robertaas Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Har ikke mulighet til å følge dette opp idag så jeg setter oppgaven fri. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Prøver en jeg da. Hva heter byen: Denne byen befinner seg på en halvøy i Amerika. Noe viktig havneby under 2. verdenskrig, og på bildet kan en se et fort som i dag er museum, men som naturligvis har vært i bruk tidligere og under flere viktige kriger. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg er ikke noen ekspert på WW2 og er heller ikke kjent med bildet men jeg har lyst å gjette på halvøya som hele Delaware ligger på og deler av Maryland og Virginia, skal vi dit? Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Nei, dessverre. Du tenker på Delmarvahalvøyen. Men en god geografisk observasjon var det uansett, uten Google Maps antar jeg Nytt hint: Vi skal fram til navnet på byen som er på bildet, og byen er faktisk befolket med nesten 30% etnisk skotske. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 San Francisco ? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Ut fra hintene kunne det kanskje vært Nova Scotia i Canada. Kjenner ikke noen byer der Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Nova Scotia er riktig! Men det er en by der. Ikke noen storby, men by likevel Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Er dette bildet tatt i nærheten av Halifax eller der omkring ? Jeg har ikke peiling på bildet, men andre verdenskrig har blitt nevnt en god del her, og det gikk en del allierte konvoier og handelsskip til og fra denne delen av Canada under verdenskrigen.. Endret 19. oktober 2013 av WeirdFace Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 WeirdFace, det er helt korrekt. Avbildet er Citadel Hill, som ligger mer eller mindre midt i Halifax by. Som du sier så var dette en sentral by i forbindelse med handelsflåten under 2. verdenskrig, og i byen finner du også en korvett fra krigen som er ombygd til museumsskip. Byen ble også sentral i forbindelse med søk og redning når Titanic gikk ned, og derfor er mange av de omkomne gravlagt i denne byen. En koselig by litt utenfor allfarvei Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 WeirdFace, det er helt korrekt. Avbildet er Citadel Hill, som ligger mer eller mindre midt i Halifax by. Som du sier så var dette en sentral by i forbindelse med handelsflåten under 2. verdenskrig, og i byen finner du også en korvett fra krigen som er ombygd til museumsskip. Byen ble også sentral i forbindelse med søk og redning når Titanic gikk ned, og derfor er mange av de omkomne gravlagt i denne byen. En koselig by litt utenfor allfarvei HÆ? vant jeg? Seriøst ? Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hehe, var det såpass vill gjetning? Joda, Halifax er helt korrekt. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Kan man legge ut bilder fra innad i Norge også, eller må det være fra andre land ? Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Nå kjenner jeg bare reglene fra post #1, og det er svært få begrensninger sånn sett så lenge det er geografi. Så med andre ord så tror jeg det er helt ok med bilder fra Norge også Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Er det ingen som våger å gjette ? Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Det blir vill gjetning isåfall. Men jeg antar det er i Norge, så da gjetter jeg Mo i Rana Har aldri vært der, og er tatt rett ut av luften. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Vil tippe at dette er en Fjording, og vi derfor er på vestlandet Ut fra det skyter jeg fra hofta og velger Leikanger i Sogn og Fjordane. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Nope. Ingen av svarene er i nærheten en gang. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Er vi i Telemark? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Gudbransdalen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå