robertaas Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 En romersk byport i Tyskland ha. Din tur! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Dette er en plass jeg ønsker å reise til, men om jeg vil klare det er usikkert. Krever mye planlegging. Muligens det kun vil være en drøm. Det er mange som mener jeg er gal siden jeg ønsker å reise til denne plassen. Hvor? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) må være rundt polarsonen 1 plass, og ser ut til å være museum, så må eg berre finne ut kva slags museum xD Eit eller anna båt museum kanskje? Endret 15. november 2008 av MPC Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ser man på det som ligger forran så er det hvalfangstmuseum. Og det er antagelig fra en øy veldig langt sør hvor nordmenn har hatt base for hvalfangst. Sør-Georgia? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ja det er vist sør georgia, da må du berre vente på svar av siremanon Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Rett! Det er Sør-Georgia. Bilde er fra Grytviken som er bygget med norske materialer og ekspertise. I Grytviken sin storhetstid jobbet de mange nordmenn her med hvalfangst. De finnes også et sted til som har norsk tilknytning. Det er Husvik som ligger litt lengre vest en Grytviken. Øya har i dag to (2) fastboende på King Edward Point rett utenfor Grytviken (ansatt under den britiske kronen). Øyene forvaltes av Falklandsøyene (UK). Mer info - HER Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 uhm.. hvordan kunne du vite at det var langt sør? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 uhm.. hvordan kunne du vite at det var langt sør? Det er ingen steder hvalfangstbaser i nord som det er vanskelig å komme til. Og flagget til høyre har union jack oppe i hjørnet. Kan ikke klart se emblemet på samme flagg, men om det er med en sau så er det under Falklandsøyene. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Så til et mye mer kjent sted som de fleste har hørt om, men vil dere kjenne stedet igjen fra dette bildet? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Jeg ser et fransk flagg, så da bør det vel nesten være Frankrike? I så fall vil jeg tippe at det er nord i landet.. Le Havre? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Mere kjent enn La Havre. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Tror at det franske flagget lurer oss til å tro det er i Frankrike. Kan det være Fort de France, Martinique. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det er nok mye nærmere, og mere kjent. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Legger ved et bilde til, fra en mer vanlig vinkel. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det er fra Malaga. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 han sa det var mye nærmere enn frankrike. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 han sa det var mye nærmere enn frankrike. Jeg tror du misforstår. Han sa at det var mye nærmere enn den franske øya Martinique, som ligger i Karibien. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 En enda mer vant vinkel: Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Riktig, det er byen som har popularisert strandliv med bikini og det franskmennene kaller monokini. Her vignetten til en film fra 1964 med en forvirret politimann som skal fange nudistene som holder til på strendene rundt byen: http://www.youtube.com/watch?v=mNW1zNEqP-k Din tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå