Tkse Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Ser ikke helt sammenhengen "mas duro" har med dette å gjøre. Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Søren også, visste jeg ikke burde skrive at det ble en overraskelse . Jeg avslører den først som sist: Svaret er Madurodam, en kjent miniatyrby i Haag. Madurodam er blant Nederlands største turistattraksjoner, og ble åpnet i 1952. Alt i parken er i perfekt skala 1:25. Den består av typiske hollandske motiv. Det ligger ENORMT med jobb bak dette stedet. Byen har blant annet en mini-jernbane på cirka fire kilometer, samt 50.000 lys. Miniatyrbilene kjører i snitt 2.250 mil i året. Elever fra nærliggende skoler velger sågar en egen borgermester for byen. Må innrømme at hadde litt dårlig samvittighet da jeg postet bildene, men du verden hvor moro . Ser dere nærmere på noen av dem igjen(f.eks nærbildet fra den siste gata), ser dere også tydelig at "menneskene" er laget av plastikk. Men det la ingen av dere merke til, selv om jeg hintet underveis . Jeg legger ved noen bilder til, som viser stedet fra mer avslørende vinkler. Blant annet ser dere torget (som jeg også tidligere la ut) fra et annet ståsted. Også det tredje motivet nedenfor har jeg lagt ut tidligere. Ikke akkurat som det virket ved første øyekast? . Beklager, men kunne ikke dy meg. Men artig var det. robertaas tok den vel egentlig, men mistenker at du googlet? Hvis ikke var Hargo så å si der. Men rett skal være rett, og da er oppgaven åpen. Og crazylazyboy, ja du bør ta turen. Men fristelsen ble kanskje plutselig ikke like stor? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 robertaas tok den vel egentlig, men mistenker at du googlet? Hvis ikke var Hargo så å si der. Men rett skal være rett, og da er oppgaven åpen. Neida, det holder å lese denne tråden. Første jeg tenkte var Madurodam i Nederland. Ikke akkurat noen storby, men utvilsomt et fint sted. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Siden man er inne på temaet miniatyrer er denne aktuell. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Miniatyr av Krakow? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Vi er nok i Polen, men har ikke peiling ut over det. Wroclaw? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Vi er nok i Polen, men har ikke peiling ut over det. Wroclaw? Hagenissebyen Wroclaw er helt riktig. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Jeg står over posting av ny oppgave, har reist svært lite i det siste og husker ikke hva jeg har postet her allerede Endret 11. mars 2014 av mandela Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Og crazylazyboy, ja du bør ta turen. Men fristelsen ble kanskje plutselig ikke like stor? Ser jeg bør lære noe her. Jeg har altså vært i Haag uten å få med meg dette. Må gjøre leksa mi bedre for å ikke gå på sånne tabber senere, irreterende Den nye oppgaven: Skal vi til Mexico? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Slenger meg på Mexico og tipper Cancun. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Er nok beveget oss enda lengre vekk. Mexico er nærmest så langt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Ser ut som en tilfeldig badeby i Florida a Daytona. Men jeg kjenner ikke igjen tårnet. Endret 11. mars 2014 av Lycantrophe Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hmm.. treg med å trykke send når noe er på tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå