robertaas Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Doh! Sausalito. Der har jeg jo vært. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Ooog vi har en vinner! Sausalito er en småby som ligger i San Fransico-bukta, på nordsiden av Golden Gate-sundet (San Francisco er sør for Golden Gate). Det er et populært utfluktsted for lokalbefolkning og turister i San Francisco. Småbyen med 7 330 innbyggere er spesielt kjent for restauranter som spesialiserer seg på sjømat. Man kan nå Sausalito fra S.F. ved å kjøre over Golden Gate Bridge, men mange foretrekker å ta ferjen. Endret 27. september 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Det er en god del butikker der som selger litt spesielle ting. Litt oppi bakken ovenfor Starbucks er det en butikk hvor en "gammel sjøulk" selger bein, hvaltenner og annet med veldig detaljerte inngraveringer. Kanjskje ikke noe som så manges ville tatt med seg hjem, men likevel imponerende å se. Hvor har jeg vært nå da? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvor har jeg vært nå da? Husker jeg var i en tysk by og så et slikt artig glockenspiel i rådhuset når jeg var liten. Var muligens i München. Endret 27. september 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Du husker helt rett. Et litt større utsnitt av herligheten: Din tur! Endret 27. september 2008 av robertaas Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 I hvilket land og landsdel kan man finne disse forhistoriske steinstrukturene? (har vært der selv, men har ikke noen bilder liggende så må låne litt fra nettet...) Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Ingen som har klart å gjette den ennå? Vi skal til en øy som tidligere var et selvstendig kongerike, men som nå er en del av et større land. Denne øya har en egen kulturell identitet og et eget språk (som dessverre taper terreng for "fastlands-språket"), og disse steinruinene er et viktig symbol for denne kulturen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Da er det ikke Sudan eller Tyrkia som jeg tenkte på først. Kjenner til mange arkeologiske siter, men kommer ikke på noen som matcher både bilder og beskrivelse her. Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 29. september 2008 Rapporter Del Skrevet 29. september 2008 Er det steinborgen/nuraghen i Barumini(Sardinia)? Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 29. september 2008 Rapporter Del Skrevet 29. september 2008 Siden jeg må logge ut om en time og ikke kommer tilbake før i morgen legger jeg ut en ny oppgave.. Bekreftelsen på at jeg løste oppgaven finner man på UNESCO sine sider Hvor er dette ? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 ervakova har helt rett. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Minner unektelig om Acapulco. Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Og det er jo det første man får opp når du søker på Acapulco på google, så Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Minner unektelig om Acapulco. Det var faktisk ikke verre enn det Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Da skal vi lengere nord. hvor har jeg vært nå da? Lenke til kommentar
ervakova Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Hmm...lignende landskap har jeg sett i Croatia Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Ikke Kroatia. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Enda et bilde. Og det er faktisk fargen på vannet. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Kunne minnet om grand canyon, er kanskje litt for mye vegetasjon...? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Litt mye vegetasjon ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå