Tkse Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Både Australia og Brasil er feil. Kan nevne at stedet jeg vil frem til ikke er i Oseania eller Sør-Amerika. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Både Australia og Brasil er feil. Kan nevne at stedet jeg vil frem til ikke er i Oseania eller Sør-Amerika. Skal ikke ødelegge for andre her, men tooltip teksten på bildet var noe avslørende Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Skal ikke ødelegge for andre her, men tooltip teksten på bildet var noe avslørende Det er en lang tradisjon i tråden å lure folk med den. Cancun? Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 En kan på nesten alle bilder sjekke metadata og/eller bruke TinEye, og sikkert andre ting også. Men da forsvinner jo litt av poenget med denne tråden... Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Cancun er også feil. Men vi er litt nærmere nå. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 En kan på nesten alle bilder sjekke metadata og/eller bruke TinEye, og sikkert andre ting også. Men da forsvinner jo litt av poenget med denne tråden... Angående dette med å søke opp bilder på nettet, så er det en stor fordel å bruke bilder du har tatt selv. Svært sjeldent du får opp noen resultater på bildesøk og lignende da. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Kan nevne at stedet jeg vil frem til ikke er i Oseania eller Sør-Amerika. ABC-øyene regnes vel til sør-amerika. Kan vi være et sted i Florida? For eksempel nært Sarasota? Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Bilder man har tatt selv har gjerne metadata med koordinater. Så sånn sett så kan man også da ofte finne ut hvor bildet er fra. Men ser generelt ikke helt poenget med å skulle jukse i denne tråden, mye artigere å gjette og resonnere seg frem til et riktig svar. 1 Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Florida er riktig, men jeg ville sett meg om litt mer til øst. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Drar du 23 miles lengre nord, har du svaret ditt. Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Det er jo så mange byer i det området! Fort lauderdale? Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Fort Lauderdale? Korrekt! Før videre Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Hvor har jeg vært nå? Lenke til kommentar
blured Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 (endret) Rotterdam, Nederland? (99% sikker ihvertfall... ) Om: Spennende by, dro dit i mai utelukkende på grunn av arkitekturen. De er ikke akkurat konservative der, selv om jeg kanskje ikke er mest fan av akkurat det bygget. De Rotterdam, tegnet av OMA / Rem Koolhaas er et bygg jeg liker bedre. Koolhaas er en virkelig forkjemper for det å bygge stort, og har skrevet en innflytelsesriktekst om akkurat dette som heter Bigness, or the problem of large. [link til tekst for ehm spesielt interesserte]. Bilde av De Rotterdam. Dette istedet for Barkode? Endret 9. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Rotterdam, Nederland? (99% sikker ihvertfall... ) Om: Spennende by, dro dit i mai utelukkende på grunn av arkitekturen. De er ikke akkurat konservative der, selv om jeg kanskje ikke er mest fan av akkurat det bygget. De Rotterdam, tegnet av OMA / Rem Koolhaas er et bygg jeg liker bedre. Koolhaas er en virkelig forkjemper for det å bygge stort, og har skrevet en innflytelsesriktekst om akkurat dette som heter Bigness, or the problem of large. [link til tekst for ehm spesielt interesserte]. Bilde av De Rotterdam. Dette istedet for Barkode? Er selvfølgelig riktig! Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Hvor er så dette? (Litt enten/eller oppgave det her, så usikker på hvor lett/vanskelig denne blir). Endret 9. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Brasilia er feil. På sett og vis godt gjettet, men geografisk så er du langt unna. Bygningen på bildet spiller en sentral funksjonell rolle, samtidig som den er en viktig turistattraksjon i byen og landet den ligger i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå