Zushii Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 har en "eldrene" pc som jeg har tenkt å sette opp som gaming server. Men har en liten ting jeg lurer på. Har en pentium 4 på 2.4ghz, Men når jeg booter opp, står det at den kun ligger på 1.8, og meldingen "CPU id incorrect" også inne på min datamaskin står det "intel pentium 4 2.4ghz, 1.8ghz. Altså begge står der. Så problemet er, hvorfor står prossesoren min på 1.8ghz, når den egentlig ska være 2.4ghz? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Regner med at dette er den funksjonen jeg har glemt hva heter - var det Speedstep? - som klokker ned CPUen når den ikke belastes for å gjøre den kjøligere. Prøv å sette på noe krevende (et spill, en benchmark, etc) og se om frekvensen øker. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Er ikke SpeedStep på P4, om det ikke er en bærbar.. kan virke som BIOS ikke har lagret settings skikkelig, så den bruker default, som helt sikkert gir feil FSB.. prøv å gå inn der, velg riktig CPU, og save settings. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) trodde P4 hadde en strømsparingsmodus (ala speedstep) men at den bare het noe annent, det er i alle fall ikke noe vanskelig å belaste systemet og se om det skjer noe Endret 3. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå