zlav Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har hørt at den orginale dremelen er livsfarlig jeg.Har hørt historier om folk som fikk deler av dremelen i øye og blitt blind! han må ha stappa dremmelen inn i øyet eller nære med glass pån Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Dremel (o.l.) kan være fali ja.. derfor har vi noe som heter vernebriller. Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har hørt at den orginale dremelen er livsfarlig jeg.Har hørt historier om folk som fikk deler av dremelen i øye og blitt blind! Vel, heller tvilsom at det hender på begge øyene samtidig... vel kan vel kanskje skje da men.... Riskikerer glatt et øye for å jobbe med et kvalitets verktøy som dremmel, hvem trenger to anyways (selv om dybdesyn (to øyne gjør at vi kan "se" dybde) er en fordel)... Lenke til kommentar
Blod Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvis noen blir frista til å kjøpe dremel-kopien de har på Biltema så kan jeg bare si LIGG UNNA! Europris-kopien er 1000 ganger bedre. oi, jeg kjøpte min til 498 igår jeg Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Obi-Wan, er ikke lov med animert avatar her? var noen som sa det for noen dager siden. :wink: Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Obi-Wan, er ikke lov med animert avatar her? var noen som sa det for noen dager siden. :wink: ..sitter og hører på "gammel" musikk.. Ace Of Base - Münchhausen (Just Chaos) fra albumet Happy Nation.. Må si den avataren din Obi-Wan passer j... godt til denne sangen.. :oops: Nå skal jeg se om den passer like bra til resten :wink: Off topic: Har ikke fått dremelen enda, men den skal være sendt! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kjøpte min for 299,- på Europris.. Riktignok Dremmel wannabe, men den kom med 40 skiver osv og jeg er riktig så fornøyd med den! Regulererbar hastighet og saker... Genialt! =) Jeg tar meg turen nå! =) Hmm tror eg tar meg turen eg og. Da tar jeg og en tur, noen som vil bli med ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg har hørt at den orginale dremelen er livsfarlig jeg.Har hørt historier om folk som fikk deler av dremelen i øye og blitt blind! Det stemmer det. De større kutte skivene og de kjempe tynne små kan plutselig dele seg opp og fly rundt omkring. BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE Fikk den ene skiven biten rett ved øyet. Fikk bare et lite sår men jeg hadde lotto,gull,flaks og alt det der. BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg har hørt at den orginale dremelen er livsfarlig jeg.Har hørt historier om folk som fikk deler av dremelen i øye og blitt blind! Det stemmer det. De større kutte skivene og de kjempe tynne små kan plutselig dele seg opp og fly rundt omkring. BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE Fikk den ene skiven biten rett ved øyet. Fikk bare et lite sår men jeg hadde lotto,gull,flaks og alt det der. BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE Støtter 100% opp om dette, faren min var et par cm fra å bli blind han også, han stod bak meg når jeg kutta...jeg hadde forøvrig snowboardbrillene på Man brekker som oftest mange skiver de første gangene med dremel. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Et tips vi bruker der jeg studerer er å hvis mulig rett og slett senke alt du skal kutte ned i et vannkar som dermed gir god kjøling. Dette gjør det mindre sannsynlig at kuttesaken din ødelegges pga. varmegang og vil i tilfelle den gjør det senke hastigheten til gjenstandene som flyr. Det fører naturligvis til at det spruter litt vann, og ikke minst IKKE mist dremelen ned i vannkaret. Siden det ikke er sunt å få 220V gjennom seg. Spesielt ikke hvis du står ved en metallvask som jeg gjør Alternativt kan man dryppe jevnlig vann på området man kutter, dette senker jo også temperaturen på verktøyet og kuttflaten din. Og for all del BRUK VERNEBRILLER.... Cobos Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Da var dremelen på plass! Den var betydelig mindre en jeg trodde den skulle være, men hva gjør vel det. Lettere å jobbe med da. Men vannkjølinga er ikke bestillt enda.. Sikkerheten er viktig ja.. men som det heter: "guns don't kill...." :wink: Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Tror vi avslutter med ordtaket Bedre føre var, bruk vernbriller kos dere med dremeler og wannabe dremeler da :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå