Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der har jeg vært.. :) Karlsruhe, skal det vel være.

Det har jeg også :)

 

På samme plassen finner du en liten pyramide som markerer den første grunnsteinen til byen Karlsruhe. Jeg synes Karlsruhe var positivt og litt annerledes, det er veldig gode shoppingmuligheter i sentrum med lite trafikk og masse butikker. Kom over flere "kiosker" som bare solgte vannpiper og litt røyk, det har jeg sett lite til ellers i Tyskland, kan undres hvorfor det er sånn.

 

Da sender jeg stafettpinnen over til deg igjen :)

Lenke til kommentar

Det har jeg også :)

 

På samme plassen finner du en liten pyramide som markerer den første grunnsteinen til byen Karlsruhe. Jeg synes Karlsruhe var positivt og litt annerledes, det er veldig gode shoppingmuligheter i sentrum med lite trafikk og masse butikker. Kom over flere "kiosker" som bare solgte vannpiper og litt røyk, det har jeg sett lite til ellers i Tyskland, kan undres hvorfor det er sånn.

 

Da sender jeg stafettpinnen over til deg igjen :)

 

Karlsruhe er en veldig flott by, ja. Var vel ikke sånn kjempe turist-aktig tur jeg var på den gangen jeg var der da. Kjenner noen tyskere fra sin studietid i Norge, så besøkte noen av dem i fjor sommer, og bodde noen dager i Mainz og Karlruhe. Var der under festivalen "das fest" som er ganske store greier der nede. Morsomme opplevelser. Fikk med oss litt av byen også, og husker spesielt at vi tok trikken mot Ettlingen som ble nevnt over her, og da husket jeg også hvilken by det var. Kjempeflott by, som jeg gjerne drar til igjen :)

 

post-152151-0-74929800-1385172496_thumb.jpg

 

Hvilken by finner vi dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...