Hakataramea Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) What, det var kjapt..?! Husker du andre tråder jeg har skrevet i, gjettet du, eller har du vært der? Erbil i Irak er riktig. Byen ligger i Irakisk Kurdistan, og er Iraks fjerde største by. I bakgrunnen ses det historiske citadellet. Det hevdes at sistnevnte er den lengstvarende (i tid) bebodde byen i verden. Erbil er også viktig med tanke på kurdernes kamp for egen stat. Irakisk Kurdistan har delvis selvstyre, der Erbil er hovedsetet for staten. Nå handler for øvrig mye naturligvis om IS, som har frontlinjen og sitt selverklærte kalifat to-tre mil fra Erbil. Selve byen er likevel overraskende fredfull, med tanke på sikkerheten. Det gikk av en bombe i vår, men det kan vel strengt tatt skje mange steder i verden. Endret 10. november 2015 av Hakataramea Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Hadde tenkt dra til Erbil tidligere så jeg hadde gjort research og kjente til citadellet. Mange gode tilbud til andre steder fikk meg til å utsette reisen dit og nå er den ikke særlig aktuell. Reklamen til tyrkisk iskrem fikk meg til å tro det var Tyrkia, men jeg skjønte ikke helt hvor. Da det ikke var Tyrkia så koblet jeg raskere. Hvor? Endret 10. november 2015 av robertaas Lenke til kommentar
toreae Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hadde jeg bare husket det eventyret! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hadde jeg bare husket det eventyret! Grimt å glemme sin barnelærdom. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Det er vel ikke hele min barnelærdom. Husker forøvrig eventyret, bare ikke svaret. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Bremen. edit: hvorvidt statuen faktisk står der vet jeg ikke, men det er et rimelig forsøk eventyret tatt i betraktning. Endret 11. november 2015 av Lycantrophe Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Bremen. edit: hvorvidt statuen faktisk står der vet jeg ikke, men det er et rimelig forsøk eventyret tatt i betraktning. Bymusikantene i Bremen er helt riktig. De gikk igjen mange steder i byen, selv under frokosten på hotellet dukket det opp mat tilpasset disse 4. Din tur! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Vi tar en enkel enn, nå før helgen. Er på jakt etter by. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Milano er korrekt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) Hiver ut en oppgave til de som ikke er ute på julebord og drikker seg i hjel. Endret 11. desember 2015 av Gjest Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) - Endret 12. desember 2015 av Gjest Lenke til kommentar
( ) Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Hvorfor sitere spammen, slik at den blir stående ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Ligger ikke korshaugen i Litauen? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Ligger ikke korshaugen i Litauen? Det er så godt som korrekt, haugen ligger et lite stykke utenfor byen Siauliai. Din tur. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Hvor er dette da? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Kina - Guangzhou? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Kina - Guangzhou? Ja, det er Guangzhou Ring som ikke så mange turister klarer få med seg. Din tur! Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Hvor er dette? Endret 15. desember 2015 av Lolliken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå