Hakataramea Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Gått snart en uke, så Hargo får ha meg unnskyldt (evt. legge ut når han kommer på at det var hans tur). Hvor er dette tatt? Endret 12. januar 2014 av Hakataramea Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg er imponert, trodde denne var vanskelig. Så får andre avgjøre om det holder med land. Stedet er trolig lite kjent, men navnet på steinen kan være kjekt å ha. Dette er for øvrig verdens største kjente meteoritt, og et interessant sted å besøke. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg er imponert, trodde denne var vanskelig. Så får andre avgjøre om det holder med land. Stedet er trolig lite kjent, men navnet på steinen kan være kjekt å ha. Dette er for øvrig verdens største kjente meteoritt, og et interessant sted å besøke. Det var interresant, jeg værken sett eller hørt om denne meteoritten før, jeg valgte Namibia fordi landskapet var veldig likt som det jeg har sett på bilder før. Men siden det var mest flaks synes jeg ikke dette skal godkjennes enda, sikkert noen der ute som kan navnet på steinen Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Jepp. Hvordan visste du det? Den er verdens største kjente, og veier knapt 60 tonn. Den falt visst for under 80.000 år siden. Den ble funnet på en åker i 1920. Innholdet er blant annet 84 prosent jern. Størrelsen er 2,7 x 2,7 x 0,9 meter. Da er Tkse nestemann. Endret 12. januar 2014 av Hakataramea Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Hadde faktisk et foredrag om meteoritter på skolen for en stund tilbake siden og Hoba var naturligvis med der Uansett. Hvor er dette? Endret 12. januar 2014 av Tkse Lenke til kommentar
toreae Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jepp. Hvordan visste du det? Den er verdens største kjente, og veier knapt 60.000 tonn. Den falt visst for under 80.000 år siden. Den ble funnet på en åker i 1920. Innholdet er blant annet 84 prosent jern. Størrelsen er 2,7 x 2,7 x 0,9 meter. Da er Tkse nestemann. 60 tonn kansje? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Tyskland tror jeg? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Tenker på Polen jeg, Poznan kanskje? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Eller kanskje det ligger i Tsjekkia ? Endret 12. januar 2014 av WeirdFace Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) toreae: Ja, 60 tonn, ikke 60.000 . En detalj på noen titusen tonn der altså. Har endret det nå. Endret 12. januar 2014 av Hakataramea Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Lykke til:) Beklager for elendig bilde, men orket ikke å laste opp et av mine egne fra mobilen.. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 by.jpg Lykke til:) Beklager for elendig bilde, men orket ikke å laste opp et av mine egne fra mobilen.. Selvom det lå i Tyskland så ville jeg gjerne ha navnet på byen også og ville derfor ikke godkjent svaret ditt helt. Mulig det var litt dårlig formulert ifra min side... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Fra førstposten. Jeg lager en spørrelek i geografi hvor jeg legger ut et bilde av et kjent landemerke/By bilde eller andre bilder så folk kan ha en mulighet til å se hvor bilde er fra. Dere svarer på hvilket by eller sted det er og hvilket land byen eller stedet/landemerket ligger i. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Greit nok. Som sagt dårlig formulert fra min side. Men man skal vel si at den og den fører videre. Nok om det. Jeg tipper vi er et sted i Sverige? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 (endret) Selvom det lå i Tyskland så ville jeg gjerne ha navnet på byen også og ville derfor ikke godkjent svaret ditt helt. Mulig det var litt dårlig formulert ifra min side... Fra førstposten. Beklager, er ny i denne tråden, skal prøve å gjette land og by neste gang, my bad Edit: Sverige er feil, men det er i Skandinavia ja Kommer med nytt hint imorgen etter skolen hvis ingen har gjettet det Endret 13. januar 2014 av Macklemore Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Skulle vi ikke vært frem til denne Tyske byen også? Ellers så tipper jeg denne nye er i Mariestad men det er vansklig å se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå