Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktg, trodde folk ville dra rett til Las Vegas.

 

 

Fant interessante ting å shoppe, god mat å spise og så var det forskjellige show som var best etter at det ble mørkt ute. Det er ett av stedene man må få med seg i Beijing. Og så ligger den "vridde smultringen" som ser ut til å ikke bry seg om tyngdeloven bare noen hundre meter unna.

 

Din tur!

Lenke til kommentar

Tro hvilken av de 3 offisielle versjonene dette er....

-orginalen står på en fot som er forskjelig og har et stort tre i bakgrunn

-den digre kopien som ble sendt til New York har forskjellig fot

-Så det må være kopien av kopien som USA ga tilbake til Paris og som Paris egentlig ikke ville ha, men som de til slutt gjemte bort et sted nede ved elva et sted. Sløvingene fra USA hadde ikke fått med seg at orginalen allerede stod i Jardin de Luxembourg.

Lenke til kommentar

GW må vel bekrefte dette, men jeg tror også det er den du viser til i Paris. Det må likevel nevnes at man kan finne mindre kopier av frihetsgudinnen flere steder i verden blant annet i Hanoi, Heide-Park Tyskland, Bordeaux, Osaka, South Dakota, Colmar, Las Vegas og ikke minst på Visnes i Norge (hvor kobber til originalen kommer fra). Det finnes også sikker enda flere.......

Lenke til kommentar

Er det ikke rett forran Pantheon i Roma? Fontenen står på en flat base med trappetrinn og det er blandt de stedene hvor turister ikke lenger får lov å sitte og spise. Så nå må de innom McDonalds som ligger rett til høyre. :p

 

Ukultivert som jeg er husker jeg ikke hvem som laget denne delfinfortenen. Bernini?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeess.... nytt bilde.

Dette er ved Pantheon. Det er Rotonda Obelisk, eller Pantheon Fountain.

 

Men kan ikke huske at det ligger MacDonald her?

 

Edit: Sjekket noen gammle bilder jeg hadde. Vi spiste på nabo Tevernaen (ute) og her ser jeg at søpelldunkene på andre siden av gjerde/skillevegger har M-merke, så dette stemmer. Det har jeg ikke sett tidligere. Er vant med store merker............

post-143694-1218218342_thumb.jpg

Lærte noe nytt i dag og.......

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Speaker's corner? Hyde Park, London.

Selvsagt.

 

Anbefaler å ta med en pose nøtter (uten salt) og gå til den nedre delen av parken. Der kan man mate noen skikkelig "cheeky" ekorn. Setter man seg på en benk der klatrer de opp på fanget i håp om å finne nøtter. Morro for barn i alle aldre.

 

post-18989-1218221492_thumb.jpg

 

Din tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...