KennethDreyer Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Sverige har egentlig overraskende mange små perler.. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Ok. På tide med en ny langreise. Hvor er vi nå? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hiver like godt med et par bilder til jeg. Et korrekt svar må ha navnet på både byen og landet. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) kan det være shanghai? edit: kan det være dubai, i de forente arabiske emirater? Endret 14. november 2008 av aluxez Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) kan det være shanghai? edit: kan det være dubai, i de forente arabiske emirater? Det er verken Shanghai eller Dubai. Fortsett å gjett folkens, går det i stampe legger jeg ut flere bilder. Og husk, både by og land. Endret 14. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Dette er vel Astana, Kazakhstan Endret 14. november 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Dette er vel Astana, Kazakhstan Den var du heldig med bruno99. Denne har du hatt før: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10499042 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Dette er vel Astana, Kazakhstan Den var du heldig med bruno99. Denne har du hatt før: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10499042 I know Noe å skrive om Astana A-Jay? Endret 14. november 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Dette er vel Astana, Kazakhstan Jepp. Vi snakker om den andre største byen og hovedstaden i Kasakhstan. Astana er en relativt ny by som ligger midt på den kasakhstanske steppen. Det er for tiden stor byggeaktivitet i byen, ikke minst fordi de skal etablere flere regjeringsbygg. Befolkningstallet har vokst voldsomt de siste årene, og det kan se ut som byen er i ferd med å bli et nytt kraftsentrum i Sentral-Asia. En spennende utvikling. Ble egentlig litt overrasket over å finne ut at Astana er en såpass spennende by, etter å ha blitt innprentet med Borat-fordommer (men burde egentlig visst bedre). Din tur! Forresten - enda ett bilde (for your viewing pleasure): Endret 14. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Neste! Almaty - største byen og tidligere hovedstad i Kasakhstan. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 seriøst? er ikke det der london da? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Neste! Almaty - største byen og tidligere hovedstad i Kasakhstan. Riktig. Taktikken fungerte ikke Som nevt var byen tidligere hovedstad i Kazakhstan helt fram til 1998. Byen er fremdeles størt med sine 1,2 mill. innbyggere. Byen har mange russere i byene som utgjør 40 % av byens befolkning seriøst? er ikke det der london da? Skriften ser da ikke ikke ut som engelsk eller gotiske bokstaver Endret 14. november 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Riktig. Taktikken fungerte ikke Hehe. Føler jeg lærer en del om geografi av dette her. Når jeg sto opp i morges visste jeg niks og nada om Kasakhstan, men nå kan jeg navnet på de to største byene og kan fortelle litt om dem. Nå setter vi oss på flyet og reiser til et annet land. Hvor har vi landet nå? Jeg vil ha navn på by og land. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Ligger byen i midtøsten? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Slummen ser søramerikansk ut, La Paz? Endret 14. november 2008 av robertaas Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 mexico? jeg er sikkert helt på viddene. ser litt syden-aktig ut. Hellas f.eks Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Slummen ser søramerikansk ut, La Paz? Jepp. La Paz er hovedstaden i Bolivia. Den er verdens høyestliggende hovedstad (hvis vi ser bort fra Lhasa, som er annektert av Kina), på drøye 3.600 meter over havet. Det er mer enn 1.000 meter høyere enn Norges høyeste fjell! Det er også store høydeforskjeller innad i byen, men i motsetning til hvordan det gjerne er i norske byer så er det de fattigste som bor høyest og de rikeste som bor lavest i La Paz. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 i motsetning til hvordan det gjerne er i norske byer så er det de fattigste som bor høyest og de rikeste som bor lavest i La Paz.Det er vanlig i hele sør-amerika. Når det er mørkt ser det nesten pent ut med alle de små lysene. Hva og hvor er dette? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Dette er Trier i Tyskland. Tror dette byggverket blir kalt Den sorte byport. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå