Tkse Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Vi skal ikke til Øst-Europa, men Sovjetunionen har spilt sin rolle i denne byen, i flere tiår. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Folkeslagminnesmerket i Leipzig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Leipzig er absolutt gammel østblokk. Det var den nest største byen i DDR: Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Folkeslagminnesmerket i Leipzig er korrekt! Ser jeg kan ha rotet litt med svaret til robertaas. Leipzig er definitivt østblokk, men derimot ikke geografisk plassert i Øst-Europa, som var det jeg mente... Det 91 meter høye minnesmerke over folkeslaget i Leipzig, er uten tvil noe av det mest imponerende jeg har sett! Dette er stedet hvor Napoleon ble beseiret av de allierte styrkene fra Østerrike, Preussen, Russland og Sverige. Det var til da det største slaget i historien. Monumentet utgjør et markant landemerke som er synlig på lang avstand, og er verdens største minnesmerke. Det ble innviet på hundreårsdagen for slaget i 1913, og står der hvor kampene var på sitt mest intense og flest soldater falt. Gendarmerie kjør videre! Endret 7. januar 2016 av Tkse Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Stort bilde, så jeg legger ved linken: http://i.imgur.com/FdiLcAm.jpg Holder med land, men bonuspoeng til den som navngir øya vi befinner oss på, samt navnet på bukta som er avbildet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Blir ikke overrasket om jeg har vært der. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Det kan godt hende, det er en god del besøkende innom i løpet av et år Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Magens bay, Virgin Islands? Endret 10. januar 2016 av Tkse Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Over 48 timer uten tips så jeg står til med en annen oppgave: Lenke til kommentar
amalia_ Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Der henger også ein av mine tyggiser, Post alley , Seattle Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Ettersom Seattle allerede er nevnt, så tipper jeg Vancouver. Det skal nemlig være en lignende vegg der Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Der henger også ein av mine tyggiser, Post alley , Seattle Helt riktig. De har holdt på med dette siden 1993. Hver gang noen prøver fjerne alt kommer det raskt enda mere tilbake. Mange tar bilder her og det mest sære er vel de som tar bryllups-bilder her. Det er også lignende vegger andre steder i verden, men denne er antagelig den mest kjente og de fleste andre er laget etter inspirasjon fra denne. . Din tur! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Selv om dette kunne vært mange steder tenkte jeg umiddelbart Palm Springs, men Tennesese-skilt og løvtomme trær får meg til å si Nashville. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Dette er Memphis, og stedet hvor MLK ble skutt. Var der selv i sommer Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 20. januar 2016 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg lar oppgaven stå åpen. Førstemann til mølla! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå