blured Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 For å tippe litt videre: Bygningene ser europeiske ut (tenkte først det var en togstasjon), og tror oftere at fotgjengerovergangskilt er gule utenfor europa. Bilparken ser ikke ut som den mest moderne, så kanskje ikke det rikeste landet. Med tanke på at det er rundt et stort marked, og bygningene ikke er så veldig høye (i Barcelona så er de f.eks. gjerne 6 etasjer+), så er kanskje ikke byen den aller største. Menneskene på høyre side der går med mørke klær (øst europa?), og forholdsvis varmt kledd, så ikke det varmeste landet. Kan også se ut som om ene dama har på seg pels, så da begynner vi å nærme oss Russland. Såå tipper at det kanskje er en by i enten Estland/Latvia/Litauen (men har ikke vært i noen av de landene, så vanskelig å være helt sikker) 1 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Veldig god beskrivelse! Grusomme ting som skjedde det året ja, jeg er sikker på at jeg ville følt meg rimelig uvel i det rommet. Men vi går videre til et litt hyggeligere sted, men hvor er det? (beklager dårlig kvalitet)] Minner meg veldig om noe jeg så i Vilnius, men tror kanskje vi skal til Frankrike? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Veldig god beskrivelse! Grusomme ting som skjedde det året ja, jeg er sikker på at jeg ville følt meg rimelig uvel i det rommet. Men vi går videre til et litt hyggeligere sted, men hvor er det? (beklager dårlig kvalitet)] Minner meg veldig om noe jeg så i Vilnius, men tror kanskje vi skal til Frankrike? Jeg tror du traff veldig godt der jeg! I bildet ser man markedet Halés Turgus som ble grunnlagt så tidlig som i 1906. Markedet er ikke akkurat modernisert i siste, her føler man seg fort 20-30år tilbake i tid når man ser oppbygning og struktur, samt hva som blir solgt. Jeg synes det er veldig flott at selv om Vilnius har strøk som er like moderne som sentrum av Oslo, men de bevarer fortsatt det gamle og originale. Folk er fornøyde med det de har, noe som legger store områder som er 100% Litausk/Sovjetisk uten påvirkning utenfra. Det var virkelig interresant å gå gatelangs i området rundt markedet. Ikke bli låst i gamlebyen om dere reiser til Vilnius, det er jammen mer å se på!! Veldig god ressonering @Blured selv om @Barista Bob trakk det lengste strået her og fører videre Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Hvor var jeg i går? Byen er en av landets eldste. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) De brune stein-bygårdene ser litt nord-USA ut for meg, som forsåvidt kan stemme med at New England ble kolonisert tidlig ... men er det så flatt der oppe, eller er det rett og slett en helt annen eks-koloni? (Australia eller sørafrika er vel flate nok, men...). Hm. Endret 31. januar 2015 av Djn Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Ser ut til at de har venstrekjøring. Canberra? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Syns det ligner farlig mye på et amerikansk flagg på flaggstangen. Venstrekjøringen til Robertaas kan like gjerne være en enveiskjørt gate, så jeg heller mot at det er USA. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Vi skal til USA Vil bare legge til at det ikke er jeg som har tatt bildet, så det er ikke like grønt der nå. Endret 31. januar 2015 av Barista Bob Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Med så mye grønt i bakgrunnen tenker jeg umiddelbart Virgina. Alternativet ellers er kanskje Dover, NH? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Med så mye grønt i bakgrunnen tenker jeg umiddelbart Virgina. Alternativet ellers er kanskje Dover, NH?Vi skal ikke til Virginia eller New Hampshire. Byen var hjemsted for en ganske kjent rettsak på 1800-tallet. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 New Haven, Connecticut. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 New Haven, Connecticut.Riktig! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Jeg gir stafettpinnen videre og up for grabs, har dessverre ikke tilgang på noen bilder her jeg er nå Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Da får jeg endelig mulighet til å teste det kulturelle nivået til folket. Hvor? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Arkitekturen ser litt Hundertwasser ut, uten at jeg husker - eller har besøkt i person - noe han har tegnet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Du er absolutt inne på noe, men så var det sted da. Endret 1. februar 2015 av robertaas Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Samme førsteinntrykk som Djn, men jeg har vært i og sett flere av hans signaturbygg uten at jeg kan huske akkurat en slik bakgrunn som man kan skimte her. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Da prøver vi litt mer. Det er lov å gjette. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Dette er sikkert HELT på viddene, men jeg mener jeg så noe som liknet på den bygningen der i en bildeserie fra forskjellige byer i japan. Husker ikke hvilken by det var. Kyoto eller Osaka kanskje? Fyren som dere nevnte over som jeg aldri har hørt om hørtes ikke videre japansk ut... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Dette er sikkert HELT på viddene, men jeg mener jeg så noe som liknet på den bygningen der i en bildeserie fra forskjellige byer i japan. Husker ikke hvilken by det var. Kyoto eller Osaka kanskje? Fyren som dere nevnte over som jeg aldri har hørt om hørtes ikke videre japansk ut... Et søppelforbrenningsanlegg i Osaka har hatt besøk av denne Østerrikske kunstneren. DIn tur! Endret 2. februar 2015 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå