Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OBS: Min første gang her. Er det noe annet jeg skal gjøre? Kun bilde først, og deretter hint eller evt. flere bilder om det blir for vanskelig?

Kan også lurt legge ut litt info om det finnes noe litt interesangt om byen vi skal til. Kan da ofte være litt lærerikt og er litt mere gøy.

 

Hmm jeg tror vi skal en plass i Tyskland, kjenner ikke til kirka, men den statuen kan vise en fugl/ørn. Litt usikker, og det ene huset har sånn falsk vegg. Men har sett begge deler også i Spania som er nevnt over.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke røpe om land er riktig eller feil helt enda.

 

Det er en relativt liten by i europeisk målestokk med ca 150 000 innbyggere. Legger ved et nytt bilde.

 

T2RlSk5R.jpeg

 

Befinner vi oss i Italia eller Vatikanstaten ?

 

Kanskje du burde legge til enkelte kuriositeter eller lignende (hvis det er noen ) fra dette området som vi skal frem til ?

Lenke til kommentar

Robertaas treffer med et av landene han nevner. Byen har gjennom historien vært kjent for ølbrygging, og har i dag innredet en gammel kirke som bryggeri. Der serverer de øl etter oppskrifter som stammer helt tilbake til 1402. Man kan også finne flere museer i byen, inkludert landets eldste. Togstasjonen i byen ble brukt under innspillingen av Ocean's Twelve, og er kjent for å være en av de eldste togstasjonene i respektive land.

 

Lübeck er forresten feil.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...