crazylazyboy Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Tipper vi er i Uddevalla i Sverige.... Det har etterhvert blitt tradisjon i tråden å legge inn bildenavn som man med simpelhet ser at ikke stemmer. Litt bedre enn IMG1502389098, men det er absolutt ingen hjelp i å finne oppgaven, og et så rutinert medlem som Robertaas ville i alle fall ikke gjort noe sånt 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Tipper vi er i Uddevalla i Sverige.... Hook, line, and sinker. Fortsatt like morsomt at noen lar seg lure. Dette var den største bommen av de 3 forslagene. Enda et bilde: Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Jaja, første gang jeg er innom denne tråden, hyggelig at dere fikk dere en latter på min bekostning. Kan minne velding om diverse alpe landsbyer, er vi i Østerike kanskje? Edit.. Eller kanskje de Bulgarske flaggene er ett hint? Endret 25. april 2015 av DagErlend Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Du får ta litt av skylden selv om du tror dette ser ut som Sverige. Ikke Østerrike. Det ser ikke slik ut i Sveits eller Østerrike. 1 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Noen nevnte Sarajevo, Bosnia - men jeg ser ikke at det forslaget har blitt kommentert... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Dette var den største bommen av de 3 forslagene. Så det var heller ikke Bosnia. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Bulgaria Så det på flagget og jeg googla europeiske flagg og så at dette var bulgaria Dette syns jeg var kjekt, jeg får trimmet geografikunnskapene mine og får blitt bedre Endret 25. april 2015 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Bulgaria Så det på flagget og jeg googla europeiske flagg og så at dette var bulgaria Dette syns jeg var kjekt, jeg får trimmet geografikunnskapene mine og får blitt bedre Det bulgarske flagget var allerede nevnt, men du var den første som turte gjette på at det var i Bulgaria så du får den. Vanligvis må man i denne tråden også gjette sted, men Koprivshtitsa er ikke så kjent at det er lite sannsynlig at noen ville klart det uten googling. Det var i denne byen opprøret mot det ottomanske riket startet, masse nasjonalromanikk her. Folkene på bildet hadde vandret "blodbrev-ruten". Banneret de akkurat hadde brettet sammen var skrevet med kyrilliske tegn som ble funnet opp i Bulgaria og senere innført i Russland. http://en.wikipedia.org/wiki/Koprivshtitsa Din tur! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Haha jeg tror sjansene for at vi for en nordmann på månen hadde vært større enn at jeg hadde klart å gjettet meg fram til den byen Spesielt siden jeg aldri har hørt om den byen eller navnet Her er mitt bidrag Endret 25. april 2015 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Tok du bildet selv? Det ser ut til å være tatt fra vinduet hvor trompetspilleren bruker stå. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Hehe nei Googla bildet Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Tror vi er nære et svært kjent element fra Holocaust her Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Krakow. Riktig Den var kanskje litt lett, jeg håper den neste finner et litt mer utfordrende bilde Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 (endret) Hvor er dette? Endret 25. april 2015 av Quote Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Er det Førde? Gikk på skole der for en del år siden. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 Helt korrekt! Førde er den største byen i Sogn og Fjordane med rundt 13 000 innbyggere. For mange er det kanskje kjent som Norges styggeste by/veikryss, men det har bedret seg med årene. Førde ligger i enden av Førdefjorden, som er aktuell i mediene i dag mtp. dumping av gruveavfall i Førdefjorden. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Helt korrekt! Førde er den største byen i Sogn og Fjordane med rundt 13 000 innbyggere. For mange er det kanskje kjent som Norges styggeste by/veikryss, men det har bedret seg med årene. Førde ligger i enden av Førdefjorden, som er aktuell i mediene i dag mtp. dumping av gruveavfall i Førdefjorden. haha ledde meg ihjel når jeg fant "ikkepedia" sin artikkel om førde. Ble nysjerrig når du sa den var den styggeste byen Endret 26. april 2015 av bigggan Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 26. april 2015 Del Skrevet 26. april 2015 (endret) Siden jeg svarte rett er det vel min tur, så hvor er dette? Endret 26. april 2015 av DagErlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå