Gå til innhold

..kjøpe Dremel på nettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt at den orginale dremelen er livsfarlig jeg.

Har hørt historier om folk som fikk deler av dremelen i øye og blitt blind!

Vel, heller tvilsom at det hender på begge øyene samtidig... vel kan vel kanskje skje da men....

Riskikerer glatt et øye for å jobbe med et kvalitets verktøy som dremmel, hvem trenger to anyways (selv om dybdesyn (to øyne gjør at vi kan "se" dybde) er en fordel)... :D

Lenke til kommentar
Obi-Wan, er ikke lov med animert avatar her?

var noen som sa det for noen dager siden. :wink:

..sitter og hører på "gammel" musikk.. Ace Of Base - Münchhausen (Just Chaos) fra albumet Happy Nation.. Må si den avataren din Obi-Wan passer j... godt til denne sangen..

:woot: :oops:

Nå skal jeg se om den passer like bra til resten :wink:

Off topic: Har ikke fått dremelen enda, men den skal være sendt! :D

Lenke til kommentar
Kjøpte min for 299,- på Europris.. Riktignok Dremmel wannabe, men den kom med 40 skiver osv og jeg er riktig så fornøyd med den! Regulererbar hastighet og saker...

Genialt! =) Jeg tar meg turen nå! =)

Hmm tror eg tar meg turen eg og.

Da tar jeg og en tur, noen som vil bli med ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Det stemmer det. De større kutte skivene og de kjempe tynne små kan plutselig dele seg opp og fly rundt omkring.

BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE

Fikk den ene skiven biten rett ved øyet. Fikk bare et lite sår men jeg hadde lotto,gull,flaks og alt det der.

BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE

Lenke til kommentar

Det stemmer det. De større kutte skivene og de kjempe tynne små kan plutselig dele seg opp og fly rundt omkring.

BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE

Fikk den ene skiven biten rett ved øyet. Fikk bare et lite sår men jeg hadde lotto,gull,flaks og alt det der.

BRUK ANSIKTS BESKYTTELSE

Støtter 100% opp om dette, faren min var et par cm fra å bli blind han også, han stod bak meg når jeg kutta...jeg hadde forøvrig snowboardbrillene på :)

Man brekker som oftest mange skiver de første gangene med dremel.

Lenke til kommentar

Et tips vi bruker der jeg studerer er å hvis mulig rett og slett senke alt du skal kutte ned i et vannkar som dermed gir god kjøling. Dette gjør det mindre sannsynlig at kuttesaken din ødelegges pga. varmegang og vil i tilfelle den gjør det senke hastigheten til gjenstandene som flyr. Det fører naturligvis til at det spruter litt vann, og ikke minst IKKE mist dremelen ned i vannkaret. Siden det ikke er sunt å få 220V gjennom seg. Spesielt ikke hvis du står ved en metallvask som jeg gjør :)

Alternativt kan man dryppe jevnlig vann på området man kutter, dette senker jo også temperaturen på verktøyet og kuttflaten din.

Og for all del BRUK VERNEBRILLER....

Cobos

Lenke til kommentar

Da var dremelen på plass! Den var betydelig mindre en jeg trodde den skulle være, men hva gjør vel det. Lettere å jobbe med da.

Men vannkjølinga er ikke bestillt enda..

Sikkerheten er viktig ja.. men som det heter: "guns don't kill...." :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...