robertaas Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Maurits91, du må nok vente på at du får godkjent svaret ditt før du får legge ut bilde fra Ljubljana. Les førsteposten for regler. Endret 3. februar 2015 av robertaas Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Oi, beklager, jeg var 10000% sikker på at det var Ulaanbaatar, jeg er veldig glad i Mongolia Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Det har ikke manglet på folk tidligere i tråden som har vært heeeeeelt sikre, men som har bommet. Derfor har vi regelen. Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Det har ikke manglet på folk tidligere i tråden som har vært heeeeeelt sikre, men som har bommet. Derfor har vi regelen. Du har rett i det, beklager en gang til Dersom jeg ikke har bommet, så hadde du rett også når det gjelder Ljubljana Går det bra at det er din tur dersom svaret mitt blir godkjent? Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Maurits91: Ulaanbaatar er riktig ja... (Og robertaas hadde vel også rett, så dere får finne ut hvem som fortsetter). Endret 3. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Går det bra at det er din tur dersom svaret mitt blir godkjent? Synes du skal legge ut en ny oppgave hvor du ikke både har med dragen som skal beskytte byen fra Jason og borgen i byen. Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Legger ut en ny oppgave jeg, to døgn siden en aktiv oppgave. Hvor er dette? (Svar gjerne på hva vi ser i bildet også). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Det ser nesten slik ut i en del av havneområdet i Hamburg, der hvor de har den digre modelljernbanen. Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Haha, Hamburg er helt riktig ja, tok lang tid Bildet er av Wasserschloss Speicherstadt. På google.maps: https://goo.gl/maps/OcsB7 Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Vel, for en som har studert arkitektur, og som er glad i Danmark, så var ikke dette den vanskeligste oppgaven (tror jeg). Regner med at det er Bornholm, Danmark. Litt usikker på hvilken av kirkene det er, da Bornholm har flere hvite rundkirker. Men denne må ihvertfall være blant de høyeste (og dermed antakelig også den største), pga støttekonstruksjonene som er plassert rundt. Endret 5. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Trodde rundkirke-kunnskapen var lav her, men der bommet jeg altså. Østerlars Rundkirke på Bornholm er vel er en av de mest kjente. Din tur! Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hehe. Har ikke vært SÅ mye ute og reist (enda), så litt "flaks" at du traff så godt med oppgaven din. Vi får fortsette med litt arkitektur da. Hvilken by og hvilket land? Extra kredz om en tar med arkitekten/arkitektkontoret også. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Ser ut som typisk Snøhetta, men aner ikke hvor. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Var det jeg tenkte også, og det ser ganske generisk europeisk ut. Litt nysgjerrig på svaret nå. Endret 5. februar 2015 av Djn Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hmm. Det er vel kanskje mer et rent arkitekturspørsmål enn et geografispørsmål kanskje. Så legger ut et til bilde av byen det er snakk om: Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Det første bildet er jo kvinneuniversitetet i sørkoreanske Seoul. Kaster oppgaven til noen andre! Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Kvinneuniversitetet i Seoul er helt riktig ja. Tegnet av Dominique Perrault [link til prosjekt, for de som måtte være interesserte]. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Litt kjedelig at jeg ikke fikk et bilde uten den dumme bua, men dere ser da litt Hvor kan nå dette være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå