iniestagram Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Skal vi til Köln? Jeg er usikker fordi jeg bare ser et tårn, men jeg prøver Köln er feil. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Köln er feil. Vi har ikke særlig mange holdepunkter å gå ut ifra da, men jeg gjetter Spania... Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 OBS: Min første gang her. Er det noe annet jeg skal gjøre? Kun bilde først, og deretter hint eller evt. flere bilder om det blir for vanskelig? Kan også lurt legge ut litt info om det finnes noe litt interesangt om byen vi skal til. Kan da ofte være litt lærerikt og er litt mere gøy. Hmm jeg tror vi skal en plass i Tyskland, kjenner ikke til kirka, men den statuen kan vise en fugl/ørn. Litt usikker, og det ene huset har sånn falsk vegg. Men har sett begge deler også i Spania som er nevnt over. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg føler egentlig vi skal til England nå, de har flere katedraler og jeg synes ariktekturen ser lik ut. Klassisk høyblokk i bakgrunn og typisk trekk på husene i gatene. Noemn by vet jeg ikke inntil videre men jeg gjetter på Canterbury for å si noe Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg vil ikke røpe om land er riktig eller feil helt enda. Det er en relativt liten by i europeisk målestokk med ca 150 000 innbyggere. Legger ved et nytt bilde. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Det er kanskje noen som lurer på hvilken Cordoba det var, siden det er så mange av dem. Hehe, ja. Cordoba, Argentina er det. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vil ikke røpe om land er riktig eller feil helt enda. Det er en relativt liten by i europeisk målestokk med ca 150 000 innbyggere. Legger ved et nytt bilde. Befinner vi oss i Italia eller Vatikanstaten ? Kanskje du burde legge til enkelte kuriositeter eller lignende (hvis det er noen ) fra dette området som vi skal frem til ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ser ut som nord i Tyskland, men kan jo også være Nederland eller Danmark. Har ikke studert bildene så nøye. Lübeck? Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Robertaas treffer med et av landene han nevner. Byen har gjennom historien vært kjent for ølbrygging, og har i dag innredet en gammel kirke som bryggeri. Der serverer de øl etter oppskrifter som stammer helt tilbake til 1402. Man kan også finne flere museer i byen, inkludert landets eldste. Togstasjonen i byen ble brukt under innspillingen av Ocean's Twelve, og er kjent for å være en av de eldste togstasjonene i respektive land. Lübeck er forresten feil. Endret 28. oktober 2013 av jonastra Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Korrekt. Bloemenstad er altså kallenavnet på byen vi skulle frem til, Haarlem. Ligger 10 km utenfor Amsterdam, en by jeg anbefaler alle å ta en tur til! Endret 28. oktober 2013 av jonastra Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Usj, der har jeg jo vært. Skikkelig sløvt å ikke kjenne igjen byen. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Ikke vært der selv, og eneste grunnen til at jeg gjenkjente stedet var at en nederlender for bare en uke siden hadde vist meg bilde derfra. Er absolutt et sted jeg ønsker å besøke Jeg har ikke mulighet til å legge ut ny oppgave før om et par dager, så derfor lar jeg den gå fri. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Tar den jeg Her var jeg i sommer, hvor er det? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har ikke peiling. Det eneste man kan se er jo ett hus. Jeg bare gjetter: Danmark ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Du var og tittet på Europas største slott? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Du var og tittet på Europas største slott? Nei dessverre Det var siste by på vår interrailtur og det var lite penger igjen. Vi tok oss ikke råd til mer enn en natt og da valgte vi heller å bruke vår tid i byen. Men likte meg godt uansett Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har ikke peiling. Det eneste man kan se er jo ett hus. Jeg bare gjetter: Danmark ? Glemte å svare deg. Nei det er feil. Ser du ikke asiaterne? Har man litt erfaring tror jeg man skal kjenne igjen arkitekturen her. Det må robertaas gjort Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Glemte å svare deg. Nei det er feil. Ser du ikke asiaterne? Har man litt erfaring tror jeg man skal kjenne igjen arkitekturen her. Det må robertaas gjort de folkene fra Asia kunne vært turister, ikke sant ? Endret 29. oktober 2013 av WeirdFace Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Det burde da være mulig å finne lettere gjenkjennbare deler av byen å ta bilde av. En bro eller et gammelt rådhus for eksempel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå