Wattengård Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Kan jeg bruke aceton til å rengjøre cpu og ribbebunn? -Christian Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jepp. Du kan i grunnen bruke alt som ikke legger igjenn noen rester. Aceton er vel kanskje det som er vanligst tror jeg. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Ja. Men når jeg leste nermere på flaska så jeg at det var Aceton med olje. Ikke bra. Egentlig neglelakk fjerner sjø :wink: Hva med hjemmebrent? (Seriøst..) Christian... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 For de som virkelig vil gjøre skikkelig rent anbefaller jeg BLÅ ISOPROPANOL. Dette er den samme type middel som brukes i spyleveske på biler. Forskjellen er et Denne flaska som su får kjøpt på Steder som jernia osv. Er i 50% mer konsentrert form. Den er hundre prosent ren og inneholder bare ren isopropanol. PS. Den har 18 årsgrense, men bare si hva du skal bruke den til så har alderen lite og si. Det gjorde jeg. Lol BobboZ Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hmm, hjembrent. Har ikke så veldig stor peil på hva det etterlater, etter min erfaring etterlater det ikke noe som jeg husker, men som andre tendenserer til å minne meg på. Men, hjembrent som er da ren sprit burde jo funke det, så vidt jeg vet, men skal ikke si det 100%. (Ikke noen ekspert på det der ass). Lenke til kommentar
TheCh0sen Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Når jeg bruker hjemmebrent etterlater det seg som regel dårlig ånde og vond i hodet. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 I praksis så etterlater Hilda Bertsen masse dritt, faktisk en slags olje. Det er forresten den oljen som gjør du kan få vont i hodet ved invortes bruk. Helt ren sprit skal du i teorien ikke bli dårlig av! Så lenge du klarer og opprettholde veskebalansen i kroppen. Vanlig sprit du kjøper på polet eller andre plasser er ikke 100% ren! Forresten den blå "rene" isopropanolen du får på blant annet jernia...vel, prøv og gjett hvor blåfargen kommer fra? Destileringen? LOL Hvis du går på apoteket, så for du noe som heter Hexan, det er så rent som du kan få et løsemiddel til og bli tror jeg! Aceton er forresten også utmerket -og enkelt å få tak i :smile: Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Skulle rense den nye CPU`en og ribba mi idag og hadde hørt at isopropanol var kurrant, så ned på Essoen eg for. Det nermaste fyren kom, var Kondensfjerner, den inneholdt noe som heitte 2-propanol. Går det ann å bruke denne? En gang for alle: etterlater Aceton rester eller ikkje? Lenke til kommentar
Interessert Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Dersom blå isopropanol er et godt egnet middel, må rødsprit også være et godt egnet middel. Det kan som kjent fjerne ikke herdet lakk, og myke opp mange typer lakk selv om de er herdet. Det jeg har vært skeptisk til er fargen og brekningsmiddelet den inneholder, men funker blå isopropanol fungerer rød sprit også (det virker i hvertfall logisk at det skal gjøre det). Er det virkelig ikke flere som har prøvd rødsprit? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Joda. Rengjorde nettopp en Duron med rødsprit jeg. Funker fett..... Lenke til kommentar
drbass Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Jeg rengjorde min blue orb thermalake kjøleribber og min cpu. Jeg brukte først litt white sprit til å fjerne den gamle guffa, så rengjorde jeg nøye flere ganger med vanlig absolutt vodka. Det funka fett som bare det:) Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 brukte du såååååååå fin sprit for å rense med!! :smile: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hvor får man kjøpt Aceton? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Malerforretninger, Byggmakker, Jernia osv. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 hvor for man kjøpt aceton ... som dem sier på utenlandsk: "hardware-store" - jernia osv eller på et parfymeri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå