Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Både Australia og Brasil er feil.

Kan nevne at stedet jeg vil frem til ikke er i Oseania eller Sør-Amerika.

Skal ikke ødelegge for andre her, men tooltip teksten på bildet var noe avslørende ;)

Lenke til kommentar

En kan på nesten alle bilder sjekke metadata og/eller bruke TinEye, og sikkert andre ting også. Men da forsvinner jo litt av poenget med denne tråden...

Angående dette med å søke opp bilder på nettet, så er det en stor fordel å bruke bilder du har tatt selv. Svært sjeldent du får opp noen resultater på bildesøk og lignende da. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bilder man har tatt selv har gjerne metadata med koordinater. Så sånn sett så kan man også da ofte finne ut hvor bildet er fra. Men ser generelt ikke helt poenget med å skulle jukse i denne tråden, mye artigere å gjette og resonnere seg frem til et riktig svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rotterdam, Nederland? (99% sikker ihvertfall... :p )

Om: Spennende by, dro dit i mai utelukkende på grunn av arkitekturen. De er ikke akkurat konservative der, selv om jeg kanskje ikke er mest fan av akkurat det bygget.

De Rotterdam, tegnet av OMA / Rem Koolhaas er et bygg jeg liker bedre. Koolhaas er en virkelig forkjemper for det å bygge stort, og har skrevet en innflytelsesriktekst om akkurat dette som heter Bigness, or the problem of large. [link til tekst for ehm spesielt interesserte].

1JIk176.jpg

Bilde av De Rotterdam. Dette istedet for Barkode? :p

Endret av blured
Lenke til kommentar

Rotterdam, Nederland? (99% sikker ihvertfall... :p )

Om: Spennende by, dro dit i mai utelukkende på grunn av arkitekturen. De er ikke akkurat konservative der, selv om jeg kanskje ikke er mest fan av akkurat det bygget.

De Rotterdam, tegnet av OMA / Rem Koolhaas er et bygg jeg liker bedre. Koolhaas er en virkelig forkjemper for det å bygge stort, og har skrevet en innflytelsesriktekst om akkurat dette som heter Bigness, or the problem of large. [link til tekst for ehm spesielt interesserte].

1JIk176.jpg

Bilde av De Rotterdam. Dette istedet for Barkode? :p

Er selvfølgelig riktig!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...