( ) Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Katedralen ble satt opp på 64år i det 12. århundre. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det var mulig på den tiden, men det er da så. Arbeidsglede, disiplin, god organisering - og sannsynligvis hadde de noenlunde rolige forhold i området på den tid, slik at de da hadde penger og arbeidsro til jobben... Lenke til kommentar
( ) Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har ikke annet å gå etter enn at jeg ser noe som ser ut som Europeere på bildet og en byggestil som virker kjent. Kan det være i Sveits? Stilen kan (efter min kjennskap) sies å være aktuell i Alpe-tilgrensende områder i Europa - og dermed svarer jeg at landet er feil, men den generelle region blir (sånn noenlunde) korrekt. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Vel, da får man begynne å hinte: Sammenhengen som gjør huset interessant, ble noe mindre aktuell efter en begivenhet som var både svært sjelden og høyst uventet... (tenker... nei, det får stå alene som et første hint...) Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Nå tror jeg vi trenger et stort hint eller ny oppgave her Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Etter over 48 timer uten nye tips er oppgaven fri. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Etter over 48 timer uten nye tips er oppgaven fri. Tar du en nøtt da? Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 (endret) Tar en jeg Endret 1. oktober 2013 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Legger ut et hint. Den eller de som er øverste hodet i landet hører til i dette slottet. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Okei, det hjelper litt. Jeg ser et flagg med rødt på taket. Jeg ser også en stil som jeg synes låter europeisk så jeg skyter fra hoften og treffer Montenegros hovedstad Podgorica Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) And now for something completely ... expected: Sted og land - og ett eller annet navn kan gjerne nevnes i tillegg: Konkurransebilde-20130918.jpg Man undres en smule på hvem/hva/hvor som vil løse denne, og hvor fort... Marktl, Tyskland. Dette er huset hvor pave Benedikt den 16 ble født, om jeg ikke tar helt feil. Tar en jeg lanzarote-slott.jpg Laken, Belgia. Endret 3. oktober 2013 av El Matador Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Laeken, Belgia er rett Slottet heter Royal Palace of Laeken ! Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Skal vi til De Forente Arabiske Emirater? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Nei, dette stedet er i en helt annen verdensdel. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Darling Harbour i Sydney falt meg inn av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Det er også feil. Bygget i bakgrunnen er hjemmearenaen til byens lag, i en idrett som er meget populær i dette landet. Ligaen er også den mest kjente innenfor denne idretten. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Fisherman's wharf, San Francisco? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Nei, men du er forsåvidt i rett del av verden. Byen er en typisk by for jetsettere. Sannsynligvis en av de byene i verden med flest modeller og pene mennesker samlet pr. kvadratkm. Grunnleggeren av ett av verdens største moteimperium ble skutt og drept i denne byen en gang på 1990-tallet. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg beklager om jeg bommer helt men jeg vil prøve meg og min magefølelse sier Santa Monica, California, er det noe i nærheten? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Versace ble skutt i Miami. Tenkte å tippe Miami ut fra flagg på bildet og generelt inntrykk av bildet tidligere i dag, men syntes det var litt tynt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå