Laughing Man Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 (endret) Hvilken bygd ser vi her ? Endret 22. mai 2020 av Laughing Man Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 (endret) Sportsidiot skrev (8 timer siden): Endret 22. mai 2020 av robertaas Dobbeltpost etter serverfeil Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 23. mai 2020 Del Skrevet 23. mai 2020 Nei men du er i rett fylke. Det er en liten industribygd i en veldig kjent fjord. En kjendis kokk, som har vert litt på nrk kommer opprinnelig herfra. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Laughing Man skrev (29 minutter siden): Nei men du er i rett fylke. Det er en liten industribygd i en veldig kjent fjord. En kjendis kokk, som har vert litt på nrk kommer opprinnelig herfra. Odda? Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Mr.Duklain skrev (12 minutter siden): Odda? Nei Odda er vel en by. Men du er nære, riktig fjord. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Skudd i blinde her Ulvik? Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Nei vi skal som sagt til en industribygd. En ser litt av fabrikken i mitt første innlegg. Her er kjendis kokken jeg nevnte på Du skal høre mye. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Vell det er ikke Voss, så da er det muligens Ålvik? Endret 24. mai 2020 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Flott Visste tidlig at vi var enten i Sunnhordaland eller i Hardangerfjorden. Gjaldt bare å finne rett bygd Hvor er dette? Endret 24. mai 2020 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Agder du komme med et knabt tips til de som ikke har gravd seg ned i materien her? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Rett fylke Vi skal litt inn i landet. Hovednæringen i bygda er noe annet enn det som bildet kan antyde. Legger ved et nytt bilde for hjelp. Endret 24. mai 2020 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Snylter skrev (6 timer siden): Hovden Må gi riktig siden jeg la ut feil bilde av feil bygd . Bilde nummer en er Knaben og bilde nummer to er Hovden. Tenkte jeg skulle lage en litt vanskelig en men dette klarer dere jo på strak arm. Første bildet er bygda Knaben i Kvinesdal i Agder. Dette var tidligere en gruveby, men er i dag mest kjent som en vintersport bygd Det andre bilde er fra bygda Hovden i Bykle også i Agder. Vintersport bygd det også sikkert derfor det var en feilkobling i hodet mitt Hvis man er lei av Hafjell og Hemsedal så er Knaben et alternativ, man får også noe historie med på kjøpet siden det var tidligere en gruveby. Hovden kan også anbefales. Endret 24. mai 2020 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Endret 24. mai 2020 av Snylter Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Pyramiden er riktig, bildet er tatt ved inngangen personellet brukte inn i gruva. Opp dit er det et par tusen trinn å gå, mens gruva var operativ gikk det en slags tog opp (vognene er dessverre ikke der lenger) Pyramiden ble grunnlagt av svenskene i 1910, solgt til Sovjet i 1927 og nedlagt for godt i 1998. De siste årene er det åpnet blant annet et hotell og en kinosal. Pyramiden har også verdens nordligste Lenin-statue (ihvertfall et hode) Under vinterens siste besøk i Pyramiden møtte vi også på noen herlige skapninger.. https://www.instagram.com/p/CABK-YUJdoS/ 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Mr.Duklain skrev (23 minutter siden): Helt riktig Tenkte jeg skulle lage en litt vanskelig en men dette klarer dere jo på strak arm. Ja dette er bygda Hovden i Kvinesdal i Agder. Dette var tidligere en gruveby, men er i dag mest kjent som en vintersport bygd Er du nå helt sikker på at det første bildet ikke er fra Knaben som ligger et godt stykke unna? https://en.visitsorlandet.com/kvinesdal/things-to-do/visit-knaben/ Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) robertaas skrev (1 time siden): Er du nå helt sikker på at det første bildet ikke er fra Knaben som ligger et godt stykke unna? https://en.visitsorlandet.com/kvinesdal/things-to-do/visit-knaben/ Haha la nå merke til at jeg la ut to bilder fra forskjellige plasser. Beklager det der. Helt riktig! Endret 24. mai 2020 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå