Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var redd den var litt for lett - og jeg fikk rett.

 

Forøvrig et sted alle som besøker London en helg bør ta seg tid til å rusle innom.

 

Din tur.

Var der en iskald helg i mars og varm suppe fra en stand på det markedet holdt den nedkjølte skrotten i gang :)

 

Neste oppgave er vel ikke så vanskelig den heller:

post-1944-0-01247800-1379265382_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Château de Chambord

 

Da har jeg tatt den berg og dalbanen, skal si den var tam, ikke verdt 30min i kø :)

Derfor du skal dra til på en dag som er litt småpjuskete ;) Jeg syns den var grei nok.

 

"Forøvrig et sted alle som besøker London en helg bør ta seg tid til å rusle innom."

Ja, er alltid innom der når jeg er i London. Veldig koselig sted :)

Lenke til kommentar

Da skyter jeg fra hoften:

 

Katedralen i Reims, Frankernes gamle kroningskatedral (hvor Jeanne d'Arc fikk overvære kroningen av den dauphinen hun dyttet frem til tronen og fikk stivet opp såpass at han oppførte seg sånn noenlunde som man kan forvente av en konge...).

Skuddet traff innertieren! Det er helt rett. I sommer ble det arranert 2 lysshow på forsiden av katedralen hver kveld. Jeg var så heldig å få med meg det sammen med hundrevis av andre skuelystne folk. Det var et utrolig show som var satt sammen. Ikke bare ble det lagt mønster og farger på mesterverket, men fantastiske illustrasjoner ble vist. Blandt annet en tanke om hvordan byggingen foregikk hvor man så de forskjellige delene falle på plass. Helt fantastisk

 

Katedralen ble satt opp på 64år i det 12. århundre. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det var mulig på den tiden, men det er da så.

 

Så da sender jeg stafettpinnen videre til akroev :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...