Snikpellik Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Dette er nok Jatiyo Sangsad Bhaban i Dhaka, Bangladesh. Parlamentet i landet. Ellevill kombo av brutalisme og modernisme fra tidlig 60-tall. Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Det er selvfølgelig helt riktig. Bygget tok over 20 år å fullføre (1961-82). Mye grunnet krigen som oppstod mellom Bangladesh og Pakistan, men også generelt dårlig råd. Turister kommer ikke inn i selve bygget som rommer nationalforsamlingen (det grå i betong). Men det har en gigantisk park, vannspeil og andre omkringliggende (de i tegl), som er åpent for befolkningen/turister. Noen flere bilder fra komplekset: Snikpellik sin tur. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Da kliner jeg til med et bilde fra i fjor. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Skudd i blinde: Nuuk? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Røst? Røst er riktig. Din tur! Var heldig og fikk fly småfly til og fra Røst i forbindelse med en jobb i fjor. Røst har ca. 500 innbyggere hvor stort sett alle er fiskere. Da jeg var der blåste det så mye at vi bare såvidt fikk lov å fly fra øya igjen. Endret 10. februar 2015 av Snikpellik Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Hadde tenkt til å tippe Røst selv. Har bodd et år i Lofoten, og merkelige nordmenn som gjerder inn tomta si selv om de ikke grenser til noen naboer... Lenke til kommentar
( ) Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 "som gjerder inn tomta si selv om de ikke grenser til noen naboer" Vel, kan det tenkes at der finnes beitedyr - eller at noen lar hunder løpe fritt ? Og så kan det jo være greit at man har det klart for både andre og seg selv hvor grensen går... 1 Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Tipper vi er i Asia. Sri Lanka, for å ta en vill gjetting. Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Kjenner steinen igjen, men husker ikke hvor den ligger Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Sigiriya, Sri Lanka Helt riktig, Din tur! Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) I hvilken by tok jeg dette bildet? Endret 11. februar 2015 av Tkse Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvor befinner jeg meg her? Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Tipper vilt. Quito. Lenke til kommentar
blured Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 La ut en post om Ulan Bator, Mongolia for ikke så lenge siden. Tror jeg kjenner igjen den grønne skyskraperen/høybygningen med buen (det som er nummer to fra høyre) (samt at det er asiatiske tegn på noen av byggene + landskapet i bakgrunnen forteller om at byen ligger kaldt og høyt over havet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå