robertaas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Signapore har venstrekjøring... og har aldri hørt om noen som drar dit med spennende arkitektur som begrunnelse. Heller ikke til London. Endret 8. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Har sjekket litt. Når du nevner spennende arkitektur. Da må det være Barcelona i Spania. Torre Agbar in Barcelona’s Plaza de las Glorias Endret 8. januar 2008 av SirEmanon Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Swiss Re Tower i London har en lignende form, men har spiralformet overflate og ikke samme lyseffekter. Torre Agbar(Tilhører Aguas de Barcelona) i Barcelona er rett. Og plassen er alt annet enn gloriøs. Endret 8. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Da får jeg ta en skulptur. Hva heter skulpturen og i hvilke by ligger den? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Berninis obelisk i Roma Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Du er flink. Den fant du overraskende fort. Skulpturen er Bernini's elefant som bærer en obelisk på ryggen utenfor kirken Santa Maria sopra Minerva. Obelisken er en av elleve egyptiske obelisker i Roma. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Har sjekket litt. Når du nevner spennende arkitektur. Da må det være Barcelona i Spania. Torre Agbar in Barcelona’s Plaza de las Glorias sagrada familia! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har vært endel ganger i Roma. Er veldig mye å se der. Enda et eget bilde fra i høst... av landemerke fra en liten hovedstad: Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Obelisken er en av elleve egyptiske obelisker i Roma. Flere som har lest Angels and Demons? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Du har visst reist endel, kan det være Tallinn? Skal forresten dit senere i år. Landet er da Estland Endret 8. januar 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Nevski-katedralen i Tallinn ja. Skikkelig fin den. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Uten europesk nøtt, hvilken by, hvilket land? Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Liten nøtt her: Hint: Litt nord for midt i Asia, i Hovedstaden, storting i dette landet er her. Endret 9. januar 2008 av sCuper Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 sCuper Hvis du har lest reglene så er det mannen med riktig svar som skal legge ut nytt bilde, dvs gjetter du riktig svar kan du legge ut nytt bilde Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 sCuper Hvis du har lest reglene så er det mannen med riktig svar som skal legge ut nytt bilde, dvs gjetter du riktig svar kan du legge ut nytt bilde EDIT: Kan det være Parlamentet i Ulan Bator i Mongolia? Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 sCuper Hvis du har lest reglene så er det mannen med riktig svar som skal legge ut nytt bilde, dvs gjetter du riktig svar kan du legge ut nytt bilde EDIT: Kan det være Parlamentet i Ulan Bator i Mongolia? Ja, det er det. Sorry for å ikke ha fulgt reglene, men jeg har bodd fem år av mitt liv i mongolia så jeg hadde litt lyst til å se om noen gjettet det. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Bilde her tidligere, før regelen ble brutt, er La Paz i Bolivia (som er lagt ut av bruno99). Endret 9. januar 2008 av SirEmanon Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg tar sjansen å legger ut et nytt bilde før en bekreftelse at det er rett, fra Bruno99. Jeg er 100% sikker at det er rett. Byen er lett gjenkjennelig. Et nytt bilde. Hvilken by er dette? Hvilke land? Det er langt fra den største byen i landet....... Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hmm. Om jeg husker riktig er det Rethymnon på øya KReta i landet Hellas, og det vi ser her er slutten på en lang strandpromenade. som slutter her vi ser og det er fult av restauranter langs vannet i denne lille bukta. Om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Stemmer det! Finn et nytt bilde du........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå