pat2004 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei! Har DVI-utgang på laptop og HDMI-inngang på tv'en. Hva er best? En DVI-HDMI-overgang på laptopen og en vanlig HDMI-kabel derfra eller en kabel med DVI på ene enden og HDMI på den andre? Ser for meg at det er det siste som er best.... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Selv kjøpte jeg en 10m 1080p HDMI-kabel + HDMI->DVI adapter. Det er uten tvil det lureste, da du i fremtiden kan bruke kabelen som ren HDMI-kabel også. Kostet foresten bare $40 inkludert frakt fra www.accstation.com. Fungerer glimrende på min 47" 1080p tv! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 nja, ser ikke poenget med å kjøpe en adapter om man ikke trenger den. Blir jo "dårligere" signal etter hver adapter. Men tror ikke at dette skal være merkbart. Selv kommer jeg til å ha en DVI-HDMI kabel. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 nja, ser ikke poenget med å kjøpe en adapter om man ikke trenger den. Blir jo "dårligere" signal etter hver adapter. Men tror ikke at dette skal være merkbart. Selv kommer jeg til å ha en DVI-HDMI kabel. Saken er løst for lenge siden. Tenkte det samme som deg og kjøpte en DVI-HDMI-kabel. Resultatet ble helt rått. 1080p datasignal på tv'en hehe Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Skal selv koble PS3 til PC skjerm... Er det slik det er lurest å gjøre ? PS3/HDMI -> HDMI/DVI-D Adapter -> DVI-D kabel/PC Skjerm Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 vil si at ren hdmikabel med adapter til dvi er det beste, husk at digitale signaler ikke blir ødelagte de bare forsvinner, og det vil nok ikke skje. en hdmikabel får du som nevnt over sikkert bruk for senere mens dvi kommer til å forsvinne pga displayport Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ja, er vel bedre med 1stk HDMI/DVI kabel, istedenfor 3 ledd med HDMI kabel ->HDMI/DVI adapter->DVI kabel.. hvis jeg forsto riktig. Elkjøp selger slike kabler ? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Accstation.com selger kabler til 1/10 av prisen på Elkjøp. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ja, er vel bedre med 1stk HDMI/DVI kabel, istedenfor 3 ledd med HDMI kabel ->HDMI/DVI adapter->DVI kabel.. hvis jeg forsto riktig. Elkjøp selger slike kabler ? som foreleseren på ntnu sa, så lenge signalet er digitalt så er det det samme hva du sender det igjennom :)og han skulle vel bare ha en overgang? men to endrer ikke på saken. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Accstation.com selger kabler til 1/10 av prisen på Elkjøp. Noen problemer med å kjøpe derfra? toll etc? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Nice, takk for tipset... = ) http://accstation.com/pothhdmid5m1.html Den jeg kan kjøpe ? da plugger jeg bare hdmi delen i PS3, også DVI inn i pc skjermen, så kan jeg spille PS3 ? DVI-M og DVI-D er ikke noe forskjell ? ser at inngangene på skjermene heter DVI-D Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 http://accstation.com/227126.html kanskje smartere å kjøpe den ? får 1 meter, 2 meter og 3 meter for samme pris i en pakke. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Accstation.com selger kabler til 1/10 av prisen på Elkjøp. Noen problemer med å kjøpe derfra? toll etc? Nei, tollgrensen er på 200kr ca. Men de merker ikke en vare med "Gift" om det er det du mener. Kjøpte 10m HDMI-kabel + HDMI->DVI-adapter, som til sammen blei 180 kroner inkl. frakt. Fungerer som det skal på 47" 1080p tv. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Accstation.com selger kabler til 1/10 av prisen på Elkjøp. Noen problemer med å kjøpe derfra? toll etc? Nei, tollgrensen er på 200kr ca. Men de merker ikke en vare med "Gift" om det er det du mener. Kjøpte 10m HDMI-kabel + HDMI->DVI-adapter, som til sammen blei 180 kroner inkl. frakt. Fungerer som det skal på 47" 1080p tv. Hvordan betalte du? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Velger man standard shipping eller international shipping ? og noen som vet svaret på spørsmålet mitt over ? Er det forskjell på DVI-D og DVI-M ? Er jo DVI-D på pc skjermen. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Accstation.com selger kabler til 1/10 av prisen på Elkjøp. Noen problemer med å kjøpe derfra? toll etc? Nei, tollgrensen er på 200kr ca. Men de merker ikke en vare med "Gift" om det er det du mener. Kjøpte 10m HDMI-kabel + HDMI->DVI-adapter, som til sammen blei 180 kroner inkl. frakt. Fungerer som det skal på 47" 1080p tv. Hvordan betalte du? VISA. Velger man standard shipping eller international shipping ? og noen som vet svaret på spørsmålet mitt over ? Er det forskjell på DVI-D og DVI-M ? Er jo DVI-D på pc skjermen. International, såklart Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Den er fin = ) Men hadde vært knall hvis noen kunne svare meg på det enkle spørsmålet : Er det noe forskjell mellom DVI-D og DVI-M ?? BAre sånn at jeg vet de kablene vil funke på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå