robertaas Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Du er inne å noe, men går feil vei. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Sardinia? Du får godkjent på den. Bildet var fra Stintino helt nord på Sardinia. Det spesielle på Sardinia er alle nuraghe'ne eller de spesielle steintårnene man finner overalt. De er nesten de eneste sporene etter en sivilisasjon man hadde der fra ca. 3700 til 2400 år siden. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Førstemann til mølla om å legge ut ett nytt bilde! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Om jeg kun får land nå så er jeg mer enn fornøyd. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Savanna? Skyter fra hofta og sier Tanzania. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det er nok et helt land imellom men du er i riktig verdensdel! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Den var nok litt lengre vekk, 2 land imellom nå. Jeg ville sagt dette landet er middels kjent, altså midt mellom Sør-Afrika og São Tomé og Príncipe, kanskje en smule over Endret 17. oktober 2013 av crazylazyboy Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Angola? Nærmeste skudd til nå, men ikke fulltreff enda Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Equatorial Guinea? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Nei dessverre. Jeg forstår jo at det er utrolig vansklig å se forskjell i disse savannene så jeg kommer med et nytt hint. Hovedstaden i dette landet har en finurlighet med et annet lands hovedstad. De to sammen danner en rekord. Edit: Og hovedstaden er ikke den største byen i landet Endret 17. oktober 2013 av crazylazyboy Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Gabon eller Kongo ? Endret 17. oktober 2013 av WeirdFace Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Gabon eller Kongo ? Nå kan man ikke komme nærmere sånn for å avsløre alt, men prøv uten å google da, hvilket land ligger imellom? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det finnes 2 Kongo, Kingshasa og Brazeville er vel de to hovedstadene i verden som ligger nærmest hverandre, på hver sin side av elva Kongo, og tilhører hver sin "Kongo". Siden Kongo er tippet, Velger jeg den andre "navnebroren" De heter noe mer enn Kongo begge 2, mener jeg, men husker ikke helt. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kongo Brazzaville er helt rett Bildet er funnet i arkiver på jobb etter turer som jeg ikke har vært med på, jeg kan ikke finne nøyaktig plassering men jeg vet det er sør øst i områdene utenfor Brazzaville. Da ser vi snart ny oppgave fra deg håper jeg Lenke til kommentar
madammim Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Land og by der originalen ligger (samme by som denne kopien befinner seg i). Ligger kanskje et par vel gode hint i bildet, men men Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 En stor gotisk kirke i Italia? Milano? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Godt gjettet, eller visste du det? Navnet på kirken er Doumo og er hovedkirken i Milano. Bildet er fra Teknisk Museum i Milano (Leonardo da Vinci- museet) http://en.wikipedia.org/wiki/Milan_Cathedral Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå