StoreMyen Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Borough? Var redd den var litt for lett - og jeg fikk rett. Forøvrig et sted alle som besøker London en helg bør ta seg tid til å rusle innom. Din tur. Endret 15. september 2013 av StoreMyen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Var redd den var litt for lett - og jeg fikk rett. Forøvrig et sted alle som besøker London en helg bør ta seg tid til å rusle innom. Din tur. Var der en iskald helg i mars og varm suppe fra en stand på det markedet holdt den nedkjølte skrotten i gang Neste oppgave er vel ikke så vanskelig den heller: Lenke til kommentar
Samara Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Château de Chambord Da har jeg tatt den berg og dalbanen, skal si den var tam, ikke verdt 30min i kø Derfor du skal dra til på en dag som er litt småpjuskete Jeg syns den var grei nok. "Forøvrig et sted alle som besøker London en helg bør ta seg tid til å rusle innom." Ja, er alltid innom der når jeg er i London. Veldig koselig sted Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Château de Chambord Jepp, din tur. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Denne er nok også enkel, men: hva og hvor? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Seilet, Molde? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Seilet, Molde? Riktig. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Jeg er mindre ideer og tid det neste døgnet enn det som trengs for å kjøre en ny oppgave. Oppgaven er fri. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Da tar vel interreserte meg den Hvor var jeg i sommer? Bør være en forholdsvis grei oppgave. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Barcelona ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Blir vanskelig for meg, har sett så mange "liknende" katedraler i Europa Hjelper heller ikke å være uvitende om nyanseforskjellene. Endret 17. september 2013 av mandela Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Barcelona ? Feil land desverre. Et hint på veien som kan hjelpe littegrann er at jeg kom meg dit med bil. Byen hadde glidd inn blandt norges 5 største byer når det gjelder innbyggere. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Da vet jeg ikke... Endret 17. september 2013 av Svigermors drøm Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg foreslår at dere sikter dere inn på et land hvor sykkelsport henger høyt Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Er det Notre Dame? Altså Paris Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Er det Notre Dame? Altså Paris Nei, men landet stemmer Byen er en god del mindre Lenke til kommentar
( ) Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Da skyter jeg fra hoften: Katedralen i Reims, Frankernes gamle kroningskatedral (hvor Jeanne d'Arc fikk overvære kroningen av den dauphinen hun dyttet frem til tronen og fikk stivet opp såpass at han oppførte seg sånn noenlunde som man kan forvente av en konge...). Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Da skyter jeg fra hoften: Katedralen i Reims, Frankernes gamle kroningskatedral (hvor Jeanne d'Arc fikk overvære kroningen av den dauphinen hun dyttet frem til tronen og fikk stivet opp såpass at han oppførte seg sånn noenlunde som man kan forvente av en konge...). Skuddet traff innertieren! Det er helt rett. I sommer ble det arranert 2 lysshow på forsiden av katedralen hver kveld. Jeg var så heldig å få med meg det sammen med hundrevis av andre skuelystne folk. Det var et utrolig show som var satt sammen. Ikke bare ble det lagt mønster og farger på mesterverket, men fantastiske illustrasjoner ble vist. Blandt annet en tanke om hvordan byggingen foregikk hvor man så de forskjellige delene falle på plass. Helt fantastisk Katedralen ble satt opp på 64år i det 12. århundre. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det var mulig på den tiden, men det er da så. Så da sender jeg stafettpinnen videre til akroev Lenke til kommentar
( ) Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 And now for something completely ... expected: Sted og land - og ett eller annet navn kan gjerne nevnes i tillegg: Man undres en smule på hvem/hva/hvor som vil løse denne, og hvor fort... Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har ikke annet å gå etter enn at jeg ser noe som ser ut som Europeere på bildet og en byggestil som virker kjent. Kan det være i Sveits? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå