Oter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 fikk nytt bredbåndsmodem i posten i dag,men inngangen fra splitteren er en sånn smal telefonplugg,og jeg trenger en sånn som sitter på vanlig nettverkskabel(som er litt bredere) så trenger en som ligner på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=100334 bortsett fra at den jeg skal ha,skal ha inngang for telefonplugg,og en utgang for en nettverksplugg,noen som vet hvor de selger sånne? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 helt standard overgang fra RJ11 til RJ45, de har den hvor som helst der de selger telefonutstyr Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 men er det noen nettsider som har disse?pga mye jobbing,så er det ikke så lett å komme seg på en butikk Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Om jeg ikke tar feil skal det fint gå ann å bruke RJ11 kabel mellom splitter og modem. Altså standard telefonkabel, for denne skal fint passe inn i RJ45 innganger. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 https://prisguiden.no/fritekst_sok....=&pricemax= Du vil også finne denne på elkjøp, expert, europris, clasohlson, biltema, osv Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 på splitteren så er inngang for telefonplugg,så er ikke mulig å få nettverkspluggen inn der,da den er større,så må ha en sånn overgang Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 er vel en sånn jeg trenger: http://www.pcexpress.no/PartDetail.aspx?q=...80;c:36144;r:pg bortsett fra at jeg må ha hun-hun Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Finn du ein RJ45-RJ45 (nettverksplugg til nettverksplugg) så kan du bruke den og, telefonpluggen passar i dei. Endret 3. januar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Om du har en gammel telefon liggende så kan det være en kabel du kan bruke der. Det går også greit å bruke en kabel med RJ-11 (4 pinner) i begge ender. Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 på splitteren så er inngang for telefonplugg,så er ikke mulig å få nettverkspluggen inn der,da den er større,så må ha en sånn overgang Var jo det jeg sa, bruk telefonkabel(rj11) mellom splitter og modem, da slipper du å tenke på overganger. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 det er rj45 på splitteren,mens det er rj11 på modemet men har bestillt denne: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1039779;c:100252 så da regner jeg med at det går bra Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har du bestilt noe er det jo bare å vente. Men det er likt oppsett hos foreldrene mine og der har jeg brukt en helt vanlig telefonkabel rj11-rj11, rj11 går nemlig fint inn i en rj-45 kontakt. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 kan hende det,men det er lagt opp nettverkskabel fra splitteren til datarommet,så orker ikke å kjøpe en telefonkabel på ca 15m,så det blir lettest å skaffe denne fra multicom Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 ahh det sa du ikke noe om, da er jo situasjonen en helt annen sak Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 ja,takket være ventelo,så har alt blitt tull i det siste. mistet internettet på torsdag(1 uke siden)ringte å klaget,fikk til svar at det sikkert var modemet som hadde tatt kvelden,fikk lånt et annet modem fra en kammerat,som også har ventelo. internettet virket fremdeles ikke,ringte til ventelo igjen,fikk så til svar,at de hadde sendt et nytt modem til meg,så de ville ikke opprette en ny sak,før jeg hadde prøvd det nye modemet. etter mye om og men,så fikk jeg da prøvd det nye modemet i dag,og da virket nettet igjen,men grunnen at nettet ikke virket,er at ventelo oppgraderte linjen min fra 4mb-16mb(jeg hadde bestillt det)men de hadde ikke sendt ut det nye modemet,da det game ikke går på adsl2,så skal ringe til dem igjen,og kreve at de trekker ifra litt på regningen. jeg betaler ikke for en feil de har gjort,skulle tro at de kunne sende ut modemet,før de oppgraderte linjen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå