( ) Skrevet 6. november 2013 Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Severomorsk har man hørt om - arkivet ville bare ikke oppgi navnet... ;-) Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 6. november 2013 Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Betyr det at du setter oppgaven fri for de som har bilde fra en by som andre kan ha hørt om? Oppgaven er fri ja, jeg antok det var selvsagt. Sarkasmen kan du spare meg for; du trenger ikke å snakke for de andre deltakerne. 2 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 6. november 2013 Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Tar´n je Hvor skal vi nå? Trenger kun land på denne. Vil også gi dere et hint på veien, om dette hadde vært en kommune i Norge ville det vært en av de 50 minste i areal Lenke til kommentar
madammim Skrevet 6. november 2013 Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Et lite knøtteland, med andre ord Tipper vi er i Afrika. Der er det jo noen land som er veldig små. Gambia er vel ett av de minste? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 6. november 2013 Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Jeg vil ikke røpe noe om verdensdel enda, Gambia er godt skudd men ikke riktig. Dette landet har vært et av verdens rikeste i nyere tid men på grunn av dårlig ledelse og dårlige beslutninger endte landet på randen til konkurs. En stormakt ville da bruke landet som nasjonal dumpingplass men det fikk ikke gjennomslag. Etter gode internasjonale innsprøytninger går det fortsatt rundt der. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Syntes dette høres farlig ut som Kypros. Så ja, Kypros? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Syntes dette høres farlig ut som Kypros. Så ja, Kypros? Desverre Jeg vil bare medføye at selv om Gambia er lite i sammenheng med Afrika så er det gigantisk i forhold til vårt land. Jeg sa at det ville vært blandt norges 50 minste kommuner, Gambia er større enn vår største, Kautokaino. En annen ting som er litt interresant er at det er litt komplisert å komme seg hit. Det er veldig få flygninger til landets eneste flyplass Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 par nye hint: Landet har vært et av verdens tjukkeste og mest usunne grunnet mye dårlige importvarer. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 8. november 2013 Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 Blindskudd: Nauru. (Jeg vet at Nauru stemmer med regional-geografien, men jeg husker bare ikke om det er det riktige landet...) Og av upraktiske grunner: Hvis jeg har rett, er oppgaven fri fra det øyeblikk oppgavestiller bekrefter riktig svar - og tok jeg feil, vel, så får dere ha lykke til... Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 8. november 2013 Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 Blindskudd: Nauru. (Jeg vet at Nauru stemmer med regional-geografien, men jeg husker bare ikke om det er det riktige landet...) Og av upraktiske grunner: Hvis jeg har rett, er oppgaven fri fra det øyeblikk oppgavestiller bekrefter riktig svar - og tok jeg feil, vel, så får dere ha lykke til... Nauru er da riktig Var det kjent for dere andre? Dere har i alle fall lært litt nå. Det er en øy i Oseania på kun 21km2. Det er under 100km vei på øya, mesteparten av den ligger i hovedveien rundt øya. Administrativt senter/hovedstad er Yaren og det bor rundt 10 000 mennesker der Lenke til kommentar
( ) Skrevet 8. november 2013 Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 Jeg minner for ordens skyld om at jeg stilte oppgaven fri... Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Tar en til jeg da siden ingen andre er intrresserte Fyr løs Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Tyskland, ganske langt vest i Tyskland. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Tyskland, ganske langt vest i Tyskland. Tja, det er dog en annen himmelretning som ville vært mer forklarende her Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Ah, kjenner bildet igjen! Men husker ikke plassen, har 3 alternativer, en av dem er riktige Er det Karlsruhe?! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Ah, kjenner bildet igjen! Men husker ikke plassen, har 3 alternativer, en av dem er riktige Er det Karlsruhe?! Bildet er tatt med ditt kamera og du står rett bak meg, haha. Men Karlsruhe er ikke rett, er nok litt mindre Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Come on folkens Dere vet nå at byen er i Tyskland, men ikke vest og dere vil også om dere zoomer se at bilskiltet har KN som gir et hint om navnet Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Vanskelig å skille de byene nede i Tyskland der.. Vært i en del av disse, men trokke jeg har vært her, så da prøver vi Konstanz med bakgrunn av bilskiltet. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Vanskelig å skille de byene nede i Tyskland der.. Vært i en del av disse, men trokke jeg har vært her, så da prøver vi Konstanz med bakgrunn av bilskiltet. Og det er jo riktig Himmelretningen vi skulle til er sør og Konstanz ligger nærme Bodesjøen. Byen ligger også klint oppi grensa til Sveits hvor man finner byen Kreuzlingen på andre siden. Vi hadde et stopp på vår interrailtur her på veg til Zurich. Da er det din tur Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. november 2013 Rapporter Del Skrevet 13. november 2013 Fra flyplassen i Zurich kan man fra underetasjen ta tog rett til Konstanz. Direktetoget tar ca en time og koster 22 euro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå