Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]

Anbefalte innlegg

Tipper vi er i Uddevalla i Sverige....

Det har etterhvert blitt tradisjon i tråden å legge inn bildenavn som man med simpelhet ser at ikke stemmer. Litt bedre enn IMG1502389098, men det er absolutt ingen hjelp i å finne oppgaven, og et så rutinert medlem som Robertaas ville i alle fall ikke gjort noe sånt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, første gang jeg er innom denne tråden, hyggelig at dere fikk dere en latter på min bekostning.

Kan minne velding om diverse alpe landsbyer, er vi i Østerike kanskje?

Edit..

Eller kanskje de Bulgarske flaggene er ett hint?

Endret av DagErlend
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Bulgaria :) Så det på flagget og jeg googla europeiske flagg og så at dette var bulgaria :)

Dette syns jeg var kjekt, jeg får trimmet geografikunnskapene mine og får blitt bedre :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Bulgaria :) Så det på flagget og jeg googla europeiske flagg og så at dette var bulgaria :)

Dette syns jeg var kjekt, jeg får trimmet geografikunnskapene mine og får blitt bedre :)

Det bulgarske flagget var allerede nevnt, men du var den første som turte gjette på at det var i Bulgaria så du får den. Vanligvis må man i denne tråden også gjette sted, men Koprivshtitsa er ikke så kjent at det er lite sannsynlig at noen ville klart det uten googling.

Det var i denne byen opprøret mot det ottomanske riket startet, masse nasjonalromanikk her. Folkene på bildet hadde vandret "blodbrev-ruten". Banneret de akkurat hadde brettet sammen var skrevet med kyrilliske tegn som ble funnet opp i Bulgaria og senere innført i Russland.

http://en.wikipedia.org/wiki/Koprivshtitsa

Din tur!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Haha jeg tror sjansene for at vi for en nordmann på månen hadde vært større enn at jeg hadde klart å gjettet meg fram til den byen :p Spesielt siden jeg aldri har hørt om den byen eller navnet :p

Her er mitt bidrag :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Helt korrekt!

Førde er den største byen i Sogn og Fjordane med rundt 13 000 innbyggere. For mange er det kanskje kjent som Norges styggeste by/veikryss, men det har bedret seg med årene. Førde ligger i enden av Førdefjorden, som er aktuell i mediene i dag mtp. dumping av gruveavfall i Førdefjorden.

Lenke til kommentar

Helt korrekt!

Førde er den største byen i Sogn og Fjordane med rundt 13 000 innbyggere. For mange er det kanskje kjent som Norges styggeste by/veikryss, men det har bedret seg med årene. Førde ligger i enden av Førdefjorden, som er aktuell i mediene i dag mtp. dumping av gruveavfall i Førdefjorden.

haha ledde meg ihjel når jeg fant "ikkepedia" sin artikkel om førde. Ble nysjerrig når du sa den var den styggeste byen :p

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...