SirEmanon Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Litt mer nøyaktig, takk. Hvilke land? Flere skrivemåter på stedet jeg vil frem til..... Edit. Tror muligens ikke alle vet hvor Yalta er. Endret 19. november 2008 av SirEmanon Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Vurderer stadig tilgjengelig reisemål og en flytur til Simferopol er ikke så vanskelig. Den kjedelige byen ligger midt på Krim-halvøya som er en del av Ukraina. Derifra må man raskt ut til kysten til Yalta og det såkate svaleredet som henger utover en klippe er blandt severdighetene deromkring. Er imidlertid uviss på hvor mye krim det er på Krim så jeg har foreløpig ventet med den reisen. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Antok du viste hvor det var. Stedet hvor dette slottet ligger er rett utenfor utenfor Jalta (Yalta) i Ukraina. Vurderer sterkt å reise en tur til Krimhalvøya. Stedet får gode skussmål. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvor kan man se dette? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Whoow....Fin truse!? Tror det er en indianer en eller annen plass i statene, men husker ikke.... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ikke indianer, ikke statene. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvor kan man se dette? Den litt tegneserieaktige stilen, og det at det ser ut til å være en antikk gud (Zevs?) får meg til å tenke på Parc Asterix utenfor Paris. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det er Zevs ja i Asterix-parken Din tur! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg tar meg en tur ut i villmarken jeg. Hvor er jeg nå? Jeg spør ikke etter helt eksakt sted nå, heller et større område. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Er det er frå denne listen? http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_fjorder Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det er ikke i Norge. Nytt bilde: Langs elven ligger en kjent liten landsby med en veldig uvanlig historie. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg vil gjerne ha mer presist enn som så. Nytt bilde. Bonuspoeng om du kan si navnet på denne landsbyen. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jasper National Park? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg vil gjerne ha mer presist enn som så. Nytt bilde. Bonuspoeng om du kan si navnet på denne landsbyen. Det står jo på bilde hvor det er. Ser dere etter på skiltet til høyre - Dawson Trading Post - Altså er dette Dawson i Yukon i Canada. Området benevnes også som Klondike. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) aluxez, du var nær nok, så du vinner. Din tur! Jeg var ute etter "Yukon", som er en elv i territoriet Yukon i Canada. Det er en sideelv som heter Klondike, og Dawson City (må ikke forveksles med Dawson Creek lengre sør, eller TV-serien Dawson's Creek ) ligger akkurat der Klondike renner ut i Yukon. Klondike er kjent for gullrushet i 1890-årene. På den tiden var det et børskrakk hvor mange tapte penger, og samtidig ble det annonsert at det ble funnet gull i Klondike. Det førte til en storflom av lykkesøkere som prøvde å slå seg opp som gullgravere i området. Det antas at befolkningstallet gikk opp fra noen få tusen til 40.000 på svært kort tid. Gullrushet dabbet av, og i 1902 var folketallet nede i 5.000 igjen. Gullgravere som står i kø for å registrere seg: EDIT: 1092 er litt lenge siden ja. Endret 20. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå