Pernicious Weed Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Der har jeg vært.. Karlsruhe, skal det vel være. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 22. november 2013 Del Skrevet 22. november 2013 Der har jeg vært.. Karlsruhe, skal det vel være. Det har jeg også På samme plassen finner du en liten pyramide som markerer den første grunnsteinen til byen Karlsruhe. Jeg synes Karlsruhe var positivt og litt annerledes, det er veldig gode shoppingmuligheter i sentrum med lite trafikk og masse butikker. Kom over flere "kiosker" som bare solgte vannpiper og litt røyk, det har jeg sett lite til ellers i Tyskland, kan undres hvorfor det er sånn. Da sender jeg stafettpinnen over til deg igjen Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Det har jeg også På samme plassen finner du en liten pyramide som markerer den første grunnsteinen til byen Karlsruhe. Jeg synes Karlsruhe var positivt og litt annerledes, det er veldig gode shoppingmuligheter i sentrum med lite trafikk og masse butikker. Kom over flere "kiosker" som bare solgte vannpiper og litt røyk, det har jeg sett lite til ellers i Tyskland, kan undres hvorfor det er sånn. Da sender jeg stafettpinnen over til deg igjen Karlsruhe er en veldig flott by, ja. Var vel ikke sånn kjempe turist-aktig tur jeg var på den gangen jeg var der da. Kjenner noen tyskere fra sin studietid i Norge, så besøkte noen av dem i fjor sommer, og bodde noen dager i Mainz og Karlruhe. Var der under festivalen "das fest" som er ganske store greier der nede. Morsomme opplevelser. Fikk med oss litt av byen også, og husker spesielt at vi tok trikken mot Ettlingen som ble nevnt over her, og da husket jeg også hvilken by det var. Kjempeflott by, som jeg gjerne drar til igjen Hvilken by finner vi dette? Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hmm, mener på å ha vært der eller en lignende plass. Husker ikke helt navnet på byen, men skal se om jeg kommer på. Om det er i Tyrkia, i Side, Manavgat område. Finnes flere sånne, men husker har sett en sånn der. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Side i Tyrkia er helt rett, ja Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Vil fram til navnet på landet, men om dere kan navnet på plassen/området er det bare skryte av dere selv Er usikker på vanskelighetsgraden her, men tror den burde være ganske ok. Tar et hint nå: Det er verdens største av sitt slag. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Namibia? Minner om den saltsletta Top Gear kjørte over en gang i tida. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Saltørken i Bolivia? Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Saltørken i Bolivia? Ja, riktig det! Ligger på rundt 3600m høyde og er med 10.500km² den største saltørkenen i verden. Har veldig lyst innom der engang og ta en liten rundreise igjenom noen plasser i Sør-Amerika. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Namibia? Minner om den saltsletta Top Gear kjørte over en gang i tida. Husker dette, var vel i Botswana den lå om jeg ikke husker feil? Den er nok også litt mindre enn Bolivia, uff dette var en ydmykene post, beklager det, men rett skal være rett Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hadde helt glemt dette! Kanskje ikke det beste bildet, men jeg får heller legge ut noen hint hvis det blir for vanskelig. Hvor ligger dette monumentet? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Ett spørsmål: Siden det tydeligvis er stillaser i sving nede på monumentet, er der også noe sånt oppe på monumentet, eller er utseendet på denne delen som normalt ? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Ingen stillaser på toppen, den delen er som normalt. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Er det kanskje en stjerne. En ensom stjerne? Monumentet ser kjent ut. Tror vi skal sør i USA, Texas. Men usikker på navn på monument eller spesifikk lokasjon. Tipper på største by, Houston. Endret 26. november 2013 av kmatis Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Farlig nærme! Kan avsløre at et kjent slag tok sted her. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Er det ikke Texas Independence Monument (tror ikke det er det offisielle navnet)? Isåfall er det i Harris, som nesten kan kalles en del av stor-Houston. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 San Jacinto Monument er navnet. Var bare ute etter noe litt mer spesifikt enn Houston. Det er forøvrig verdens høyeste 'monumental column', noen få meter høyere enn Washington monumentet. Det var her det avgjørende slaget i Texasrevolusjonen tok sted i 1836. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 San Jacinto Monument er navnet. Var bare ute etter noe litt mer spesifikt enn Houston. Det er forøvrig verdens høyeste 'monumental column', noen få meter høyere enn Washington monumentet. Det var her det avgjørende slaget i Texasrevolusjonen tok sted i 1836. hvem fikk egentlig riktig nå og skal legge ut ny oppgave? Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 (endret) Min! Hvor var jeg i sommer? (trykk på bildet for større visning) Endret 28. november 2013 av kmatis Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Du skulle nok dekket hele skitet, for dette så veldig Rumensk ut, eller bommer jeg? Jeg må vel bare tippe på Bucuresti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå