten av juni har det vært tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå