Hakataramea Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Hmm, bildet ble mye dårligere i tråden enn på pc-en min. Skal sies at det var regn og mørkt, så jeg har måttet skarpe det opp litt. Men vi gjør et forsøk likevel. Endret 5. februar 2016 av Hakataramea Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Lett, Pyongyang! Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Du hadde vel også vært der ja . Men håpet likevel noen kanskje tippet Kina. Svaret er selvsagt korrekt. Dette er fra høstens militærparade i Nord-Korea, under 70-årsdagen til det politiske partiet. Endret 5. februar 2016 av Hakataramea Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Du hadde vel også vært der ja . Men håpet likevel noen kanskje tippet Kina. Svaret er selvsagt korrekt. Dette er fra høstens militærparade i Nord-Korea, under 70-årsdagen til det politiske partiet. Selv ikke Kina har så slitne tanks som det der Men ja, jeg var der for noen år siden på "Kimmerns" 100-års jubileum. Var tilsvarende parade da, mistenkelig gjenkjennelig Ok, da prøver jeg meg på et landemerke fra arkivet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Ok, jeg får kanskje komme med noen hint her: Dette er en kystby i Europa, som fikk sitt navn i 1946 etter innlemmelse i landet det nå tilhører. I stor grad blitt gjenoppbygget siden WW2, men har fortsatt mye tysk gjenværende tradisjoner, f.eks ølbrygging (som jeg selv må si er godkjent). Endret 6. februar 2016 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Noe prøysiske greier? Kaliningrad? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Noe prøysiske greier? Kaliningrad? Det er helt riktig Din tur.. Endret 6. februar 2016 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Denne da? Det er i hvert fall en norsk kirke i Wales. Cardiff? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Cardiff? Helt riktig. Din tur! Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Da får det bli denne Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Da kommer jeg med et hint, siden ingen har prøvd en gang. Når dere hører stedsnavnet, vil nok de fleste tenke på et kjent ølmerke herfra. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Pilsen? Et godt stykke lenger vest, men riktig verdensdel. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Strasbourg? Enda lenger vest. Landet er en øy. Eller, store dele av denne øya tilhører landet. Resten er en del av et annet land og dette er upopulært hos mange. Nå skal i hvert fall landet være greit å gjette Byen er største by i et fylke med samme navn. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Kilkenny? Riktig Din tur! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Denne byen er mest kjent for kjøtt og ost, men her finner vi også et av verdens eldste universitet.. Endret 12. februar 2016 av Barista Bob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå