crazylazyboy Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Det stemmer forsåvidt, men en mer korrekt plassering om man skal være pirkete er på trappene utenfor slottet. Haha, selvfølgelig får du den! Lublin er Polens 9. største by med omkring 350 000 innbyggere. Det er svært mye studenter og en ung befolkning. Gamlebyen er flott og har en del små spennende gater, men den er ikke så altfor stor og jeg vil si jeg har vært i mer facinerende gamlebyer. Utenom gamleby med stort utvalg av utesteder finner du litt moderne by med gode shoppingmuligheter og et stort spennende marked med alt du kan tenke deg mellom himmel og jord. Absolutt verdt turen, men det holdt med rundt 2 døgn der for min del, det er ikke så mye å se og oppleve om man bare holder seg i nærheten av sentrum, i alle fall for meg. Kjør på med nye oppgave Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Det stemmer forsåvidt, men en mer korrekt plassering om man skal være pirkete er på trappene utenfor slottet. Haha, selvfølgelig får du den! Grunnen til at jeg tippet riktig var at jeg tok et nokså likt bilde for en snau uke siden (vedlagt). Denne gågatestripen er forøvrig det eneste jeg fikk med meg av byen. Oppgaven er fri. Endret 29. juni 2015 av mandela Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Hvor har jeg vært nå? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 I småbåtnavna like ved driver de isfiske om vinteren, enten utendørs eller i telt man kan leie: Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Søren også, håpet den skulle være vanskeligere . Montreal er Canadas nest største by, etter Toronto. Den er også den største byen i provinsen Quebec. Montreal er samtidig verdens nest største franskspråklige by, etter Paris. Jeg likte meg her. Vi snakker om en storby, men Montreal virker likevel intim og trivelig. På bildet ser man 45 meter høye Montreal Clock Tower. Det ble bygd til minne om canadiske sjøfolk som døde under første verdenskrig. I bakgrunnen ser man Jacques Cartier Bridge over St. Lawrence River. robertaas er neste. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Hvor er det de hopper av glede? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Kenya? Nei, og da er det ikke mange alternativer igjen. Det er lov å sjangse på et mindre, men godt kjent område. Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Masaiene lever vel mest i Kenya...? Mulig dette er en spesifikk plass, men det må bli gjetting i så fall. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juni 2015 Del Skrevet 30. juni 2015 Masaiene lever vel mest i Kenya...? Mulig dette er en spesifikk plass, men det må bli gjetting i så fall. Det er mulig over 50 % av dem lever i Kenya, men hvor bor resten? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Ngorogoro? Ja, Det er jo store begrenssninger med å bo inne på på Serengeti så de bor på helt tilsvarende område rett utenfor som kommer inn under Ngorogoro som er mer enn bare krateret. DIn tur! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Hvilken idyll kan dette være? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Det ligner veldig på Risør. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Det ligner veldig på Risør. Det har det all grunn til å gjøre, for det er helt rett Risør er en perle på Sørlandet som viser seg fra sin beste side på sommeren. Befolkningen øker til minst det dobbelte, butikkene femdobler omsetningen, turister strømmer til fra hele verden for å oppleve de mange ulike festivalene som arrangeres i løpet av sommeren. Ellers er byen kjent for å ha en bykjerne hovedsakelig bestående av hvite hus, dessuten er en hvitmalt fjellklump i åssiden "Risørflekken" en populært attraksjon. Kjør på videre! Endret 13. juli 2015 av crazylazyboy Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Nå har det gått en stund. Hvor er dette? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Firenze? edit: neppe, er vel ikke særlig med blokker der. Takene ligner litt. Endret 17. juli 2015 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Feil land, riktig kontinent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå