crazylazyboy Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Takk for det Hvor kan jeg ha vært nå tro? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Et sovjettid-tårn. Det er flere som ser nesten like ut. Flere av dem i Moskva, men jeg tipper at dette er det jeg så i Warzawa. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Sovjettid-tårn ja, Warzawa nei Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Kjørte også forbi ett av dem vest i Moskva, mener det var et universitet som hadde huset. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Minner om en bygning jeg så i Kiev, så jeg tipper det. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Vilnius, Litauen. Såvidt jeg vet finnes det tre slike i Europa i dag, i Vilnius, Warszawa og Moskva, er bare sistnevnte jeg ikke har fått sett. Den i Vilnius kalles visstnok "Stalins bursdagskake" på folkemunne. Er god utsikt på toppen Edit: Faen, begynner å bli gammel. Mente selvsagt Riga... Endret 7. januar 2015 av Kjeven Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Et sovjettid-tårn. Det er flere som ser nesten like ut. Flere av dem i Moskva, men jeg tipper at dette er det jeg så i Warzawa. Tårnet i Warszawa definerer sentrum og er gigantisk. Står nå sammen med skyskrapere. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er nok Riga som er rett her ja Latvian Academy of Sciences http://en.wikipedia.org/wiki/Latvian_Academy_of_Sciences Likte byggestilen veldig godt og når jeg fant ut at der var utkikksplattform tok jeg en tur, meget fint! Anbefales Før videre Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hvor finner man denne karen? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Har på følelsen at jeg har vært der. Chisinau? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Doh, det var selvsagt der jeg så denne ved hovedgata.. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Kan dette være Tiraspol? Spot on. Bildet er av parlamentsbygningen i "hovedstaden" Tiraspol i liksomlandet Transnistria, en utbryterrepublikk i Moldova, med en (ny!) statue av Lenin foran. Kan lett tas som en dagstur fra Chisinau, men for å virkelig få følelsen av Europas siste kommuniststat ville nok jeg anbefalt å være der et par dager. Selve byen Tiraspol har lite å by en turist, men det finnes et par steder av interesse ellers om i "landet". De kan også (visstnok) skilte med Europas billigste sprit. Grøtmannen fører videre! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Der var jeg litt for sen gitt, tror jeg hadde tatt den ganske greit Lenke til kommentar
Djn Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Oppgaven er fri. Ok, jeg kan ta den: Hvor var jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå