Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fant du en vanskelig en, robertaas.

Bygget er modernisme, nymodernisme eller high tech og det finnes det mange av i alle byer, land og verdensdeler.

 

Derfor tipper jeg på to bygg jeg har sett som er tilsvarende dette bygget (får jeg lov å tippe på to plasser?) Det ene ligger i London sør av Liverpool Street Station (City?) og det andre ligger i Paris sør/øst av Notre Dame (ikke på øya). Kjenner ikke navnene på noen av plassene.

Lenke til kommentar
Denne er ikke lett, amrikanske byer er nesten prikk like. Nesten alle byer med over 100.000 innbyggere har høyhus... Men regner med at det er nordamerika med baseballbane i forgrunnen?

 

Dallas?

Howdy, cowboy.....Dallas...... a blunder.... post-143694-1217572519.gif ...Yhaaaaa..

 

Edit: Dere må vurdere en annen verdensdel.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Trodde tråden gikk ut på å legge ut bilder av kjente landemerker/byer og ikke helt anonyme byer uten spesielle kjennetegn som kan være hvor som helst i verden.

 

http://en.wiktionary.org/wiki/wild-goose_chase

 

Det er en del kjennemerke på bilde og ut i fra regelverket som bruno99 har laget kan et slik bilde være med (etter min definisjon). Hvis du kjenner byen litt fra før er den lett gjenkjennelig (not wild goose chase). Regelen er; bilder så folk kan ha en mulighet til å se hvor bilde er fra. Og hvis du ikke kjenner byen (det var overraskende), så kan det være andre som kjenner til den.

 

Angående tipping av Perth og Brisbane, så er dere på rett spor.....

 

Edit: Legger inn nytt bilde av et kjent landemerke (som forøvrig også er med på første bilde).

post-143694-1217583214_thumb.jpg

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...