Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er imponert, trodde denne var vanskelig. Så får andre avgjøre om det holder med land. Stedet er trolig lite kjent, men navnet på steinen kan være kjekt å ha. Dette er for øvrig verdens største kjente meteoritt, og et interessant sted å besøke.

Det var interresant, jeg værken sett eller hørt om denne meteoritten før, jeg valgte Namibia fordi landskapet var veldig likt som det jeg har sett på bilder før. Men siden det var mest flaks synes jeg ikke dette skal godkjennes enda, sikkert noen der ute som kan navnet på steinen :)

Lenke til kommentar

Jepp. Hvordan visste du det? Den er verdens største kjente, og veier knapt 60 tonn. Den falt visst for under 80.000 år siden. Den ble funnet på en åker i 1920. Innholdet er blant annet 84 prosent jern. Størrelsen er 2,7 x 2,7 x 0,9 meter. Da er Tkse nestemann.

Endret av Hakataramea
Lenke til kommentar

Jepp. Hvordan visste du det? Den er verdens største kjente, og veier knapt 60.000 tonn. Den falt visst for under 80.000 år siden. Den ble funnet på en åker i 1920. Innholdet er blant annet 84 prosent jern. Størrelsen er 2,7 x 2,7 x 0,9 meter. Da er Tkse nestemann.

 

60 tonn kansje?

Lenke til kommentar

Selvom det lå i Tyskland så ville jeg gjerne ha navnet på byen også og ville derfor ikke godkjent svaret ditt helt.

 

Mulig det var litt dårlig formulert ifra min side...

Fra førstposten.

Beklager, er ny i denne tråden, skal prøve å gjette land og by neste gang, my bad :)

 

Edit: Sverige er feil, men det er i Skandinavia ja :) Kommer med nytt hint imorgen etter skolen hvis ingen har gjettet det

Endret av Macklemore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...